صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آغاز بخش دوم جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهر رشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از آغاز بخش دوم جشنواره فرهنگی و هنری فجر در شهرستان رشت خبر داد. محمد حسن‌پور، روز چهارشنبه (٢۴ بهمن) در نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری فجر در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در دو بخش ویژه در شهرستان رشت اجرایی شده […]

کد خبر : 35118 | 1:43 ق.ظ | ۲۸ بهمن , ۱۳۹۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از آغاز بخش دوم جشنواره فرهنگی و هنری فجر در شهرستان رشت خبر داد.

محمد حسن‌پور، روز چهارشنبه (٢۴ بهمن) در نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری فجر در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در دو بخش ویژه در شهرستان رشت اجرایی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه بخش نخست این جشنواره از ١٢ بهمن آغاز و ٢٢ بهمن به اتمام رسیده است گفت: محفل انس با قرآن، تقدیر از مدرسان و فعالان قرآنی، تقدیر ازخانواده‌های شهدای اهل قلم، بررسی تاریخ تحولات در یکصد ساله اخیر، فعالیت انجمن شعر و داستان در وصف انقلاب و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و … از فعالیت های بخش نخست این جشنواره بود.

حسن پور اذعان کرد: انجمن شعر و داستان در طول دو سال گذشته ۶١ داستان‌نویس پرورش داده است.

وی به بخش دوم جشنواره فرهنگی و هنری فجر اشاره و اضافه کرد: این جشنواره از ٢۴ بهمن آغاز و تا اول اسفند ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت افزود: ١٧ گروه موسیقی آموزشگاه‌های آزاد در جشنواره فرهنگی و هنری حضور داشته و علاقمندان می توانند از آغاز این جشنواره در دو بخش زمانی از ساعت  ١۵ تا ١٧:٣٠ و همچنین از ساعت ١٩ تا ٢١ شب از اجرای‌های متنوع موسیقی در سالن اجتماعات شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیاء( صلی الله علیه و آلله ) بهره‌مند شوند.

وی به حوزه نمایشی این جشنواره پرداخت و افزود: علاقمندان به بخش سینمایی و نمایشی این جشنواره نیز می‌توانند از امروز تا اول اسفند از ساعت ١۵ تا ١٩ به سالن رحمدل این مجتمع مراجعه کنند.

حسن پور به بخش نمایش خیابانی اشاره و تصریح کرد: نمایش خیابانی جشنواره فرهنگی و هنری فجر از امروز ساعت ١۶:٣٠ تا ١٧ در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت به بخش نمایشگاهی این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس‌های انقلاب اسلامی، نمایشگاه گروهی بسیج دانشجویی، نمایشگاه چهل نمایشگاه چهل شهر، چهل عکس و چهل عکاس و همچنین نمایشگاه استانی عکس بسیج و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از اهم فعالیت‌های این جشنواره شمرده می‌شود.

وی به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: ٧١ برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در ایام الله دهه فجر تدوین و اجرایی شده است.

حسن پور  اذعان کرد: در این مدت ۵٠٠ هنرمند و هنرجو در اجرای برنامه‌ها فعال بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر پرداخت و اظهار کرد: بزرگداشت ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و همچنین ارائه دستاوردهای یک ساله هنرمندان، استادان و هنرجویان مراکز آزاد هنری و کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان، ایجاد هم‌دلی و هم‌گرایی در بین هنرمندان و معرفی مراکز فرهنگی به شهروند از اهم اهداف برگزاری این جشنواره شمرده می‌شود.

حسن پور اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری فجر دوم اسفند ساعت ٩:٣٠ در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم انبیاء ( صل الله علیه و آلله ) برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد