صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نخستین تالار دیجیتال مطالعه در گیلان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از افتتاح تالار دیجیتال مطالعه این استان برای نخستین بار در شمال کشور خبر داد. حسین عباس‌نژاد کارسیدانی اظهار کرد: برای نخستین بار در شمال کشور تالار دیجیتال مطالعه از طرف سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای افتتاح […]

کد خبر : 3571 | 8:38 ق.ظ | ۲۶ تیر , ۱۳۹۲

عباس نژاد14

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از افتتاح تالار دیجیتال مطالعه این استان برای نخستین بار در شمال کشور خبر داد.

حسین عباس‌نژاد کارسیدانی اظهار کرد: برای نخستین بار در شمال کشور تالار دیجیتال مطالعه از طرف سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای افتتاح تالار دیجیتال فراهم شده است، اذعان کرد: با افتتاح تالار دیجیتال، محققان و پژوهشگران شمال کشور از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل می‌توانند به اسناد و کتاب‌هایی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهران موجود است به آسانی و با صرف هزینه کمتر دست یابند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان درباره نامگذاری تالار دیجیتال خاطرنشان کرد: به پاس تلاش‌های 50 ساله آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه رشت در عرصه پژوهش، تحقیق و نویسندگی، در شورای نامگذاری تالارهای سازمان مرکزی این تالار به نام وی ثبت و ابلاغ شده است.

وی متذکر شد: افتتاح تالار دیجیتال می‌تواند بزرگ‌ترین حرکت پژوهشی و علمی در سطح منطقه باشد.

عباس‌نژادکارسیدانی، اساسی‌ترین کار سازمان اسناد و کتابخانه ملی را امحا و احیای اسناد بایگانی اداره‌های دولتی عنوان کرد و افزود: امحای اسناد برای مدیران اداره‌ها دارای ضمانت اجرا است و اگر مدیر سازمان یا اداره‌ای بدون مجوز سازمان اسناد، امحای اسناد داشته باشد دارای موازین قانونی لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: بخشنامه‌هایی برای امحای اسناد توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی از طرف دولت به مدیران اداره‌ها ابلاغ شده و در این راستا از طریق رسانه‌ها دوبار فراخوان عمومی صورت گرفته است.

این مسئول، با بیان اینکه سال گذشته 47 تن اسناد توسط این سازمان امحا شده است، خاطرنشان کرد: اسناد امحایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حسابرسی، پزشکی قانونی، سازمان تبلیغات اسلامی، اسناد مالی دانشگاه علوم پزشکی،اسناد مالی دانشگاه گیلان و سازمان نوسازی مدارس به ترتیب 13 تن، سه تن، 40 هزار برگ، 19 هزار برگ، هشت تن، 3.5 تن و 230 هزار برگ بوده که با امحای اسناد یک‌هزار و 53 متر مربع فضای اداره‌های مذکور خالی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز 9 تن اسناد دادگستری گیلان و 10 تن از اسناد بیمه ایران توسط سازمان اسناد این استان امحا شده است، متذکر شد: در مجموع با امحای 19 تن اسناد 420 متر مربع فضا خالی شده است.

عباس‌نژادکارسیدانی، مجموع اسناد امحایی در سال‌های 91 و 92 را 66 تن عنوان کرد که 1473 متر مربع از فضای ادارات را خالی کرده است.

وی نداشتن فضای اداری را از دغدغه‌های مهم مدیران دانست و گفت: سازمان اسناد با داشتن مجوز از طریق امحا و احیای اسناد بایگانی در اداره‌ها به ایجاد فضای خالی کمک می‌کند و این امر مورد استقبال مدیران استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اسناد اهدایی مردم به این سازمان را ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که مردم مشتاق و پذیرای این مجموعه شده‌اند زیرا این سازمان تنها نهادی است که می‌تواند اسناد خانوادگی و … را با کیفیت عالی نگه‌داری، ثبت و ضبط کند.

وی متذکر شد: برای اهدای اسناد توسط مردم به سازمان اسناد باید فرهنگ‌سازی شود و رسانه‌ها می‌توانند در اعتماد‌سازی مردم با این مجموعه برای نگه‌داری اسناد همکاری کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد