صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






عاشورا یعنی الگوپذیری و تحلیل درست وقایع/ امام خمینی(ره) دانش‌آموخته غدیر بود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه عاشورا یعنی الگوپذیری و تحلیل درست ارائه دادن هر شخص در مسئولیت خود و وقت مناسب به بهترین شکل، اظهار کرد: کوتاهی در مورد غدیر سبب شد تا واقعه کربلا اتفاق بیافتد. آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در مراسم عزاداری ایام محرم در حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت با […]

کد خبر : 37439 | 12:39 ب.ظ | ۱۴ شهریور , ۱۳۹۸

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه عاشورا یعنی الگوپذیری و تحلیل درست ارائه دادن هر شخص در مسئولیت خود و وقت مناسب به بهترین شکل، اظهار کرد: کوتاهی در مورد غدیر سبب شد تا واقعه کربلا اتفاق بیافتد.

آیتالله «رضا رمضانی گیلانی» در مراسم عزاداری ایام محرم در حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، گفت: مرجعیت علمی ائمه (ع) به حدی است که همه به فکر و اندیشه امامان معصوم(ع) محتاج هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه اگر امام نباشد ما از تفسیر قرآن محروم هستیم، تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) مرجعیت علمی خود را از طرف خداوند دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امام(ع) مظهر علم و حکمت خداوند است، تصریح کرد: ما اجازه نداریم امامان را خدا بنامیم و ائمه(ع) با این تفکر برخورد کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مرجعیت معنوی این است که ائمه معصومین(ع) به جایی رسیدند که با اذن خداوند کار خدایی می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دعاهای عرفه، کمیل و دعاهای امام سجاد(ع) هر یک باب معارف را برای ما می‌گشاید، تصریح کرد: این دعاها نمونه‌ای از مقامات معنوی ائمه معصومین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که در حوزه مرجعیت سیاسی دارای اهمیت بوده، بیعت مردم و نمونه آن روز غدیر است خاطرنشان کرد: مرجعیت سیاسی متعلق به پیامبر(ص)، ائمه معصومین(ع) و فقیه جامع الشرایط یا ولی‌فقیه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  با اشاره به اینکه غدیر تحقق مرجعیت سیاسی بود، اظهار کرد: هر سال باید به واقعه غدیر پرداخته می‌شد که نشد و همین سبب شده که در آن دوران به فراموشی سپرده شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امت اسلام نسبت به غدیر کوتاهی کردند و این کوتاهی سبب شد که با کربلا مواجه شدیم، افزود: امام خمینی(ره) دانش‌آموخته روز غدیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دیگران هر کاری کنند که اروپا متعهد شود، این اتفاق نمی‌شود و اروپایی‌ها بر اساس نظام فکری خاصی که دارند نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، افزود: انقلاب اسلامی ایران با قدرت برخاسته از واقعه غدیر، پوزه دشمنان را به خاک مالیده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای جهلی که کل جامعه بشریت را فرا گرفته بود شهید شد، اظهار کرد: این جهل مورد اشاره برای فاصله گرفتن مردم از غدیر بود.

آیت‌الله رمضانی به تحمیل سه جنگ بر امیرالمؤمنین(ع) توسط دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر می‌گذاشتند که اهل بیت(ع) حکومت و رهبری کنند، نعمات الهی بر مردم سرازیر می‌شد.

وی زیارت عاشورا را تحلیل واقعه عاشورا دانست و گفت: زیارت عاشورا، مشخص کردن مسیر موضع‌گیری ما در برابر ظالمان و مستکبران جهان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اهمیت خواندن زیارت عاشورا، اظهار کرد: اینکه تنها در گوشه‌ای بنشینیم و صرفا به خواندن زیارت عاشورا بسنده کنیم، با متن زیارت سازگاری ندارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نقل، تحلیل و تطبیق ما در مورد واقعه عاشورا باید درست باشد، اذعان کرد: تعریف عاشورا، فقط قمه‌زدن و تنها عزاداری کردن نیست بلکه عاشورا یعنی اشک ریختن بر مظلومیت امام حسین(ع) و الگوپذیری و تحلیل درست ارائه دادن هر شخص در مسئولیت خود و در وقت مناسب به بهترین شکل است./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد