صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیداری اسلامی حاصل خون شهداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، شهدا را دارای حیات بالنده دانست و گفت: بیداری اسلامی حاصل خون پاک شهداست. حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده در مراسم یادواره سردار شهید محمد(میثم) بیگلو و چهلمین روز درگذشت مادر این شهید در مهدیه رشت با اشاره به مقام شهدا، اظهار کرد: شهدا دارای بالاترین درجه در نزد […]

کد خبر : 3460 | 3:56 ب.ظ | ۱۸ تیر , ۱۳۹۲

محسن زاده محمد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، شهدا را دارای حیات بالنده دانست و گفت: بیداری اسلامی حاصل خون پاک شهداست.

حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده در مراسم یادواره سردار شهید محمد(میثم) بیگلو و چهلمین روز درگذشت مادر این شهید در مهدیه رشت با اشاره به مقام شهدا، اظهار کرد: شهدا دارای بالاترین درجه در نزد خداوند متعال هستند.

وی با بیان اینکه در هر خیر و مقامی، خیر و مقام بالاتری وجود دارد، افزود: شهادت یک خیر و سعادتی است که بالاتر از آن وجود ندارد و کسانی که در راه خدا شهید شدند با آگاهی کامل در راه خدا جنگیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: شهدا دارای حیات بالنده هستند و هرگز نمی‌میرند و اگر خداوند پرده از چهره آنها کنار زند می‌توان شهدا و جایگاه آنها را دید.

وی با تأکید بر حیات راستین شهدا، تصریح کرد: عده‌ای در جامعه هستند که هنوز جایگاه شهدا را درک نکرده‌اند.

محسن‌زاده خاطرنشان کرد: تمام کینه توزی‌های دشمنان به خاطر مخالفت با اصل ولایت فقیه است بنابراین نباید گذاشت این سنگر مورد تهدید دشمن قرار گیرد و شکر نعمت ولی فقیه بر همه ما واجب است.

*شهید محمدبیگلو 27 روز پس از ازدواجش به جبهه رفت

وی با اشاره به جایگاه معنوی سردار شهید محمدبیگلو گفت: این سردار شهید 27 روز پس از ازدواجش به جبهه رفت و 24 تیر سال 61 به شهادت رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: شهید محمدبیگلو و همرزمان شهیدش بیداری اسلامی عصر کنونی را می‌دیدند و بیداری اسلامی در جهان نشأت گرفته از خون پاک و مطهر شهداست.

وی با اشاره به ویژگی شهدا، اذعان کرد: شهید محمدبیگلو زندگی خود را رها کرد و برای نجات اسلام به جبهه رفت و امروز همه ما مدیون خون این شهید هستیم.

محسن‏زاده پایه‏های مکتب شهادت را بصیرت، ایمان و تلاش برای اعتلای کلمه حق و همراه بودن با ولی خدا و نایب ایشان در زمان غیبت دانست.

وی افزود: همراهی با نایب امام زمان(عج) به اندازه‏ای اهمیت دارد، که اگر کسی در امور از ایشان سبقت گیرد و یا عقب بماند، حقیقتاً به خطا رفته و هلاک می‌شود.

این مسئول یکی از شاخصه‌های نعمت شهادت را علاوه بر اتصال به قرب الهی، مقام شفاعت برشمرد و اذعان کرد: کسانی که با شهدا و در راه شهدا باشند اهلیت دارند که مورد شفاعت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای نسبت به شهدا بیگانه هستند و مقام آنها را درک نمی‌کنند و عده‌ای اهل معرفت و صاحب درک هستند و ما که برای توسل به شهدا، جمع شده‌ایم باید بدانیم که مقام حیات شهدا، با حیات مادی ما متفاوت بوده و به مراتب بهتر است زیرا حیات شهدا نزد خداوند است.

*آموزش 26 هزار بسیجی توسط شهید بیگلو

به گزارش فارس، سردار پاسدار شهید محمد «میثم» بیگلو در سوم اسفند سال 1337 در خانواده‌ای مسلمان و متدین در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

شهید محمدبیگلو سهم مهمی در به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشت و خدمات فراوانی ارائه کرد.

این شهید با تشکیل ارتش 20 میلیونی به عضویت بسیج درآمد و پس از مدتی کوتاه به همراه چند نفر از دوستانش برای فراگیری فنون نظامی به تهران رفت و تحت نظر یکی از بهترین مربیان که سال‌ها تجربیات نظامی در لبنان و فلسطین داشت فنون نظامی را فرا گرفت.

سردار شهید محمدبیگلو با وجود اینکه مسئولیت خطیر آموزش نیرو را به‌عهده داشت و 26 هزار نفر از نیروهای سپاه و بسیج را تعلیم آموزش نظامی داد اما خود بی‌قرار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

*شهادت سردار شهید محمدبیگلو

شهید بیگ لو مشتاقانه به سوی پاوه هجرت کرد و در بهار 58 در کنار شهید والا مقام دکتر چمران تجربیات تازه‌ای در جنگ کوهستانی آموخت و در عملیات بیت‌المقدس حضور فعال داشت.

این سردار رشید اسلام در تاریخ 24 تیر سال 61 در جبهه شلمچه به درجه عظمای شهادت نایل آمد و نام پرآوازه و بلند او در تاریخ رشادت‌های مردان رشید و دلاور اسلام و انقلاب گیلان و ایران ثبت شد.

*وصیت شهید محمدبیگلو به آیندگان

ای پویندگان راه حق و حقیقت، سلام آتشین مرا بپذیرید، من با آگاهی کامل پا به راه الله که همان راه حسین (ع) است گذاشتم و به ندای هل‌من‌ناصراًینصرنی حسین (ع) که از حلقوم مبارک امام امت، این رهبر عظیم‌الشأن مسلمانان به جهان بیرون آمده است، لبیک گفتم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد