صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهید بهشتی در زمره شخصیت‌های بی‌تکرار انقلاب اسلامی است

دکتر حشمت‌الله قنبری یکی از مظلومیت‌های انقلاب را مغفول ماندن واکاوی رخدادهایی دانست که در طول چهل سال گذشته به وقوع پیوسته و عنوان کرد:‌ انقلاب بر تبلیغات چندصد ساله نظام سلطه مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره دنیای مردم خط بطلان کشید. حشمت‌الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، ۷ تیرماه […]

کد خبر : 36853 | 10:34 ب.ظ | ۷ تیر , ۱۳۹۸

دکتر حشمت‌الله قنبری یکی از مظلومیت‌های انقلاب را مغفول ماندن واکاوی رخدادهایی دانست که در طول چهل سال گذشته به وقوع پیوسته و عنوان کرد:‌ انقلاب بر تبلیغات چندصد ساله نظام سلطه مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره دنیای مردم خط بطلان کشید.

حشمت‌الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، ۷ تیرماه در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین بال آسمان هفتم تیر استان گیلان، با اشاره به گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری از این چهل سال تعبیر به گام نخست کردند و لذا وظیفه ما است که خود را در محضر کلام ولی فقیه زمان قرار دهیم و در گام دوم نیز ایستادگی پیشه کنیم.

وی افزود:‌ عبور از گردنه سختی‌های بزرگ و تهدیدات عظیمی که از سوی نظام سلطه علیه انقلاب اعمال شد جز در سایه لطف خداوند و از خود گذشتگی و مجاهدت مردم برای هیچکس مقدور نبود.

این مدرس دانشگاه یکی از مظلومیت‌های انقلاب را مغفول ماندن واکاوی رخدادهایی دانست که در طول چهل سال گذشته به وقوع پیوسته و عنوان کرد:‌ با پیروزی انقلاب حقیقتی در عالم به منصه ظهور و بروز رسید که این حقیقت بر تبلیغات چندصد ساله نظام سلطه مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره دنیای مردم خط بطلان کشید.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به وحدت ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم علیه انقلاب اسلامی، گفت:‌ استکبار جهانی نمی‌خواست جریانی تحت عنوان دین در فرایند زندگی بشر جایگاه پیدا کند، اما یک مرد الهی با کوله‌باری از علم و عرفان و فقاهت پرچم توحید را بلند کرد و علیرغم میل استکبار و همه جریانات ضد توحیدی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و دوران زندگی ننگین مردم ایران در سایه حکومتی دست‌نشانده را پایان داد. ایران در طول تاریخ به جز دوران پهلوی هرگز حکومت دست‌نشانده نبوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال پیروزی انقلاب توطئه‌چینی در ابعاد مختلف علیه آن آغاز شد، اضافه کرد: ۱۰ ها گروهک تروریستی در ایران اعلام موجودیت کردند و یک جنگ وسیع و پردامنه جهانی را در مقابل انقلاب به راه انداختند. بی‌تردید یکی از آثار تلخ هشت‌سال جنگ تحمیلی پنهان ماندن جنایت‌های منافقین علیه ملت ماست.

قنبری منافقین را بدتر از گروهک تروریستی – تکفیری داعش دانست و متذکر شد: وقتی وزن عملیات‌های منافقین را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که اثربخشی اقدامات منافقین به نفع نظام سلطه ضرباتی به مراتب هولناک‌تر از صدام به ایران وارد کرد. منافقین از تیرماه لغایت شهریورماه سال ۱۳۶۰ همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از ما گرفتند و جمعیت بزرگی از مردم را به شهادت رساندند؛ این در حالی است که هر کدام از عملیات‌های منافقین به تنهایی برای براندازی نظام کافی بود.

وی با بیان اینکه منافقین ۲۰ درصد هجمه استکبار علیه انقلاب را بر عهده داشتند، تصریح کرد:‌ منافقین ۱۷ هزار نفر را شهید کردند و کشور به قدری ناامن شده بود که کسی از یک ساعت آینده خود خبر نداشت. انقلاب در این دوران سخت با جنگ داخلی و جنگ تحمیلی مواجه بود، اما دست قدرت خدا از آستین ملت بیرون آمد و سربلند شدیم.

پژوهشگر تاریخ اسلام به فاجعه بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد:‌ شهید بهشتی در زمره شخصیت‌های بی‌تکرار انقلاب اسلامی است و یک وزنه بزرگ و با عظمت برای انقلاب محسوب می‌شد و فقدانش ثلمه‌ای برای اسلام و انقلاب و نظام بود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه عدالت و قضاوت با بهشتی معنا پیدا می‌کند، گفت:‌ منافقین کوردل که از همان اول ساخته و پرداخته استکبار بودند در اردوگاه دشمنان انقلاب خیمه زدند و به بخشی از ارتش بعثی عراق برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شدند، زیرا درکشان از انقلاب و هویت انقلابی اشتباه بود و امروز نیز نظام سلطه همین درک و محاسبه اشتباه را نسبت به نظام ما دارد.

وی با اشاره به خسارت هزار میلیارد دلاری منافقین به زیربناهای کشور در دهه اول انقلاب، خاطرنشان کرد:‌ نظام سلطه سال ۶۰ را به عنوان سال پایانی انقلاب تعیین کرده بود و اگر این اتفاق می‌افتاد تا قرن‌ها نشانی از استقلال و آزادی و اسلام در ایران باقی نمی‌ماند، اما امروز بعد از گذشت چهل سال از بهمن ۵۷، انقلاب خلاق و پویا و بانشاط در حال طی طریق است.

قنبری با بیان اینکه عملکرد بد و گزارش‌های غلط و جوسازی و اهمال در انجام وظایف از سوی مسئولان موجب شده مردم ایران نتوانند عظمت انقلابشان را باور کنند، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی در وصیتنامه الهی – سیاسی خود فرمود ««نگذارید انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». الحمدلله این انقلاب برای ثانیه‌ای در دست نااهل و نامحرم قرار نگرفته و سند این مدعا حضور شما ملت مقاوم و همیشه در صحنه است.

وی انقلاب اسلامی را جوشیده از اراده ملت و برخاسته از خون‌های پاک شهدا دانست؛ نه معامله و مزایده و عنوان کرد:‌ دشمنی استکبار با ملت ایران نه تنها کم نشده، بلکه عمیق و وسیع شده است، زیرا مردم ما انقلابی هستند و همچنان از ارزش‌های انقلاب پاسداری می‌کنند. البته انقلاب ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد، اما رویش‌های آن بیشتر از ریزش‌های آن است.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به برنامه‌ریزی نظام سلطه در منطقه غرب آسیا و ایجاد جریان‌های معاند برای کنترل انقلاب اسلامی، تاکید کرد:‌ نظام سلطه کشورهای منطقه را به آشوب کشاند و میلیون‌ها مسلمان بی‌گناه را مورد قتل عام و غارت قرار داد و گروهکی تروریستی مانند داعش را که جامعیت صدام بود حاکم کرد. داعش ارتش مجهز و جنایتکار داشت و ۱۵ میلیون نفر در سایه دولت خلفایی آن زندگی می‌کردند و ۱۱۲ کشور آماده به رسمیت شناختنش بودند. در واقع داعش آمده بود تا کار نیمه‌تمام استکبار و صدام و منافقین در دفاع مقدس را تمام کند، اما با عنایت خداوند بیرق اسلام در عراق و سوریه به اهتزاز درآمد و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ از شهرهای ایران برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) رفتند و غده سرطانی داعش را از ریشه درآوردند.

وی شهدای مدافع حرم را رویش‌های ارزشمند انقلاب بعد از چهل سال دانست و اظهار کرد: حضور سه میلیون جوان برومند در راهپیمایی اربعین حسینی صولت انقلاب را نشان می‌دهد و دشمنان جرات نزدیک شدن به حرم را ندارند. امروز نیز پاسداران ما پهپاد جاسوسی آمریکا را در همان نقطه‌ای که هواپیمای ایرباس ایران را هدف موشک قرار دادند، ساقط کردند.

استاد دانشگاه مقام معظم رهبری را بزرگمردی دانست که در همه حوزه‌ها انقلابی‌گری دارند و گفت:‌ زندگی ایشان انقلابی است، بیان ایشان انقلابی است، رفتار ایشان انقلابی است و زهد و ساده‌زیستی ایشان برگرفته از ارزش‌های انقلابی است لذا انقلاب اسلامی در سایه ولایت رهبر انقلاب همچنان پابرجاست و چهل ساله دوم را آغاز کرده است. مردم نیز با انقلاب هستند، اما از تبعیض و نابرابری بیزارند و انتظار دارند مسئولان با همت و غیرت انقلابی موانع اشتغال و ازدواج جوانان را برطرف کنند.

قنبری «هیهات منا الذله» را محور تبعیت مردم از ولایت فقیه دانست و یادآور شد:‌ خدمتگزاری به مردم مومن و انقلابی ایران یک توفیق است و لذا از مسئولان می‌خواهیم قدر فرصت خدمتگزاری را بدانند./ ایکنا

 

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد