صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بندگی خدا، انسان را به مقام اولیای الهی می‌رساند

نماینده ولی فقیه در گیلان بندگی خدا را سبب رسیدن انسان به مقام اولیای الهی عنوان کرد و گفت: انسان از نخستین روز تکلیف تا پایان حیات مادی باید بندگی خدا را به‌جا آورد. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در جلسه تفسیر آیه‌های ۹۸ و ۹۹ […]

کد خبر : 37626 | 12:26 ب.ظ | ۱۸ مهر , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان بندگی خدا را سبب رسیدن انسان به مقام اولیای الهی عنوان کرد و گفت: انسان از نخستین روز تکلیف تا پایان حیات مادی باید بندگی خدا را به‌جا آورد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در جلسه تفسیر آیه‌های ۹۸ و ۹۹ سوره حجر با اشاره به ۳ دستور خدای متعال به پیامبر(ص) اظهار کرد: دستورهای مذکور برای تسلی دل پیامبر اکرم(ص) بود.
وی ادامه داد: پیامبر(ص) نیز بشر است و انسان به طور طبیعی از مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه رنج می‌برد بنابراین خدای متعال برای ایجاد آرامش دل پیامبر(ص) فرمود که تسبیح بگو زیرا ذکر روزانه سبحان‌الله به هر مقدار موجب آرامش روح و روان انسان می‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه فرمان دوم خدای متعال به پیامبر(ص) سجده است، تصریح کرد: هرگاه انسان به یاد نعمت‌های خدا می‌افتد بهتر است سجده کند.
آیت‌الله فلاحتی، فرمان سوم خدای متعال به پیامبر(ص) را عبادت دانست و بیان کرد: اگرچه فرمان مذکور برای تسلی پیامبر(ص) است اما دستاورد دیگری دارد و آن این است که خدا را عبادت کن تا یقین به تو برسد.
وی، بندگی خدا را از نخستین روز تکلیف تا پایان حیات مادی انسان عنوان کرد و افزود: انسان به محض اینکه پس از مرگ جهان جدید را مشاهده می‌کند، تمام اعمالی که از آغاز تکلیف انجام داده، را می‌بیند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اهل دل حقیقت دنیا را می‌بینند، خاطرنشان کرد: هیچگاه در معابر نباید کسی را تحقیر کرد زیرا ممکن است فردی که تحقیر می‌کنید با نگاه خود باطن شما را بخواند و ببیند.
آیت‌الله فلاحتی به روایتی از پیامبر(ص) مبنی براینکه نماز نور چشم من است، اشاره کرد و یادآور شد: احتمال دوم یقین این است که خدا را بندگی کن تا به مقامی که اولیای الهی به آن رسیدند، برسید.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید اگر انسان با اخلاص جان و روح خود را در آتش عشق حق ذوب نموده و در شناخت حق دل و جان فدا کند، به همه چیز رسیده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل اخلاص در خطرند مگر اینکه اهل تقوا باشند، اظهار کرد: اهل تقوا نیز در معرض خطر هستند مگر اینکه به یقین برسند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد