صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله احسانبخش در ۱۲ خرداد

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: با هماهنگی بیت آیت‌الله احسانبخش امسال مراسم محوری سالگرد رحلت این فقید سعید ۱۲ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله ‌رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در رشت برگزار می‌شود. عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت شهید آیت‌الله حاج صادق احسانبخش،‌ […]

کد خبر : 36195 | 4:07 ب.ظ | ۲۴ اردیبهشت , ۱۳۹۸

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: با هماهنگی بیت آیت‌الله احسانبخش امسال مراسم محوری سالگرد رحلت این فقید سعید ۱۲ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله ‌رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در رشت برگزار می‌شود.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت شهید آیت‌الله حاج صادق احسانبخش،‌ نماینده فقید ولی فقیه در استان، اظهار کرد: آیت‌الله احسانبخش عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذاشت و در نهایت به مقام ایثارگری و سپس شهادت نائل آمد.
وی با اشاره به سخنرانی‌های روشن‌گرانه آیت‌الله احسانبخش در دوران حکومت شاهنشاهی و تبیین نهضت اسلامی امام خمینی(ره) برای مردم از منبر مساجد، یادآور شد: خدمات آیت‌الله احسانبخش قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشأ اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان آیت‌الله احسانبخش را یک عالم دینی و یک مجاهد انقلابی دانست و بیان کرد: آیت‌الله احسانبخش قبل از انقلاب شکنجه زندان رژیم شاهنشاهی را تحمل کرد و بعد از انقلاب نیز مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، اما هرگز از راه اسلام و انقلاب و امام برنگشت.
پاکاری یادآور شد: آیت‌الله احسانبخش عمر خویش را در راه ترویج دین و نشر فرهنگ و معارف اسلامی سپری کرد و منشا خدمات ارزنده‌ای در حل مشکلات مردم و کمک‌رسانی به آنها بود. در دوران دفاع مقدس نیز با ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی بی‌نظیر و حضور فعال در جبهه‌های جنگ مایه دلگرمی  رزمندگان اسلام شد.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به مجاهدت‌های آیت‌الله احسانبخش در سال‌های جنگ، تأکید کرد: معظم‌له فرمودند «حضور او در جبهه‌های دفاع مقدس و پشتیبانی بی‌دریغش از رزمندگان دلاور گیلان از یادگارهای فراموش‌نشدنی دوران پرافتخار دفاع مقدس است و آثار ماندگار او در رشت و سایر شهرهای گیلان موجب نام نیک همیشگی اوست».
پاکاری برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله احسانبخش را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: نیازمند تبیین ابعاد شخصیت و بازخوانی تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام هستیم.
وی با اشاره به تقارن مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله احسانبخش با ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۳ خردادماه، خاطرنشان کرد:‌ با هماهنگی بیت آیت‌الله احسانبخش امسال مراسم محوری سالگرد رحلت این فقید سعید روز یکشنبه، ۱۲ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله ‌رضا رمضانی،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت نکوداشت یاد و خاطره آیت‌الله احسانبخش و ارتحال معمار کبیر انقلاب،‌ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه «یاد یاران» یادمان آیت‌الله احسانبخش و برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقات فرهنگی جهت آشنایی با سیره این شهید والامقام در شبکه‌های اجتماعی را از جمله ویژه‌برنامه‌های این مراسم دانست و متذکر شد: در حال زمینه‌سازی برای ساخت یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور شهید هستیم./ ایکنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد