صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






امروز اربعین به سپاه رعب برای نظام سلطه تبدیل شده است

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه امروز سپاه ۲۰ میلیونی اربعین به سپاه رعب برای نظام سطله تبدیل شده است، گفت: با حضور این سپاه هیچ نظام سلطه‌ای جرأت انجام کوچک‌ترین حرکتی ندارد. حشمت‌الله قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در انتساب به برخی از رخدادهای عالم حیات تعدادی از اعداد از […]

کد خبر : 37651 | 10:54 ق.ظ | ۲۲ مهر , ۱۳۹۸

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه امروز سپاه ۲۰ میلیونی اربعین به سپاه رعب برای نظام سطله تبدیل شده است، گفت: با حضور این سپاه هیچ نظام سلطه‌ای جرأت انجام کوچک‌ترین حرکتی ندارد.

حشمت‌الله قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در انتساب به برخی از رخدادهای عالم حیات تعدادی از اعداد از یک جایگاه خاصی برخوردار هستند، اظهار کرد: این اعداد خط تراز برای پذیرش و قانع شدن در برخی از کمالات است.

وی با اشاره به زندگی انبیای الهی و با بیان اینکه خاتم الانبیاء (ص) در سن چهل سالگی مبعوث به رسالت شد، افزود: از دیدگاه ما رسول گرامی اسلام در دوران نوجوانی نیز شخصیت کاملی داشت و امین مردم مکه بود و هر منازعه و تخاصمی با امر او فصل می‌شد لذا در جامعیت رفتار جاهلیت قریش، تعارض و ضدیتی با نفس وجودی پیامبر(ص) نمی‌بینیم و اگر با ایشان به مخالفت برخاستند به واسطه این است که او نماینده و سفیر توحید بود. در واقع کفار و مشرکان با محتوای رسالت پیامبر(ص) مخالف بودند.

مخالفت با انبیای الهی جریان ریشه‌دار ضد توحیدی

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مخالفت با انبیای الهی یک جریان ریشه‌دار ضد توحیدی بود نه یک مخالفت آنی، دفعی و احساسی، اظهار کرد: براساس آیه «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَهُ» رسول گرامی اسلام از همان ابتدا با همه ویژگی‌ها و فضایلی که خداوند متعال در وجود ایشان قرار داده بود، قابلیت رسالت داشت اما در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد که نشان دهنده اثربخشی یک انسان حتی یک شخصیت بزرگوار همانند حضرت محمد مصطفی(ع) برای ابلاغ و اعمال ماموریت‌های بالاتر تابع اقتضائات چهل سالگی است.

وی در ادامه به اربعین حسینی اشاره و آن را دارای یک هویت بزرگ دانست و تصریح کرد: امروز اربعین حتی بر عاشورا احاطه یافته اما دریافت کنونی جامعه اجازه نمی‌دهد روح بلند و عمیق اربعین فهم شود زیرا اربعین یک فرهنگ است که به لحاظ معنایی عاشورا را در بر می‌گیرد؛ ولو به لحاظ تقویمی بعد از عاشورا محقق شده باشد. امام زین العابدین(ع) وقتی از کربلا آمد سیدالشهدا(ع)، خون شهدا، مفاهیم عرشی و فرهنگ و هویت عاشورا را زنده نگه‌داشت و کربلا را به نماد مبارزه و مجاهدت در راه خدا تبدیل کرده و در نقطه مقابل تبلور تمامیت موجودیت کفر قرار داد.

قنبری با بیان اینکه صولت بنی‌امیه قبل از اربعین شهدای کربلا شکسته شد، افزود: تمام نظام برنامه‌ریز و برنامه‌ساز بنی‌امیه نتوانست حکومت را چهل روز بعد از شهادت سیدالشهدا مدیریت کند و کاروان اسرای کربلا در منازل چهل‌گانه به سوی شام و کاخ یزید حیثیت و ماهیت بنی‌امیه را به عنوان نظام سلطه لکه‌دار کردند.

کسی که به اربعین می رسد به جوهره فضیلت تبدیل می شود

وی با اشاره به بازگشت کاروان اسرا به کربلا و صلابت حضرت زینب کبری(س) در کنار امام سجاد(ع)، تاکید کرد: رجزخوانی حضرت زینب در اجتماع فرماندهان و سربازان بنی‌امیه صولت نظام سلطه را از بین برد و زیارت اربعین تبدیل به یک جریان شد. با گذشت کمتر از نیم‌قرن از واقعه کربلا، جامعه اسلامی آموخت که برای زیارت مزار حسین بی علی(ع) باید هزینه پرداخت کند. از همان زمانی که متوکل عباسی قطع کردن دست راست را مالیات زیارت کربلا در اربعین قرار داد عدد چهل و اربعین موضوعیت یافت.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه امروز بیش از سه میلیون نفر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، ادامه داد: مهتران و متمکنین و ریش‌سفیدان به سفر حج می‌روند، اما جگر پاره‌ها به اربعین می‌روند و وقتی سخن از رفتن به کربلا در اربعین است، همه سختی‌ها و مرارت‌های این سفر را به جان می‌خرند و ترسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه وقتی سپاه ۲۰ میلیون نفری اربعین، در کربلا است هیچ نظام سلطه‌ای نمی‌تواند از یک فشنگ استفاده کند لذا اربعین تبدیل به سپاه رعب شده است، افزود: آنچه داعش انجام داد سپاه جنایت است و با جنایت رعب درست نمی‌شود، اما آن رعبی که با ظهور امام زمان(عج) بر دل کافران وارد می‌شود و آنان را خاضع و متواضع می‌کند، همین رعب سپاه اربعین است.

قنبری، سپاه اربعین را سپاه رعب دانست که متشکل از کودک و نوجوان و زن و مرد و پیر و جوان است، گفت: هر عدد با محتوایش معنا پیدا می‌کند لذا عدد چهل وقتی به سیدالشهدا و زینب کبری می رسد، تمام هویت هستی و ناموس خلقت است و همه زیبایی‌های عالم دینی و غیردینی را جذب می‌کند و کسی که به اربعین می‌رسد به جوهره فضیلت‌ها تبدیل می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد