صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه/ حماسۀ پرشور فتح خرمشهر بر قلب میلیون‌ها ایرانی حک شده است

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر): یوم‌الله سوم خرداد، سالروز حماسۀ آزادسازی خرمشهر، در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای است که با رشادت‌ و ایثارگری رزمندگان اسلام و ایستادگی و مقاومت ملت آزادۀ ایران در برابر تهاجم رژیم بعث عراق با حمایت استکبار […]

کد خبر : 36285 | 12:54 ب.ظ | ۱ خرداد , ۱۳۹۸

بیانیۀ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به‌مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر):

یوم‌الله سوم خرداد، سالروز حماسۀ آزادسازی خرمشهر، در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای است که با رشادت‌ و ایثارگری رزمندگان اسلام و ایستادگی و مقاومت ملت آزادۀ ایران در برابر تهاجم رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی، به‌عنوان سند افتخار هشت سال دفاع مقدس در تاریخ وزین و گران‌سنگ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است. یوم‌الله سوم خرداد، یادآور حماسه‌آفرینی بزرگ‌مردانی است که دل به معشوق واقعی سپردند و در پاسداری از حریم آرمان‌های والای‌ امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی سر از پای نشناخته و در صیانت از خاک پاک میهن اسلامی لحظه‌ای درنگ نکردند. رزمندگانی که تا آخرین قطرۀ خون خود پای عهدی که با امام خود بسته بودند ایستادند و با آزادسازی خرمشهر، پرچم فتح و پیروزی را بر فراز گنبد مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآوردند تا طنین گلبانگ «إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا» در کوچه پس‌کوچه‌های شهر خون و مقاومت بپیچد. دلاورمردان جبهه و جنگ با ایستادگی در برابر دشمن تا بن‌دندان مسلح و مورد حمایت استکبار جهانی ثابت کردند که اتکال به قدرت لایزال الهی و اطاعت از ولی‌فقیه دو رمز موفقیت در دفاع از اسلام و قرآن و خلق حماسه‌هایی همچون فتح خرمشهر است. فرزندان برومند این مرز و بوم برای دفاع از وجب به وجب خاک مقدس میهن اسلامی از جان خود گذشتند و اقتدار و عزت ایران را به رخ دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیدند تا پیام استکبارستیزی انقلاب اسلامی و مقاومت و ذلت‌ناپذیری ایرانیان غیور و رشید و تربیت‌یافتۀ مکتب قرآن و اهل ‌بیت(ع) رساتر از همیشه به گوش فریب‌خوردگان و خودفروختگان جبهۀ ضد انقلاب، دشمنان انقلاب اسلامی و سران استکبار جهانی برسد.

تغییر معادلۀ جنگ به نفع رزمندگان اسلام، شکست نقشه‌های شیطانی طراحی‌شده از سوی قدرت‌های جهانی حامی رژیم بعث، تقویت روحیۀ جهاد در ملل و جوامع آزادیخواه جهان و ایجاد نور امید در خطوط مقدم نبرد با رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان از پیامدهای شگفت‌انگیز حماسۀ فتح خرمشهر بود. پیروزی بزرگی که پس از حدود ۲۰ ماه اشغال خرمشهر توسط نظامیان بعثی، رقم خورد و شور و شعف را به کشور بازگرداند و ایران بزرگ، یکپارچه جشن و پایکوبی شد. شکوه این پیروزی درخشانِ فرزندان برومند ایران اسلامی از حماسۀ یوم‌الله سوم خرداد، نماد مقاومت و شکست‌ناپذیری ایرانیان در برابر استکبار جهانی ساخت.

حماسۀ پرشور فتح خرمشهر به‌عنوان حماسه‌ای جاودان بر قلب میلیون‌ها ایرانی حک شده است و حماسه‌آفرینان این روز بزرگ نیز در یادها و خاطره‌ها زنده مانده‌اند؛ بازخوانی پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر و یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌‌های رزمندگان اسلام برای نسل امروز انقلاب اسلامی غرورآفرین بوده و شکست‌ناپذیری و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند. بی‌تردید تجربۀ تلخ استکبار جهانی از هشت سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی بزرگترین عامل بازدارندۀ جنگ‌افروزی و طمع‌ورزی آنان علیه ایران اسلامی تاکنون بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، بر ضرورت حفظ فرهنگ و معارف دفاع مقدس تاکید کرده و از عموم مردم انقلابی و مسئولان خدوم ایران اسلامی دعوت می‌نماید تا با اطاعت از منویات رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌ العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مسیر عملی‌شدن بیانیۀ گام دوم انقلاب گام برداشته و با پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقاومت و پایداری در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی استکبار جهانی، ان‌شاء‌الله برای همیشه، بساط ظلم و استکبار و استعمار دولت‌های غربی از صحنۀ گیتی برچیده شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد