صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تشییع پیکر شهدای مفقودالاثر جامعه را در برابر آسیب‌ها بیمه می‌کند

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: شهدا از افتخارات نظام هستند و تشییع پیکر پاک شهدای مفقودالاثر جامعه را در برابر آسیب‌های گوناگون بیمه می‌کند. به گزارش تسنیم، سردار محمدعلی حق‌بین عصر امروز در گردهمایی فرماندهان و رزمندگان در خصوص آخرین وضعیت شهدای مفقودالاثر استان گیلان در مناطق عملیاتی در رشت اظهار داشت: عظمت […]

کد خبر : 36727 | 11:02 ق.ظ | ۲۸ خرداد , ۱۳۹۸

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: شهدا از افتخارات نظام هستند و تشییع پیکر پاک شهدای مفقودالاثر جامعه را در برابر آسیب‌های گوناگون بیمه می‌کند.

به گزارش تسنیم، سردار محمدعلی حق‌بین عصر امروز در گردهمایی فرماندهان و رزمندگان در خصوص آخرین وضعیت شهدای مفقودالاثر استان گیلان در مناطق عملیاتی در رشت اظهار داشت: عظمت شهدا باعث شده است که بعد از گذشت سال‌ها، هنوز منتظر بازگشت پیکرهای مطهر آنان باشیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با اشاره به ایثار رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان گیلانی پس از تجاوز دشمن به خاک کشور به سرعت به میادین جنگ رفتند و از کشور و نظام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شهید املاکی با شخصیت ویژه خود معلم اخلاقی رزمندگان بود تصریح کرد: املاکی شخصیت بی‌نظیری بود که درس ایثار، شجاعت و ایستادگی را به ما آموخت وسایر شهدای ملی استان گیلان نیز همانند او عمل کردند.

سردار حق‌بین با اشاره به اینکه خانواده‌های زیادی چشم‌انتظار برگشت پیکرهای مطهر فرزندان خود هستند خاطرنشان کرد: شهدای زیادی از گردان کمیل، حضرت رسول(ص) و حمزه در سال ۶۷ به شهادت رسیدند که هنوز پیکر پاک آنها به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان شهادت رزمندگان در میادین نبرد را برای فرماندهان بسیار سخت دانست و افزود: عملیات‌های دوران مقدس با تمام سختی‌ها به پایان رسیدند اما امروز همه وظیفه دارند که با بنیاد شهید برای پیدا کردن شهدای مفقودالاثر کمک کنند.

وی با اشاره به رشادت‌های تحسین برانگیز شهدا در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهید “بابک نوری” جوان‌ترین سرباز رهبر در دفاع از حریم ولایت بود که خود را وقف انقلاب و نظام کرد و ۵۰ روز شجاعانه آموزش نظامی دید و سرانجام شهید شد.

سردار حق‌بین شهدا را از افتخارات نظام عنوان کرد و ابراز داشت: جوانان امروزی راه شهید املاکی و سیرت‌نیا را ادامه می‌دهند و باید بدانیم که تشییع پیکرهای مطهر شهدا جامعه ما را دربرابر آسیب‌های گوناگون بیمه می‌کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با مقایسه انقلاب‌های دنیا با انقلاب ایران گفت: در فرانسه چندین انقلاب اتفاق افتاد که سرانجام آن مشخص نیست اما انقلاب اسلامی ایران، توانست عزت را به کشور برگرداند و درمقابل همه ابرقدرت‌ها بایستد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: استان گیلان ۵۹۶ شهید مفقودالاثر دارد که تاکنون ۴۱۰ خانواده آزمایش DNA دادند و ۱۸۶ خانواده نیز تاکنون حاضر به همکاری با ما نشدند.

عباس بایرامی با بیان اینکه از مجموع شهدای مفقودالاثر گیلان، ۱۹۶ شهید متعلق به ارتش و ۳۸۵ شهید نیز متعلق به سپاه و بسیج هستند تصریح کرد: بخش قابل توجهی از آمار مربوط به شهدای استان گیلان تکمیل است و ما برای تکمیل آن نیازمند همکاری همه مردم و همرزمان شهدا هستیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از همسر شهید املاکی، خانواده شهید طاهرنیا و خانواده شهید بابک نوری تقدیر شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد