صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سیرۀ امام خمینی(ره) بهترین الگو برای نسل جوان است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، انقلاب اسلامی را شعبه‌ای از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: تبیین گفتمان امام خمینی(ره) در واقع احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است. آیت الله رسول فلاحتی در نشست هماهنگی بزرگداشت سی‌اُمین سالگرد عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی که شنبه ۳۱ فروردین‌ماه در دفتر نماینده ولی فقیه […]

کد خبر : 35804 | 2:31 ب.ظ | ۳۱ فروردین , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، انقلاب اسلامی را شعبه‌ای از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: تبیین گفتمان امام خمینی(ره) در واقع احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

آیت الله رسول فلاحتی در نشست هماهنگی بزرگداشت سی‌اُمین سالگرد عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی که شنبه ۳۱ فروردین‌ماه در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی کم‌نظیر در دنیای اسلام محسوب می‌شود و هنوز جوانب مختلف شخصیت ایشان شناخته نشده است.

وی، انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی(ره) به منصه ظهور رسید را بعثتی بزرگ در دنیای بشریت عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر قدر زمان می‌گذرد نسل‌های آینده جریان انقلاب اسلامی را عمیقانه تجزیه و تحلیل می‌کنند، تصریح کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام(ره) برای نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی، خواستار تبیین وجهه مردمی بودن امام(ره) برای جامعه شد و بیان کرد: چهره مردمی امام(ره) برگرفته از وجهه انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) است.

وی در ادامه به پیام گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ماه‌ها روی پیام گام دوم انقلاب فکر کردند و هر کدام از کلمه‌ها بار معنایی ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تبیین چهره دینی و عمل به وظایف شرعی امام(ره) برای جامعه، خاطرنشان کرد: امام(ره) پایبند به مسائل شرعی بود و خود را مکلف می‌دانست به تمام آن عمل کند.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: گاهی در زدوبندهای سیاسی وجهه پایبندی به مسائل شرعی حضرت امام(ره) به فراموشی سپرده می‌شود در حالی‌که این وجهه نباید مغفول واقع شود.

وی با بیان اینکه امام(ره) در عین حال که از رجال سیاسی محسوب می‌شد یکی از رجال عرفانی بود، اظهار کرد: امام(ره) رابطه تنگاتنگی با دعا داشت و نباید بخش عرفانی و معنوی شخصیت ایشان فراموش شود.

امام جمعه رشت به الگوسازی دنیای امروز برای نسل جوان ما اشاره کرد و افزود: زندگینامه امام(ره) بهترین  الگو برای نسل جوان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام(ره) یک سیاستمدار تمام عیار بود، بیان کرد: امام(ره) با آینده‌نگری تمام غرب زده‌ها را کنترل و مهار کرد.

وی به شناخت تحلیلگران اجتماعی و سیاسی تاریخ بین‌الملل از امام(ره) اشاره کرد و گفت: چهره علمی امام(ره) را برای مردم تبیین کنید زیرا بعد علمی ایشان در فقه، اصول، عرفان و شناخت عرفان‌های مختلف هنوز برای جامعه ناشناخته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ابعاد علمی امام(ره) نباید تحت‌الشعاع بخش عرفانی و سیاسی ایشان قرار گیرد، تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ سال زمان نیاز است تا کتاب تحریرالوسیله امام(ره) را بتوانیم تجزیه و تحلیل کنیم.

آیت الله فلاحتی بر تبیین دلیل وقوع انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و یادآور شد: امروز جامعه ایرانی نوک پیکانی است که تمام دنیا به آن می‌نگرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ارتحال امام(ره) باید به صورت مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران ظرفیتی عظیمی هستند و باید این توانمندی را پاس بداریم.

امام جمعه رشت، خواستار برگزاری برنامه‌های ارتحال امام(ره) با محوریت نوجوانان و جوانان شد و بیان کرد: قشر جوان ظرفیتی بزرگ برای آینده جامعه هستند.

آیت‌الله فلاحتی، مردم را حافظ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تبیین گفتمان امام(ره) در واقع احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

گزارش تصویری نشست






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد