صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






کارکرد مسجد را به فرهنگ‌سرا و خانه‌محله بردند!

حاج حسین یکتا با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور به میزبانی سمنان، در پاسخ به سؤالی درباره نقش مساجد در تأمین و تربیت نیروهای انقلابی، اظهار داشت: به اعتقاد من آن جمله امام خمینی(ره) که فرمود «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، حکمتی داشت […]

کد خبر : 33554 | 11:26 ق.ظ | ۱۴ آذر , ۱۳۹۷

حاج حسین یکتا با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور به میزبانی سمنان، در پاسخ به سؤالی درباره نقش مساجد در تأمین و تربیت نیروهای انقلابی، اظهار داشت: به اعتقاد من آن جمله امام خمینی(ره) که فرمود «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، حکمتی داشت و این حکمت در حال حاضر خود را نشان میدهد؛ یعنی اینکه الان حضرت آقا میفرماید «به سال ۶۰ رجوع کنید که مسجد پایگاه بود، محل تربیت، رفع مشکلات مردم و اعزام نیرو بود، اکنون هم باید این‌گونه باشد».

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر به مسجد و پایگاه رسول خدا(ص) بازگردیم، تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد، از زمانی که کارکردهای مسجد را به فرهنگ‌سراها و خانه های محله بردند، حوزه تأثیر آن کم شد و همین مسئله سبب شد که به‌مرور مسجد حذف شود.

مسجد محل حل تمام مشکلات و غم و غصه مردم باشد

وی افزود: باید به مسجد و این خانه خدا بازگردیم. مسجد باید محل حل تمام مشکلات و غم و غصه مردم و محل مشاوره و شور و مشورت باشد، مسجد باید قرضالحسنه داشته باشد و دفتر ازدواج باید مسجد باشد و روحانی هم محور محله و مسجد باشد.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه اگر قرار باشد که انقلابی باشیم قرارگاهمان هم باید در مسجد باشد، خاطرنشان کرد: همه‌چیز از مساجد به نهادها، ادارات، سازمانها و ساختارها منتقل شد؛ بنابراین نقش روحانیت در مسجد، نقش بچههای حزب‌اللهی و بسیجی در مسجد و نقش مسجد در محله کم شد.

یکتا  در پایان گفت: مسجد در تراز انقلاب اسلامی در تربیت نیروی کارآمد انقلابی، حزب‌اللهی و مؤمن بیشترین نقش را دارد، هر چه این نقش کم‌رنگ شود، حوزه تأثیر نیرو برای کارآمدی نظام کم‌رنگتر میشود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد