صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری نشست «نقل انقلاب» در چهل مسجد گیلان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان از برگزاری سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این نشست‌ها با عنوان «نقل انقلاب» از فردا شب در ۴۰ مسجد استان آغاز می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا، […]

کد خبر : 33834 | 3:49 ب.ظ | ۵ دی , ۱۳۹۷

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان از برگزاری سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این نشست‌ها با عنوان «نقل انقلاب» از فردا شب در ۴۰ مسجد استان آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید در زمینه تبیین دستاوردهای انقلاب، نقش مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و تمدن‌سازی اسلامی آگاهی‌های لازم را به نسل جدید ارائه دهند.

وی ادامه داد: در راستای بزرگداشت چله انقلاب ویژه برنامه‌هایی در قالب جشنواره فرهنگی ـ هنری دهه فجر در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی برگزاری سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد استان را از جمله این برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: این نشست‌ها با عنوان «نقل انقلاب» در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد شهید حبیب زاده نقره‌دشت رشت میزبان نخستین نشست «نقل انقلاب» است، افزود: این مسجد از مساجد دارای شناسنامه انقلابی استان است که در دوران انقلاب نقش مهمی در شکل‌گیری مبارزات و آگاهی بخشی به عموم مردم داشته و شهدای گرانقدری را در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی و تثبیت آن تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه مبارزان انقلابی گیلان به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداخته تا نسل جوان را با روزهای انقلاب آشنا سازند، گفت: در حاشیه این برنامه از خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین سید صادق حبیب زاده که از شهدای انقلاب است، تجلیل خواهد شد.

‌رضوانی نژاد شهید حبیب زاده را سرآمد مبارزان قبل و بعد از انقلاب دانست که مسئولیت اقامه نماز جماعت مسجد مذکور را برعهده داشت و گفت: شهید حبیب زاده با سخنرانی‌های‌ سیاسی‌‌اش سعی‌ در آگاه‌ کردن مردم‌ و روشن‌ ساختن‌ اذهان عمومی درباره حقایق جاری‌ کشور داشت که همین امر منجر به دشمنی عمال حکومت شاهنشاهی با وی و در نهایت شهادتش شد.

وی افزود: سه‌ روز پس از شهادت‌ جانگداز شهیدان‌ «رجایی‌» و «باهنر»، شهید حبیب زاده هنگام عزیمت به مسجد کاسه فروشان رشت جهت سخنرانی در مراسم سوم این شهدا توسط دو منافق کوردل به شهادت رسید.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان تأکید کرد: نخستین نشست «نقل انقلاب» فردا، ۵ دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید حبیب زاده برگزار می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد