صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گردهمایی فعالان فضای مجازی گیلان

تأکید برافزایش سواد مجازی و تقویت بنیان خانواده به‌منظور حفظ امنیت فضای مجازی و حضور مجاهدانه در فضای مجازی برای مقابله با حیل دشمنان، ایجاد شبکه فضای مجازی پویا و هدفمند و نیز میدان دادن به جوانان فعال در عرصه فضای مجازی برای مدیریت از مواردی بود که در نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی در […]

کد خبر : 33755 | 9:43 ق.ظ | ۳۰ آذر , ۱۳۹۷

تأکید برافزایش سواد مجازی و تقویت بنیان خانواده به‌منظور حفظ امنیت فضای مجازی و حضور مجاهدانه در فضای مجازی برای مقابله با حیل دشمنان، ایجاد شبکه فضای مجازی پویا و هدفمند و نیز میدان دادن به جوانان فعال در عرصه فضای مجازی برای مدیریت از مواردی بود که در نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی در گیلان مطرح شد.

گردهمایی عظیم فعالان فضای مجازی گیلان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

افزایش سواد مجازی و تقویت بنیان خانواده شرط حضور مجاهدانه در فضای مجازی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این همایش نخستین شرط نصرت خدا را وجود انسان‌های مجاهد در صحنه دانست و اظهار کرد: فرقی نمی‌کند این میدان کربلای ۵ باشد یا فضای مجازی بلکه باید در این راه مجاهد بود.

سردار غلامحسین غیب پرور وجود انسان‌های مجاهد و انقلابی که امام و نظام خود را باور داشتند را رمز پیروزی انقلاب عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین ویژگی یاران حضرت سیدالشهدا (ع) بذل جان خود بود و اگر مجاهدان راه خدا بذل مؤمنانه نکنند برکات خداوند بر آن‌ها نازل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جبهه فعالان فضای مجازی برای پیروزی و اثربخشی در تمام زوایای کشور باید مجاهدانه عمل کنند تصریح کرد: فعالان این جبهه اگر توقع پیروزی و اثربخشی دارند لاجرم باید مجاهدانه عمل کنند و شب روز نشناسند و سوزوگداز دین و انقلاب را داشته باشند و بدانند دشمن چگونه وارد شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر حضور با اعتمادبه‌نفس در فضای مجازی گفت: برای ایجاد این خودباوری باید شبکه‌سازی کنیم، ما باید یک شبکه پویای اثربخش، فعال و انقلابی ایجاد کنیم تا تمامی فعالان فضای مجازی یکدیگر را بشناسند.

غیب پرور یکی از دلایل پیروزی کربلای ۵ را شناخت دقیق دشمن عنوان کرد و افزود: در کربلای ۵ رزمندگان به شناخت دقیق دشمن و تاکتیک‌های او رسیدند و با دست‌کم نگرفتن دشمن به پیروزی رسیدند.

وی با اذعان به اینکه دشمن امروز تمام اطراف ما را گرفته بیان کرد: این پیچیدگی امروز تا جایی است که دشمن در منزل ما نیز نفوذ کرده است، اما در زمان جنگ چنین پیچیدگی وجود نداشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارد با فعالیت در فضای مجازی تمام ارزش‌های دینی و نظام اسلامی را هدف قرار داده تصریح کرد: باید دشمن را باور کنیم و دست او را بخوانیم و با تجزیه‌وتحلیل رفتار چنین دشمنانی که از هیچ ترفندی فروگذار نکرده با آن‌ها بجنگیم.

غیب پرور با تأکید بر حضور مجاهدانه، انقلابی و کارا در عرصه فضای مجازی گفت: این‌یک حرف ساده نیست بلکه به برنامه‌ریزی نیاز دارد، باید در اقدامات خود اولویت‌بندی کنیم.

وی افزایش سواد مجازی و رسانه‌ای فرزندان را نخستین اولویت تقویت حضور فعالان در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: امروز فضای مجازی تبدیل به آسیبی جدی در خانواده‌ها شده و دشمن با ضربه زدن به بنیان خانواده سعی در از بین بردن این نهاد ارزشمند دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر شناسایی جوانان نخبه برای حضور و فعالیت در فضای مجازی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما باید جوانان فعال را پای‌کار بیاوریم و با شناسایی چنین فعالان ارزشمندی فضای مجازی را با حرکتی که آغازشده با شتابی محکم ادامه دهیم تا به پیروزی برسیم.

.

https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1397/09/28/13970928001187636808444723395499_99646_PhotoT.jpg

.

با بیان اینکه همایش فضای مجازی کشوری مورد تجزیه تحلیل اندیشکده رژیم صهیونیستی قرار گرفت اظهار کرد: این گردهمایی امروز نیز یکی دیگر از تأثیرگذارترین برنامه فضای مجازی کشور است.

وی با اشاره به اینکه تأثیر دشمن در فضای مجازی افول پیداکرده افزود: فعالیت‌های نیروهای انقلابی و بسیجی و روشنگری‌ها آن‌ها باعث شکست دشمن در فضای مجازی شده است.

فعالیت‌های بسیج در فضای مجازی فراجناحی است

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ سواد فضای مجازی باید در جامعه منعکس شود اظهار کرد: شبکه مردمی و سایبری بسیج فقط در شبکه‌های اجتماعی فعال نیست و در اکثر بخش‌ها شبکه‌سازی صورت گرفته است و ظرفیت‌های قابل‌توجهی نیز وجود دارد.

مسلم معین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز پیگیر فعالیت‌های فضای مجازی است بیان کرد: مقام معظم رهبری در جلسات از ما مطالبه گری می‌کنند، شبکه مردمی سایبری انقلاب بنای نوپا تازه شکل‌گرفته است و مانند ساختمانی است که پی مستحکمی دارد اما در و پنجره ندارد ولی از وضعیت شاکله و تولید عظمتش قابل‌مشاهده است.

وی با بیان اینکه قدرت بسیج در فضای مجازی یک قدرت مؤلفه نرم در انقلاب است گفت: فعالیت‌های بسیج در فضای مجازی فراجناحی است و در اختیار پیشبرد راهبردهای نظام در بحث منافع ملی است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج کشور بیان کرد: هرچقدر درزمینه تولید محتوا تلاش کنیم تا زمانی که در زیرساخت دشمن قرار داریم فایده‌ای ندارد بلکه باید پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنیم و جنبش مطالعه گری نیز در این زمینه فعال و شبکه ملی اطلاعات نیز فراگیر شود.

معین با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند افزود: اکنون حاکم اذهان در جمهوری اسلامی مدیر تلگرام و اینستاگرام است.

وی با بیان اینکه از حوزه مرزبانی فضای مجازی غفلت شده گفت: در تمام دنیا در حوزه فضای مجازی مرزبانی بر عهده نیروهای مسلح آن کشور است اما در کشور ما در عهده وزارت ارتباطات است.

.

.

فریاد یا لثارات الحسین (ع) لشکر فضای مجازی باید از گیلان برخیزد

مسؤول سازمان فضای مجازی استان گیلان نیز در این گردهمایی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در گیلان اظهار کرد: تشکیل شبکه سایبری از اقداماتی بود که از ابتدای فعالیت قضای مجازی در استان گیلان انجام شد.

سجاد ستوده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیرون راندن دشمن از فضای مجازی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تبلیغ و ارتقای سواد فضای مجازی در بین فعالان در سطح نخست و عموم مردم در سطح دوم بود.

وی با اشاره به تربیت متربیان سواد رسانه‌ای گفت: پایگاه‌های بسیج باید پرچم‌دار نهضت سواد مجازی در جامعه باشند.

مسؤول سازمان فضای مجازی استان گیلان با اذعان به اینکه شبکه فعالان فضای مجازی در گیلان حتی ۱۰ درصد ظرفیت استان نیز نیستند بیان کرد: باید با شناسایی و همکاری تمامی فعالان باید حضور و فعالیت و فعالان را تقویت ببخشیم.

ستوده با تأکید بر ارتقای کیفیت حضور در فضای مجازی گفت: در بازه‌ای ۹ ماهه باید بتوانیم توانی قوی در حوزه تولید محتوا در تمامی شبکه‌های مجازی در گیلان ایجاد کنیم.

وی با اشاره بر اینکه هرکدام از فعالان و علاقه‌مندان یک مجاهد در فضای مجازی است تصریح کرد: فعالان شبکه حوزه مجازی باید در روستاها و دیگر مناطق محروم علاقه‌مندان به این حوزه را شناسایی و طبق فرمایشات رهبر انقلاب یک لشکر فضای مجازی ایجاد کنیم.

مسؤول سازمان فضای مجازی استان گیلان با تأکید بر اینکه فریاد یا لثارات الحسین (ع) در ایجاد لشکر فضای مجازی باید از گیلان بلند شود گفت: ما در این استان افرادی داریم که در حوزه‌های فنی اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهند که حتی در کشور شناخته‌نشده‌اند بنابراین باید در شناسایی این افراد به یکدیگر کمک کنیم.

.

.

گفتنی است، گردهمایی فعالان فضای مجازی امروز میزبان دو شهید گمنام بود که عطر شهادت را از سال‌های دور دفاع مقدس در شهر رشت پراکندند.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از سرهنگ جمشید اصحابی فرمانده سپاه ناحیه بندانزلی به‌عنوان فرمانده سپاه موفق در عرصه فضای مجازی، علی جهاندیده، مجتبی صفر نژاد و مهدی علی نیا به‌عنوان موفق‌ترین فرماندهان سپاه نواحی در عرصه فضای مجازی تقدیر به عمل آمد.

.

.

https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1397/09/28/13970928001187636808444734829198_27982_PhotoT.jpg

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد