صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مسجد نقش مهمی در سبک زندگی و حیات اسلامی دارد

امام جمعه شهرستان ماسال مسجد را یک نهاد موفق اجتماعی توصیف کرد و گفت: مساجد نقش مهمی در سبک زندگی و حیات اسلامی دارند. حجت الاسلام سید هادی موسوی به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد افزود: مساجد علاوه بر اینکه نقش خود را به عنوان یک نهاد موفق اجتماعی در طول حیات ارزشمند خویش […]

کد خبر : 3408 | 4:38 ق.ظ | ۱۰ تیر , ۱۳۹۲

موسوی هادی

امام جمعه شهرستان ماسال مسجد را یک نهاد موفق اجتماعی توصیف کرد و گفت: مساجد نقش مهمی در سبک زندگی و حیات اسلامی دارند.

حجت الاسلام سید هادی موسوی به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد افزود: مساجد علاوه بر اینکه نقش خود را به عنوان یک نهاد موفق اجتماعی در طول حیات ارزشمند خویش به خوبی ایفا کرده اند بلکه به صورت فردی نیز زمینه تمسک و بهره مندی از رفتارهای اجتماعی، شخصی و خانوادگی و همچنین بهره مندی از سبک و سیاق زندگی معنوی و اسلامی در این امور را از طریق مبلغان، روحانیون و عالمان وارسته دینی در قالب سخنرانی، وعظ و خطابه در منابر مساجد که یکی از عناصر و اجزا مهم مساجد در انتقال پیام ها محسوب می شوند، فراهم نموده اند.

وی اظهارداشت:  عمده محتوای متون و منابعی که از سوی عالمان دینی در مساجد مورد بهره برداری قرار می گیرد آیات، احادیث و روایات برگرفته از سخنان گهربار پیشوایان، بزرگان و عالمان دینی است و بسیاری از این مباحث به امور مربوط به سبک و شیوه زندگی یک فرد مسلمان و چگونگی برگزیدن رفتاری مناسب و شایسته برای زندگی در یک جامعه اسلامی است.

امام جمعه ماسال به سبک زندگی اشاره کرد و گفت:  دین اسلام دارای بیشترین کارکرد و امتیاز در زمینه چگونگی هدایت و رهنمون سازی پیروانش در انتخاب و اعمال سبک زندگی داشته و هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام درباره این امر مهم تاکید و توصیه نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه بلند و رفیع دین اسلام در ارائه بهترین و جامع ترین سبک زندگی برای جوامع انسانی برای دستیابی به اهدف عالیه الهی و انسانی ترسیم شده برای کمال و سعادت بشر افزود: انتخاب مسجد به عنوان بستر و پایگاه ارائه کننده و مروج و بسط دهنده سبک زندگی بر گرفته از آموزه ها و مفاهیم اسلامی غیر قابل انکار و چشم پوشی است.

موسوی اظهارداشت: سبک زندگی دارای مراتب و انواع مختلف چون سبک زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و غیره است.

وی عنوان کرد: پایه و اساس دین اسلام بر اصل اجتماعى بودن است تا انسان را از زندگى فردى و خزیدن در کنج عزلت و تنهایى برهاند و او را به سوى زندگى جمعى و اجتماعى سوق دهد.

امام جمعه ماسال گفت: به همین جهت اسلام همواره مؤمنان را به شرکت در اجتماعات براى عبادت خداوند ترغیب می کند زیرا تنها از طریق اجتماع است که مسلمانان می توانند به صورت ید واحدى در مقابل مصائب و مشکلات ایستادگى کنند.

وی با بیان اینکه همان گونه که اسلام یک دین اجتماعی است مسجد نیز یک نهاد اجتماعی محسوب می شود، افزود:  پیامبر گرامی اسلام (ص)  ایجاد جامعه اسلامی را در گرو ساختن و خودسازی تمام افراد جامعه قلمداد می کرد.

موسوی با اعلام اینکه دین اسلام به صورت هم زمان به دو جنبه فردی و اجتماعی انسان توجه دارد، یادآورشد: این دو جنبه هم چون دو بال یک پرنده برای پرواز است که با فقدان هر یک از این بال ها امکان صعود و کمال از انسان سلب می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد