صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روحانیون و وعاظ منابر را از سکولارشدن دور نگاه‌ دارند

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه محرم و عزاداری سید وسالار شهیدان الهام‌بخش مبارزات سیاسی است گفت: اگر امروز قدرت‌های جهانی بسیج شده تا شجره طیبه انقلاب را نابود کنند به دلیل قدرت انقلاب ایران است چراکه این انقلاب مدیون فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است. به گزارش فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی […]

کد خبر : 32720 | 11:30 ب.ظ | ۲۳ شهریور , ۱۳۹۷

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه محرم و عزاداری سید وسالار شهیدان الهام‌بخش مبارزات سیاسی است گفت: اگر امروز قدرت‌های جهانی بسیج شده تا شجره طیبه انقلاب را نابود کنند به دلیل قدرت انقلاب ایران است چراکه این انقلاب مدیون فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است.

به گزارش فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان اظهار کرد: هرساله در این ایام وهابیت نگون بخت تلاش می‌کند تا در میان عزاداران امام حسین (ع) شبهه افکنی کند و امسال نیز به پشتوانه فضای مجازی تلاش کرده و در میان مردم می‌گویند بهتر است خرج‌های عزاداری سید و سالار شهیدان صرف جهیزیه جوانان شود.

وی با بیان اینکه وهابیت نگون بخت پا را فراتر گذاشته و می‌گوید عزاداری امام حسین (ع) منبع و ماخدی ندارد گفت: اگرچه مردم و جوانان ما بهتر و بیشتر از این نابخردان به فلسفه عزاداری اباعبدالله الحسین آشنایی دارند، اما مطالعه در منابع شیعی به راحتی این موضوع مطروحه را برملا می‌کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ذکر اهمیت یادآوری ایام الهی در قران کریم بیان کرد: ائمه شیعه سفارش‌های فراوانی به احیای فضائل کربلا کرده چراکه اهل بیت (ع) در برپایی مجلس برای امام حسین (ع) اصرار داشتند زیرا اثرات آن غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه محرم و عزاداری سید وسالار شهیدان الهام‌بخش مبارزات سیاسی است افزود: اگر امروز قدرت‌های جهانی بسیج شده تا شجره طیبه انقلاب را نابود کنند به دلیل قدرت انقلاب ایران است چراکه این انقلاب مدیون فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است.

فلاحتی با اشاره به تصمیم تامل برانگیز آموزش‌وپرورش کشور آذربایجان در غیبت زدن دانش آموزان شیعه در روز عاشورا گفت: این نوع اقدامات نشان دهنده تاثیر فرهنگ عاشورا و نگرانی دنیا از اثرات ارزشمند آن است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر رساندن صحیح پیام کربلا از طریق منابر افزود: اهالی منابر و دانشمندانی که برای مردم درباره حماسه حسینی و کربلا سخن می‌گویند بایداز واقعیت سخن بگویند و منابر را از سکولاری بودن دور نگاه‌دارند.

وی با اشاره به گوشزد رهبری معظم نظام به خطبا و مداحان مبنی بر اینکه مراقب باشید که روضه امام حسین (ع) سکولاریزه نشود گفت: عشق حسین (ع) و ذکر سید و سالار شهیدان حماسی است و کسانی که امام حسین (ع) را دوست دارند نمی‌توانند معتقد به سکولاری بودن منابر باشند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه مداحان بخش حماسی حماسه عاشورا را پررنگ کنند بیان کرد: آن منبری و مداحی که از انقلاب و تاثیر عاشورا بر آن سخن نگوید به خون شهدا خیانت کرده اند.

فلاحتی خطاب به مداحان تصریح کرد: امسال کاری نکنید که در روز عاشورای حسینی در زمان نماز، شاهد طبل و زنجیر در خیابان‌ها باشیم چراکه باید نماز ظهر عاشورا مورد توجه قرار گیرد از این‌رو، شایسته است عزاداران در لحظه اذان هر جا که هستند اقدام به اقامه نماز کنند.

وی با بیان اینکه از دختران و خواهران جوان عاجزانه می‌خواهم که با آرایش در خیابان‌ها به عزاداری سیدالشهدا نپردازید افزود: اگر کسی با چنین وضعی به خیابان‌ها بیایند دل حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را به درد می آورد و عزاداران به مسائل بهداشتی نیز توجه ویژه ای کنند.

خطیب جمعه رشت با تقدیر از تلاش آیت الله رمضانی مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ گفت: ماموریت آیت الله رمضانی پس از سالها حضور در آلمان به پایان رسیده که از تلاش‌های وافر و ستودنی این بزرگوار نهایت تشکر را داریم.

فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های همسر خوب از نگاه آیات و روایات اظهار کرد: پاک بودن فرد از بی‌بند و باری ها، اعتیاد و مشروبات الکلی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه برخی از آسیب‌ها ضربه مهلکی به خانواده وارد می‌کند افزود: فرزندانی که از زوج بی‌بند و بار یا معتاد به مواد و مشروبات الکلی به عمل بیایند مورد آسیب قرارگرفته و در مسیر تربیت درست قرار نمی‌گیرند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اسلام دختران را کریمه خطاب می‌کند تا او را کرامتی از جانب خدا برای والدین معرفی کند تصریح کرد: بر مبنای روایات کسی که کریمه اش را به شرابخوار دهد قطع رحم کرده ازاین‌رو، این مسئله صرفا متوجه خانواده مسلمان نیست چراکه بی توجهی به این آلودگی‌ها و بی‌بند و باری ها آنقدر گسترده می‌شود که در نسلهای بعدی نیز تاثیر گذار است وغیر مسلمانان نیز از این آسیب‌ها مبرا نیستند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت ویژگی عفیف و عفیفه در انتخاب زوج یا زوجه برای فرزندان بیان کرد: باید ازدواج‌ها به گونه ای باشد که در اینده فرزندان این افراد به داشتن مادران عفیفه و پدران عفیف افتخار کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد