صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیام انقلاب اسلامی را به زائران خارجی اربعین منتقل کنیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی محدودیت‌های فضای فرهنگی و معنوی کشورهای حوزه قفقاز به ویژه در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: عبور زائران خارجی اربعین از مرز آستارا فرصت خوبی است تا پیام انقلاب اسلامی مردم ایران را به این زائران منتقل کنیم. به گزارش ایکنا، سردار حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه […]

کد خبر : 37613 | 10:04 ق.ظ | ۱۶ مهر , ۱۳۹۸

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی محدودیت‌های فضای فرهنگی و معنوی کشورهای حوزه قفقاز به ویژه در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: عبور زائران خارجی اربعین از مرز آستارا فرصت خوبی است تا پیام انقلاب اسلامی مردم ایران را به این زائران منتقل کنیم.

به گزارش ایکنا، سردار حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان، ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از موکب‌های زائران خارجی اربعین در شهرستان مرزی بندرآستارا، اظهار کرد: زیرساخت خوبی برای پذیرایی، استقبال، تغذیه و اسکان زائران خارجی در دو موکب امام حسین(ع) پایانه مرزی و امام رضا(ع) امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا و موکب‌های امامزاده هاشم و رودبار ایجاد شده است.

وی افزود: همانگونه که در کشور عراق همه چیز برای میزبانی از زائران ایرانی اربعین امام حسین(ع) مهیا است، در آستارا این توفیق را داریم که میزبان زائران خارجی اربعین باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی محدودیت‌های فضای فرهنگی و معنوی کشورهای حوزه قفقاز، خاطرنشان کرد: این یک فرصت است و باید با اقدامات فرهنگی مناسب، پیام انقلاب اسلامی مردم ایران را به این زائران منتقل کنیم.

مطصفی‌پور با بیان اینکه در اربعین سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر زائر از مرز زمینی آستارا وارد شدند و حدود ۱۵ هزار نفر از طریق همین مرز به کشورهای خود بازگشتند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال جاری به حدود ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی به اهمیت آستان متبرکه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا و واقع شدن این بقعه در ۱۰ کیلومتری مرز زمینی آستارا اشاره و تصریح کرد: تکمیل عملیات بازسازی این بقعه یک حرکت جهادی و بسیجی‌گونه را می‌طلبد که باید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستن نقش کلیدی را در این زمینه داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: موکب ایجاد شده در بقعه آستارا نقش مهمی را در میزبانی از زائران در بدو ورود به کشور دارد که با تلاش شبانه‌روزی خادمان و سایر دست اندرکاران در حال ارائه خدمات است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین هر روز جهانی‌تر و پیام امام حسین(ع) فراگرتر می‌شود، گفت: این بقعه مقدس می‌تواند در سال‌های پیش رو محلی برای گردهمایی مومنان کشورهای قفقاز و سایر کشورهای اروپایی باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد