صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در رشت +تصاویر جشنواره

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر همراه با اجرای دونوازی و موسیقی محلی در رشت برگزار شد. آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر همراه با اجرای دونوازی و موسیقی محلی با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقمندان به موسیقی در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در […]

کد خبر : 35253 | 12:47 ب.ظ | ۱۰ اسفند , ۱۳۹۷

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر همراه با اجرای دونوازی و موسیقی محلی در رشت برگزار شد.

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر همراه با اجرای دونوازی و موسیقی محلی با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقمندان به موسیقی در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم اظهار داشت: جشنواره‌های متعددی در حال حاضر در سراسر گیلان در حال اجرا است و به نوبه خود از زحمات انجمن موسیقی گیلان در حوزه موسیقی استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

فیروز فاضلی با بیان اینکه بعضی چیزها مثل شاعرانگی در ذات ایرانی‌ها است خاطرنشان کرد: ایرانیان اساسا با موسیقی عجین بوده‌اند و ردیف‌های موسیقی با تعزیه و کارنواهای زنان گیلانی در طی زمان به دیگران منتقل شده است؛ دانایی همیشه در فرهنگ و موسیقی گیلان بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت با استفاده از موسیقی از گذشته در ادبیات ما وجود داشته است، تصریح کرد: موسیقی اگر در انسان نهادینه شود باعث آرامش می‌شود و هنگامی که آیات قرآن در دستگاه خوانده می‌شود تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد.

فاضلی ضمن قدردانی از همه کسانی که برای به وجود آمدن این نشاط اجتماعی تلاش کردند گفت: جشنواره مد و لباس فجر از فردا برگزار می‌شود و من از همه می‌خواهم که با نشاط به استقبال نوروز برویم؛ نوروزی‌خوانی از دیرباز تا به امروز در گیلان رسم است و از هنرمندان نوروزی‌خوان درخواست می‌کنم که این سنت زیبا را حفظ کنند.

رئیس انجمن موسیقی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: سعی ما در انجمن موسیقی گیلان بر این بود که با کارهای زیربنایی و سازنده به موسیقی و هنرمندان خدمت کنیم؛ بحران فرهنگی و هنری و موسیقی‌های تجاری عرصه را بر موسیقی فاخر تنگ کرده و هنرمندان نیازمند حمایت همه ما هستند.

علی احمدی‌فر با بیان اینکه انجمن موسیقی گیلان با همکاری مسئولان و اساتید موسیقی گیلان فعایتهای مختلفی انجام می‌دهد گفت: کارهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، برگزاری کنسرت و کارگاه موسیقی، تولید آلبوم‌های موسیقی محلی و نواحی که با حمایت مسئولان اداره ارشاد گیلان انجام می‌شود، بخشی از فعالیت‌های انجمن است.

وی تصریح کرد: موسیقی اصیل معمولا مخاطب محدودی دارد و وظیفه ما این است که با کمترین هزینه مخاطبان را با موسیقی اصیل آشنا کنیم؛ امیدواریم موسیقی اصیل و اندیشمند ترویج و گسترش یابد و سلیقه مخاطب از سطح موسیقی صرفا سرگرم کننده فراتر رود.

رئیس انجمن موسیقی گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره فرهنگی با بازتاب خوبی در رسانه‌ها داشته است، گفت: عده‌ای از هنرمندان نقدهایی مبنی بر نبود فراخوان برای این جشنواره دارند که علت آن محدودیت زمانی ما برای برگزاری جشنواره در سال ۹۷ بود اما با وجود این گروه‌های مختلف هنری در جشنواره حضور داشتند.

احمدی‌فر به کارهای انجمن موسیقی گیلان اشاره کرد و افزود: چاپ جلد اول موسیقی هاروارد برای نخستین بار، تولید آلبوم انزوا و دو آلبوم در دست انتشار، ضبط موسیقی نواحی و تعزیه، برگزاری جلسات شناخت و آنالیز تخصصی موسیقی، برگزاری نمایشگاه عکس و کنسرتهای هنری از جمله فعالیت‌های انجمن است.

گروه موسیقی “آوای مهر” در این مراسم به اجرای موسیقی محلی پرداختند و در پایان از گروههای شرکت‌کننده در این جشنواره با حضور مسئولان با اهدای لوح تقدیر به‌عمل آمد./ تسنیم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد