صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ساخت یادمان آیت‌الله احسانبخش در مسجد کاسه‌فروشان رشت

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با تاکید بر لزوم تهیه تقویم اجرایی یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور ایشان در مسجد کاسه‌فروشان رشت، خاطرنشان کرد: در نظر داریم به مناسبت یکی از ایام ملی و مذهبی در سال جاری از این یادمان رونمایی کنیم. به گزارش ایکنا،‌ عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان […]

کد خبر : 36885 | 7:52 ق.ظ | ۱۰ تیر , ۱۳۹۸

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با تاکید بر لزوم تهیه تقویم اجرایی یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور ایشان در مسجد کاسه‌فروشان رشت، خاطرنشان کرد: در نظر داریم به مناسبت یکی از ایام ملی و مذهبی در سال جاری از این یادمان رونمایی کنیم.

به گزارش ایکنا،‌ عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،‌ ۹ تیرماه در جلسه بررسی ساخت یادمان جانباز شهید،‌ آیت‌الله شیخ صادق احسانبخش،‌ نماینده فقید ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت که در محل ترور ایشان برگزار شد،‌ اظهار کرد: منافقین کوردل در سال ۶۱ اقدام به ترور آیت‌الله احسانبخش در مسجد کاسه‌فروشان رشت کردند.

وی آیت‌الله احسانبخش را یکی از شخصیت‌های مهم و اثرگذار گیلان و کشور دانست و افزود: ضرورت احداث یادمان این شهید بزرگوار در محل ترور ایشان بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه تاکنون یادمان‌های متعددی از آیت‌الله احسانبخش در رشت و صومعه‌سرا احداث شده است، گفت:‌ متاسفانه این یادمان‌ها شایسته جایگاه خاص و ویژه این عالم ربانی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به سخنرانی‌های روشن‌گرانه آیت‌الله احسانبخش در دوران حکومت شاهنشاهی و تبیین نهضت اسلامی امام خمینی(ره) برای مردم از منبر مساجد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی بی‌نظیر و حضور فعال ایشان در جبهه‌های جنگ مایه دلگرمی رزمندگان اسلام بود.

وی با تاکید بر لزوم تهیه تقویم اجرایی یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور ایشان در مسجد کاسه‌فروشان رشت، خاطرنشان کرد: در نظر داریم به مناسبت یکی از ایام ملی و مذهبی در سال جاری از این یادمان رونمایی کنیم.

پاکاری از انتشار فراخوان هنرمندان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای طراحی یادمان مذکور خبر داد و عنوان کرد:‌ به دنبال ارائه طرح مناسب به فرمانداری شهرستان رشت تخصیص اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن این پروژه صورت خواهد گرفت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد