صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در رشت

جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حضور امام جمعه بندرانزلی و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نمایشگاه در رشت برگزار شد. جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حضور و تقدیر جمعی از مادران معزز شهدا، دانش‌آموزان و عوامل موثر در برگزاری نمایشگاه‌های مدارس دخترانه سراسر استان گیلان با حضور امام جمعه بندرانزلی در رشت برگزار شد. […]

کد خبر : 35262 | 1:07 ب.ظ | ۱۰ اسفند , ۱۳۹۷

جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حضور امام جمعه بندرانزلی و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نمایشگاه در رشت برگزار شد.

جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حضور و تقدیر جمعی از مادران معزز شهدا، دانش‌آموزان و عوامل موثر در برگزاری نمایشگاه‌های مدارس دخترانه سراسر استان گیلان با حضور امام جمعه بندرانزلی در رشت برگزار شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: اخلاص رمز موفقیت در همه میدانها است و فلسفه برگزاری این جشن قدردانی از همه شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها و همچنین عمل به بخشی از شیوه‌نامه ابلاغ شده به مدارس بود که باید حتما برگزار می‌شد.

یاسر تقوی با اشاره به علت عدم حضور بخشی از مسئولان در این جشن خاطرنشان کرد: بخاطر مشغله کاری مسئولان متاسفانه نتوانستیم هماهنگی‌های لازم برای حضور مسئولان مربوطه را فراهم کنیم و همچنین تصمیم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بر این بود که این جشن خودمانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در جهت لبیک به ندای مقام معظم رهبری در جهت اثبات حقانیت نظام برگزار می‌شود گفت: امیدوارم این نمایشگاه‌ها به ما در جهت شناخت حق و همچنین به شناخت نقاط ضعفمان کمک کند و به تشکیل سنگر فرهنگی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند، عمل شود.

تقوی تصریح کرد: در بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب بار اصلی مسئولیت به دوش فرزندان انقلابی مقام معظم رهبری است و دانش‌آموزان باید خودشان را برای عمل به حرف‌های ایشان آماده کنند؛ اگر بناست به حرفای رهبر معظم انقلاب عمل کنید باید اخلاص و تقوی را در وجود خود تقویت کنید.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که امیدشان به انجمن‌های اسلامی برای تمدن‌سازی است افزود: تمدن اسلامی زمانی ساخته می‌شود که اهداف نظام محقق شود و دانش‌آموزان باید با تقویت امید و انگیزه خود در این راه گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مدرسه انقلاب تمام نشده و فقط یک مرحله آن به پایان رسیده است و سایر بخش‌ها تا اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ از فرصت حضور در جشنواره رسانه غافل نشوید زیرا در راستای جشنواره انقلاب بوده و فرصت خوبی است که دانش‌آموزان استعدادهای خود را نشان دهند.

.

.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه کار فرهنگی باید ذهن‌ها را با فرهنگ انقلاب و اسلام آشنا کند، گفت: کار فرهنگی مفید و موثر باید ذهن افراد جامعه را با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا کند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین در جشن اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشت: دانش‌آموزان هم رویش‌های انقلاب هستند و هم امید نظام برای آینده، از این‌رو برگزاری این جلسات بسیار مهم هست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در نظام اسلامی رشد و تعالی جامعه اسلامی مرهون رهبری و ولایت جامعه اسلامی است گفت: پیام همه پیامبران الهی در همه ادوار برای مردم این بود که ولایت مردم با امام معصوم است و در زمان غیبت، ولی امر تعیین شده از سوی امام معصوم سکان‌دار جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف انسان‌ها این است که برای همه کارهای خود دستورات ولی امر را مورد توجه و عمل قرار دهند تصریح کرد: طبق آیه قرآن، مومن کسی است که ایمان به خدا و پیامبر اسلام(ص) دارد و ایمان باید راسخ و ثابت باشد و تردید و شک در آن راه نداشته باشد.

شمس‌الدین با بیان اینکه مومنان باید در راه خدا با اموال و جان خود جهاد کنند افزود: مومن واقعی باید مال و جان که برایش بسیار ارزشمند است را در راه خدا بدهد و هیچ چیزی در دنیا در برابر خداوند برایش ارزش نداشته باشد زیرا تنها چنین افرادی در ایمان خود صادق هستند.

امام جمعه بندرانزلی گفت: افراد زیادی در تاریخ ادعای ولایتمداری و ایمان داشتند اما در شرایط بحرانی و فتنه‌ها دچار تردید شدند؛ اگر کسی در برابر توطئه‌های دشمنان و فتنه‌های دشمنان به راه و هدف خود تردید نکند یعنی در ایمان خود ثابت و صادق است.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه اگر ما بخواهیم از مومنان واقعی باشیم باید ویژگی‌های ذکر شده را در خود تقویت کنیم تصریح کرد: انسانهای مومن باید تبعیت محض از ولی‌فقیه داشته باشند چون در غیر اینصورت ولایتمدار محسوب نمی‌شویم؛ تبعیت محض از ولایت فقیه نشانه ایمان راستین و تضمین‌کننده عاقبت بخیری فرد است.

وی با بیان اینکه امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که از همه ادورار تاریخ اسلام حساس‌تر است خاطرنشان کرد: ۴ دهه انقلاب را پشت سر گذاشتیم و شرایط ما از حیث داخلی، منطقه‌ای و جهانی بسیار حساس و دقیق است و اگر تعللی در هر بخشی از جامعه اتفاق بیفتد خسارات جبران‌ناپذیری دارد.

شمس‌الدین اظهار داشت: تنها با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توانیم به سلامت از گردنه‌های حساس امروز عبور کنیم تا جامعه به سمت رشد و تعالی برسد؛ بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب بسیار پرمحتوا و راهگشا است و گروه‌های مختلف باید روی عملیاتی کردن آن کار کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور مخاطب اصلی این بیانیه هستند گفت: نسل جوان باید با آگاهی زیاد و برنامه‌ریزی جهادی کار کند زیرا جز با کار جهادی نمی‌توانیم به اهداف نظام برسیم؛ دشمن با تمام قوا آماده ضربه زدن به ما است.

شمس‌الدین با بیان اینکه در این ۴۰ سال بسیاری از نسل‌های اول انقلاب دچار لغزش، سستی و بی‌انگیزگی شدند تصریح کرد: اتکای انقلاب به نیروهای جوانی است که با انگیزه و انرژی هستند و این بیانیه باید نصب‌العین ما باشد و منشا تلاش و فعالیتهایمان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این بیانیه همان فعالیت‌های شما در این نمایشگاه است گفت: در این بیانیه گذشته، حال و آینده انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است و ما باید با علم به اتفاقات گذشته و شناخت مسیر طی شده به‌سمت آینده حرکت کنیم زیرا اگر دستاوردهای کسب شده در این مدت را ندانیم جامعه دچار تردید می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کار فرهنگی باید ذهن‌ها را با فرهنگ انقلاب و اسلام آشنا کند و شما نیز باید با رعایت این مولفه، کار فرهنگی موثر و مفید انجام دهید؛ تشکیل خانواده و ازدیاد نسل باید در دستور کار فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد و نمایشگاه اصولی، موثر و آگاهی‌بخش در این زمینه برپا شود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از مادران شهدای مدافع حرم “اسماعیل سیرت‌نیا” و “محمدحسین عطری” تقدیر به عمل آمد، همچنین قرار شد تعدادی از شرکت کنندگان در نمایشگاه مدرسه انقلاب طی مراسم قرعه‌کشی راهی سفر زیارتی حضرت معصومه(س) در قم شوند.

نمایندگان غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه نیز در این مراسم درباره محتوای غرفه‌ها که درباره ظلم، فقر و تبعیض دوران پهلوی و شکنجه‌های ساواک و همچنین ویژگیهای شخصیتی امام خمینی(ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و موانعی که توسط دشمنان داخلی و خارجی در این ۴۰ سال بر سر راه نظام قرار گرفته شد، صحبت کردند./ تسنیم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد