صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حماسۀ ۸ دی مردم گیلان به‌عنوان یک نقطه نورانی در تاریخ کشور ثبت شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹ دی را تصویری همیشگی و جاودانه از نسبت اعتقادی مردم با مقدسات و عواطف دینی و مذهبی آنان دانست و گفت: اگر عده‌ای از روی کینه توزی اصرار دارند این تاریخ را محو کنند، باید بدانند که موج خروشان مردم به آنان چنین اجازه‌ای نخواهد داد. محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع […]

کد خبر : 33958 | 4:39 ب.ظ | ۹ دی , ۱۳۹۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹ دی را تصویری همیشگی و جاودانه از نسبت اعتقادی مردم با مقدسات و عواطف دینی و مذهبی آنان دانست و گفت: اگر عده‌ای از روی کینه توزی اصرار دارند این تاریخ را محو کنند، باید بدانند که موج خروشان مردم به آنان چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۹ دی‌ماه در اجتماع باشکوه یوم الله نهم دی که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، حضور گسترده مردم رشت در این مراسم را برآمده از احساسات پاک دینی و انقلابی دانست و اظهار کرد: شما مردم اوج بصیرت و شعور انقلابی خودتان را همواره نشان داده اید و امروز نمودی از حضور همه جانبه شما در ۸ دی سال ۸۸ است.

وی با بیان اینکه تقدم مردم گیلان در ۸ دی موجب ثبت این روز در تاریخ انقلاب شده است، افزود: حضور شما یک روز زودتر از مردم سایر استان ها برای مقابله با جریانی ساختگی که پنجه به چهره تابناک سید و سالار شهیدان انداخت و فاجعه روز عاشورای سال ۸۸ را آفرید، یک نقطه نورانی در تاریخ این استان و کشور ثبت و کسانی را که مرتکب جنایات بزرگی در ایام فتنه شدند و به‌عنوان عمله ظلم و جور جهانی مقابل انقلاب و مردم خودشان ایستادند، رسوا کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ دی را تصویری همیشگی و جاودانه از نسبت اعتقادی مردم با مقدسات و عواطف دینی و مذهبی آنان دانست و یادآور شد: همواره باید این یوم الله را گرامی بداریم. کسانی که وظیفه تعظیم شعائر الهی را دارند، سهمشان از مردم کمتر نیست، اما اگر عده ای از روی کینه توزی اصرار دارند این تاریخ را محو کنند، باید بدانند که موج خروشان مردم به آنان چنین اجازه ای نخواهد داد و این اصرار به ضررشان تمام می شود.

صفارهرندی با اشاره به مباحث انحرافی مطرح شده درباره عملیات کربلای ۴، اضافه کرد: عملیات کربلای ۴ محصول فریب خوردن و جا ماندن نیروهای ما از مسائل اطلاعاتی بود و رزمندگان وارد صحنه ای لو رفته شدند، اما روزهای گذشته عده ای با شبهه افکنی درباره عملیات کربلای ۴ می خواستند جامعه را گرفتار مسائلی کنند تا یوم الله ۹ دی در عمل مورد غفلت واقع شود لذا اکنون نباید وارد عملیات فریب دشمن شویم.

وی ادامه داد: کسانی که عملیات کربلای ۴ را سوژه کردند و گفتند ما می دانستیم این عملیات لو رفته، اما وارد میدان شدیم و با جان فرزندان مملکت بازی کردیم، همان کسانی هستند که در روزگار فتنه دست در دست کثیف ترین دشمنان این ملت نهاده و آبروی انقلاب و نظام را به حراج گذاشتند و با مشغول کردن کشور به قضایای بعد از انتخابات، اقتدار ایران را به خاطر هوی و هوس های جاه طلبانه خودشان لگدکوب کردند و لذا نزد مردم به عنوان «سران فتنه» قضاوت شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فریب خوردگان داخلی در جریان فتنه ۸۸ قبل از انتخابات با جریان جهانی دشمنان انقلاب پیمان نبسته بودند، گفت: این افراد سابقه طولانی و درخشانی در انقلاب و نظام داشتند و جزو خودی ها محسوب می شدند، اما سودای نشستن بر کرسی های بالا به دل هایشان وارد شد و شهوت جاه طلبی بسان یک پرده مقابل دیدگانشان قرار گرفت. دشمن چنین افرادی با چنین اهدافی را به‌عنوان طعمه کشف کرد و لذا پیوند بین دشمنان خارجی و داخلی پس از انتخابات شکل گرفت.

درس ها و عبرت ها
صفارهرندی ادامه داد: طراحی دشمن در ایام انتخابات اینگونه رقم خورد که عناصر ریاست طلب را پیدا و آنان را تقویت کند تا برابر نظام برآمده از آرای مردم باج بگیرند؛ کسانی‌که درصدد رسیدن به خواسته های نامشروع خودشان حتی به قیمت شکستن قانون بودند.

وی با اشاره به عدم ابراز برائت سران فتنه از آمریکا، اسرائیل، سلطنت طلبان و منافقان فراری که خود را در قالب جنبش سبز جا کرده بودند، گفت: متأسفانه فریب خوردگان داخلی خودشان را نیازمند حمایت دشمنان خارجی دیدند و به خیال خودشان می توانستند خواسته شان را عملی کنند.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ حاوی درس ها و عبرت های فراوانی است، یادآور شد: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی هر کجا که بین جریان داخلی و دشمنان خارجی پیوند برقرار شده، بیشترین ضربه را خوردیم، در حالی که دشمن بدون ارتباط با داخل گنگ عمل می کند و موفق نمی شود نقشه‌های شومش را اجرایی کند. در واقع ضرباتی که خائنین به کشور می زنند به مراتب کاری تر و غیر‌قابل جبران است. امروز نیز شاهد هستیم که دشمن با همدستی عوامل داخلی خود به دنبال پیدا کردن منفذهایی است که از طریق آن تحریم ها را دور می زنیم.

عضو مجمع  تشخیص مصلحت نظام قرارداد نفتی توتال را یکی از نمونه های آدرس دهی خائنین درون حکومت به دشمن دانست و اظهار کرد: خاستگاه فتنه دل‌های سودجو و منفعت طلب است که برخی جاه طلب سیاسی و برخی به دنبال مال اندوزی هستند. باید بزنگاه هایی را که امکان برقراری پیوند میان جریان داخلی و دشمن خارجی وجود دارد با حضور به موقع مردم در صحنه شناسایی و نابود کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در میدان کسب و کار و نارضایتی مردم، بیان کرد: مردم حق دارند نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض کنند، زیرا شرایط علیه آنان است، اما برخی اصرار دارند مشکلات داخلی را به تحریم های دشمن مربوط کنند؛ این در حالی است کسانی که در گذشته ۸۰ درصد مشکلات را ناشی از مدیریت ضعیف و ۲۰ درصد دیگر را به سبب تحریم می دانستند، امروز دیدگاهشان تغییر کرده و تحریم ها را عامل همه مشکلات معرفی می کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات کشور با همت و تدبیر مسئولان قابل حل است، تأکید کرد: مدیریت سابق بانک مرکزی از سر ناتوانی یا نفوذ عناصر مفسد، قادر به کنترل بازار ارز نبود و لذا با هشدارهای مقام معظم رهبری، اکنون مدیریت به دست فردی افتاده که گرچه دارای سابقه طولانی در حوزه پولی و ارزی نیست، اما برای بازگرداندن آرامش به بازار با اراده و مصمم است و شاهد بودیم که در ۱۳ آبان برخلاف گفته رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آغاز تحریم های جدید و شدید علیه ایران، بازار ارز از آرامش خوبی برخوردار بود لذا در مدیریت به بن بست نرسیده ایم و می توانیم کشور را از شرایط فعلی نجات دهیم.

فتوحات منطقه
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امیدواری به خیررسانی دشمن را یک فکر باطل دانست و افزود: مردم در انتخابات های پیش‌رو کسانی را انتخاب کنند که دلبسته به برکات نازل شده از ناحیه کدخدا نباشند و فقط دست به سوی خدا دارند و مردم را تکیه گاه خود می دانند.

وی با بیان اینکه فتوحات منطقه به نام ایران و انقلاب اسلامی تمام شده است، اظهار کرد: با وجود کارشکنی های استکبار جهانی و هزینه های هنگفت قارون‌های منطقه، جریان منتسب به ایران و جبهه مقاومت و دوستداران تفکر ضد آمریکایی کرسی های عراق و سوریه را به دست آورده اند و تمایلات انقلابی بیشتری دارند.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی را درس آموز همه آزادگان جهان دانست و گفت: امروز نسخه مقاومت در یمن جواب داده و برخلاف جنایات عربستان سعودی، همه یمن را پیروز میدان می دانند و به اذعان خودشان این مقاومت و ایستادگی را از ایران الهام گرفته اند.

وی با اشاره به سفر مخفیانه ترامپ به عراق، یادآور شد: آمریکا ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه ما هزینه کرده، اما ترامپ شبانه، دزدانه و با دلهره وارد عراق می شود که نشان می دهد برند جمهوری اسلامی زبانزد موفقیت است.

صفارهرندی فتنه ۸۸ را نوعی جدال بر سر آینده مدیریت جهان دانست و اظهار کرد: امروز بعد از گذشت ۹ سال از یوم الله نهم دی کلام ایران در منطقه نافذتر از کلام آمریکاست و این اقتدار، سیادت، عظمت و بزرگی را حضور ملت به وجود آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در زمینه های علمی، اقتصادی، هسته ای، فناوری، دفاعی و نظامی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا به اقرار مراکز و موسسات بین المللی است، متذکر شد: قبل از انقلاب کسی ایران را نمی شناخت، اما امروز به جایگاهی از رشد و توسعه رسیده ایم که منابع خارجی اعلام می کنند ایران طی سه سال آینده پانزدهمین اقتصاد جهان خواهد بود و این مایه افتخار ماست.

وی یوم الله نهم دی را باطل السحر فتنه ۸۸ دانست و تأکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری در جریان فتنه ۸۸ چنان بلوغی در مردم ایران کرد که حماسه آفرینان ۸ دی و ۹ دی شدند./ ایکنا

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی شهر رشت






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد