صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اقامه نماز ظهر عاشورا از اولویت‌های هیات‌های عزاداری باشد

آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای اقامه نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا باید از اولویت‌های هیئت‌های عزاداری باشد. به گزارش ایکنا، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ۱۸ شهریور در همایش فرهنگ‌ساران عاشورایی که ویژه ستایشگران اهل بیت(ع) و هیئت‌های مذهبی گیلان در مصلی […]

کد خبر : 32657 | 7:30 ق.ظ | ۱۹ شهریور , ۱۳۹۷

آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای اقامه نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا باید از اولویت‌های هیئت‌های عزاداری باشد.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ۱۸ شهریور در همایش فرهنگ‌ساران عاشورایی که ویژه ستایشگران اهل بیت(ع) و هیئت‌های مذهبی گیلان در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع)، اظهار کرد: مقام امام حسین(ع) در قالب مادی نمی‌گنجد و آگاهی انسان از این جایگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی روضه برای امام حسین(ع) را افتخار دانست و افزود: امام حسین(ع) بزرگترین افتخار دنیا و آخرت محسوب می‌شود که خداوند به مسلمانان هدیه کرده است.

امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای اقامه نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا باید از اولویت‌های هیئت‌های عزاداری باشد.

آیت‌الله فلاحتی، بر لزوم نهادینه کردن اقامه نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و گفت: حرکت عزاداران حسینی(ع) با وضو در دسته‌های سینه‌زنی حائز اهمیت است.

وی خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شد و تصریح کرد: عفاف و حجاب باید به صورت منطقی و معقولانه به آگاهی مردم رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه مرثیه حماسی و مرثیه‌ای که انقلاب را زنده می‌کند باید برای مردم بیان شود، خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) از خرافه‌ها زدوده شود و از هر موضوعی که مایه وهن عزاداران شود باید دوری کرد.

آیت‌الله فلاحتی، نظم در عزاداری‌ها را حائز اهمیت خواند و متذکر شد:  خوش‌اخلاقی مسئولان هیئت‌های مذهبی از جمله موضوع‌های مهم در مجلس عزاداری امام حسین(ع) است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد