صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روزشمار انقلاب اسلامی در گیلان؛ خردادماه ۱۳۵۷

سه‌شنبه ۲ خرداد ۵۷ – ۱۴ نفر از روحانیان ساکن لاهیجان و آستانه‌اشرفیه با ارسال تلگرافی به آقای شریعتمداری و آیت‌الله گلپایگانی، از هتک حرمت بین علما و مراجع، ابراز تنفر و انزجار کردند. دوشنبه ۸ خرداد ۵۷ – روزنامه اومانیته چاپ پاریس در شماره امروز خود از به قتل رسیدن ۱۲ نفر از زندانیان […]

کد خبر : 32904 | 1:11 ب.ظ | ۱ خرداد , ۱۳۹۷

سه‌شنبه ۲ خرداد ۵۷

– ۱۴ نفر از روحانیان ساکن لاهیجان و آستانه‌اشرفیه با ارسال تلگرافی به آقای شریعتمداری و آیت‌الله گلپایگانی، از هتک حرمت بین علما و مراجع، ابراز تنفر و انزجار کردند.

دوشنبه ۸ خرداد ۵۷

– روزنامه اومانیته چاپ پاریس در شماره امروز خود از به قتل رسیدن ۱۲ نفر از زندانیان سیاسی زندان رشت خبر داد و اعلام کرد که چند نفر از کشته‌شدگان، از مبارزان «حزب توده» بوده‌اند؛ اما «حزب توده» با انتشار نشریه خود با عنوان نوید هیچ اشاره‌ای به این حادثه نداشت.

سه‌شنبه ۹ خرداد ۵۷

– حدود ساعت ۲ بامداد افرادی ناشناس کیوسک فروش نشریات «حزب رستاخیز ملت ایران» در املش را آتش زدند.

– در پایان امروز ۲ نفر از دانش آموزان دانشسرای مقدماتی لاهیجان به اتهام حمل یک قطعه عکس محمدرضا پهلوی که به طرز موهنی روی آن نقاشی شده بود، دستگیر شدند.

شنبه ۱۳ خرداد ۵۷

– در ساعت ۱۴:۳۰ اعلامیه‌ای دست‌نویس به مناسبت شانزدهمین سالگرد ۱۵ خرداد با امضای «مسلمانان رشت» در پشت دیوار کتابخانه عمومی این شهر نصب گردید.

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۵۷

– یکی از دانش آموزان رشت به اتهام توزیع اعلامیه و دانش‌آموز دیگری به اتهام حمل اعلامیه دستگیر شدند.

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۵۷

– در پایان امروز فرد یا افرادی ناشناس با شکستن شیشه سالن پیشاهنگی شهرستان لنگرود، یک دستگاه استنسیل و یک دستگاه ماشین‌تحریر را به سرقت بردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد