صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نرم افزار آشنایی با سیره 40 شهید شاخص گیلان تهیه می شود

مدیر موسسه تفحص سیره عملی شهدای شاخص گیلان گفت: نرم افزار آشنایی با سیره و واکاوی ابعاد مختلف زندگی 40 شهید شاخص استان تهیه می شود. ˈمیثاق بکیانˈ افزود: نرم افزار چند رسانه ای آشنایی با ابعاد شخصیتی این شهیدان شامل عکس، فیلم، دست نوشته، دلنوشته، خاطرات و مصاحبه با همرزمان شهید است که بمنظور […]

کد خبر : 3416 | 7:26 ق.ظ | ۱۰ تیر , ۱۳۹۲

شهدا12

مدیر موسسه تفحص سیره عملی شهدای شاخص گیلان گفت: نرم افزار آشنایی با سیره و واکاوی ابعاد مختلف زندگی 40 شهید شاخص استان تهیه می شود.

ˈمیثاق بکیانˈ افزود: نرم افزار چند رسانه ای آشنایی با ابعاد شخصیتی این شهیدان شامل عکس، فیلم، دست نوشته، دلنوشته، خاطرات و مصاحبه با همرزمان شهید است که بمنظور الگوسازی سبک زندگی اسلامی برای نسل جوان طراحی می شود.وی با اشاره به فعالیت حدود هشت ساله برای طراحی و تهیه این نرم افزارهای چند رسانه ای تصریح کرد: تاکنون نرم افزارهای سیره عملی سردار شهید خوش سیرت، دکتر محمد حبیبی پور از همرزمان شهید املاکی، حسین بهرامی و شهید املاکی تهیه شده است.بکیان به نرم افزار چند رسانه ای شهید املاکی به عنوان تازه ترین نرم افزار رونمایی شده اشاره و بیان کرد: این نرم افزار تاکنون در قالب 10 هزار نسخه و برای نخستین بار به شش زبان زنده دنیا شامل فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، فرانسوی و آلمانی ترجمه و توزیع شده است.

وی مدت زمان طراحی و تهیه این نرم افزار را سه سال ذکر و خاطرنشان کرد: این نرم افزار شامل مجموعه ای از 160 عکس، مجموعه اسناد و دست نوشته های این شهید، مجموعه فیلم هایی از شهید املاکی و مصاحبه با همرزمانش و 60 خاطره صوتی است.

به گفته بکیان؛ دو نرم افزار شهید محمد اصغری خواه و شهید سید رضا کیاموسوی نیز در دست تهیه است که تا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون 60 هزار نسخه از اسناد شهدای گیلان در قالب دیجیتال توسط این موسسه جمع آوری شده است.

مدیر موسسه تفحص سیره عملی شهدای شاخص گیلان از خانواده های معظم شهدا، همرزمان شهدا، ایثارگران و افرادی که خاطرات و یا آثار و اسنادی از شهدا دارند؛ خواست به منظور جمع آوری این اسناد با مراجعه حضوری به قرارگاه این موسسه واقع در بوستان ملت یا با مراجعه به سایت www.tafahos.ir و یا مراجعه به موسسه سایت جامع شهدای دفاع مقدس گیلان و ثبت اثرشان همکاری کنند.

وی در ادامه به انتشار کتاب هایی در زمینه خاطرات فرماندهان و سرداران شهید گیلان اشاره و اظهار کرد: تاکنون هفت عنوان کتاب از این شهیدان چاپ شده که در همین راستا؛ هفته آینده از دو کتاب چلچراغ سیره عملی فرماندهان شهید استان با تیراژ 10 هزار نسخه و ریحانه سیره عملی مادران شهید برای دختران نسل جوان رونمایی خواهد شد.

سردار شهید ˈحسین املاکیˈ در روستای کولاک محله لنگرود متولد شد. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در عملیات متعددی همچون والفجر1 ، والفجر4، والفجر6، والفجر8 و والفجر 9 حضور داشت که آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت ، توانمندی و خدمات ایشان است.

در زمان دوران دفاع مقدس دو بار مجروح شد که پس از بهبود نسبی دوباره به سمت جبهه های جنگ شتافت و به رزم ادامه داد تا این که در عملیات والفجر10 در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی (بمباران شیمیایی) ماسک خود را به صورت بسیجی دیگری از نیروها و همرزمانش بست و به این ترتیب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید ˈمهدی خوش سیرتˈ در سال 1339 در روستای چورگوچان آستانه اشرفیه در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. این شهید بزرگوار پس از طی دوره طفولیت و تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی موفق به اخذ دیپلم و در سال 1358 وارد خدمت مقدس سربازی شد.

مهدی خوش سیرت در دوران دفاع مقدس از زمانی که وارد جبهه جنگ شد هرگز تسویه حساب نگرفت و در زمان حضور خویش تلاش داشت تا در همه عملیات ها شرکت داشته باشد.

این شهید بزرگوار طی دوران مقدس در عملیات هایی چون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، محرم، والفجر 4، والفجر 6،هورالعظیم، قدس، بدر، والفجر 8، کربلای 2،کربلای 4، کربلای 5، نصر 4 حضور داشته و در مجموع 13 بار در این عملیات ها مجروح شده بود.

این شهید مسئولیت های خود را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز و پس از گروهان و گردان با رشادت و مدیریت که از خود نشان داد؛ به فرماندهی تیپ دوم محرم و جانشین لشکر قدس گیلان منصوب شد که سرانجام نیز پس از هشت سال حضور در جبهه در عملیات نصر 4 در فتح ماووت عراق در تاریخ ششم تیرماه 1366 به مقام شهادت دست یافت و در کنار دو بردار شهید خود به نام های رضا و حسین خوش سیرت در گلزار شهدای آستانه اشرفیه آرام گرفت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد