صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زنده‌نگه‌داشتن حماسه ۹ دی یک تکلیف است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: ۹ دی یک رخداد طبیعی و معمولی نبود و زنده نگه داشتن آن یک تکلیف است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت الله لطفی در «جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) […]

کد خبر : 33781 | 11:50 ب.ظ | ۱ دی , ۱۳۹۷

http://ccoip.ir/uploads/%D9%84%D8%B7%D9%81%D9%8A%20-%20%D8%AF%D9%87%D9%87%20%D8%A8%D8%B5%D9%8A%D8%B1%D8%AA.JPG

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: ۹ دی یک رخداد طبیعی و معمولی نبود و زنده نگه داشتن آن یک تکلیف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت الله لطفی در «جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ۹ دی یک رخداد طبیعی و معمولی نبود و زنده نگه داشتن آن یک تکلیف است.
وی این روز را روز شکوه و عظمت و نماد وحدت ملت عاشورایی ایران حول محور ولایت دانست و گفت: مردم قم به عنوان پیشکسوتان عرصه های دینی و انقلابی نقش بسزایی در خلق این حماسه ایفا کردند.
وی حوادث سال ۸۸ را فتنه صهیونیستی – آمریکایی بر علیه انقلاب و اسلام برشمرد و اذعان کرد: مساله انتخابات نیز تنها یک بهانه و دست آویزی برای ضربه زدن به نظام اسلامی بود.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور  خاطرنشان کرد: در شرایطی که بدخواهان انقلاب قصد پاک کردن خاطره این حماسه از اذهان را دارند، وظیفه داریم این روز حماسی را به نسل جدید و آینده یادآوری کنیم.
نصرت الله لطفی با بیان اینکه ۹ تا ۱۹ دی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، افزود: طی سال های گذشته با مدنظر قرار گرفتن قیام ۱۹ دی مردم قم، برنامه های این مناسبت فقط در این استان اجرا می شد، ولی اکنون بسیاری از استان ها تقاضای سراسری شدن آن را مطرح کردند و با جدیت آن را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه شعار دهه بصیرت امسال، «ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری چهل سال انقلاب اسلامی» است، گفت: آیین های دهه بصیرت در قم با اجتماع پرشور روحانیان و قشرهای مختلف مردم و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ساعت ۱۰ صبح روز ۹ دی در مدرسه علمیه فیضیه آغاز و با دیدار سالانه مردم انقلابی و ولایتمدار این استان با رهبر معظم انقلاب در سالرور قیام خونین ۱۹ دی پایان می یابد.
پس از آنکه روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۵۶ با چاپ مقاله ای از احمد رشیدی مطلق به حضرت امام خمینی(ره) توهین کرد، مردم قم در روز ۱۹ دی برای دفاع از مرجع تقلید و رهبر خود با هجوم به خیابان ها و برپایی قیامی باشکوه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) :

دهه بصیرت نمایانگر وحدت جامعه اسلامی باشد

آیت الله سید محمد سعیدی  در ادامه این جلسه اظهار داشت: اگر در جریان آیین های دهه بصیرت برخی بخواهند با در دست گرفتن پلاکاردهایی برخلاف توصیه و تذکر رهبر معظم انقلاب، در جهت ایجاد تفرقه و خواسته دشمن حرکت کنند، مردم به این اقدام ها واکنش نشان داده و این پلاکاردها را پایین خواهند کشید.
وی با بیان اینکه افرادی که در راستای دو دستگی تلاش می کنند مضر بوده و حضرت امام نیز با آنها مخالف بودند، افزود: باید لحنی دوستانه داشته باشیم و همه را به غیر از آنهایی که به کلی منحرف هستند و هیچ اعتقادی به اسلام و اصل انقلاب ندارند جذب کنیم.
وی بیان داشت: حرکت عظیم انقلاب با رهبری امام راحل و حضور مردم در صحنه شکل گرفت و تداوم آن نیز به این موضوع مهم بستگی دارد و دشمن نیز روی آن سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است، از این رو وظیفه داریم از هر چیزی که به این وحدت خدشه وارد می کند، به صورت جدی اجتناب کنیم.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: به طور حتم سلیقه ها و ارائه راهکارها برای مقابله با دشمن متفاوت است، ولی در برهه حساسی که با دشمن در ستیز هستیم نباید شیوه های مختلفی را برای مواجهه انتخاب کرد.
سعیدی یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی برغم نداشتن تجربه جنگی اما با استعانت از خدا، تدابیر امام راحل و پشتوانه مردمی، این دوران پشت سرگذاشته شد و در جنگ نرم نیز همین عوامل در کسب موفقیت برابر دشمن تاثیرگذار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی صاحبنظران و نظریه پردازانی که با استناد به تجریه های تاریخی و انقلاب های مختلف معتقدند انقلاب اسلامی نیز به ضد خود تبدیل می شود، گفت: این افراد هیچ گونه شناختی از خاستگاه انقلاب اسلامی ندارند و این انقلاب برخاسته از اسلام است.
۹ تا ۱۹ دی ماه به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد