صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آمریکا محور شرارت در دنیا است/ شیطان بزرگ دوران افول موریانه‌ای خود را سپری می‌کند

نماینده ولی فقیه در گیلان، آمریکا را محور شرارت در دنیا دانست و اضافه کرد: امروز به اذعان میلیون‌ها مقاله از سوی تحلیلگران سیاسی و اجتماعی که در سایت‌های خبری و شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شده، آمریکا دوران افول موریانه‌ای خود را سپری می‌کند. آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع راهپیمایان […]

کد خبر : 37852 | 4:42 ب.ظ | ۱۳ آبان , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان، آمریکا را محور شرارت در دنیا دانست و اضافه کرد: امروز به اذعان میلیون‌ها مقاله از سوی تحلیلگران سیاسی و اجتماعی که در سایت‌های خبری و شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شده، آمریکا دوران افول موریانه‌ای خود را سپری می‌کند.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع راهپیمایان یوم‌الله ۱۳ آبان در میدان شهرداری رشت، ضمن قدردانی از حضور گسترده و اقتدارآفرین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: حضور مردم در صحنه هژمونی آمریکا را نه فقط در منطقه، بلکه در دنیا شکست.

وی با اشاره به حضور مثال‌زدنی، مقتدرانه و بانشاط نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، افزود:‌ شما جوانان و نوجوانان امام خمینی(ره) و اوایل انقلاب و دفاع هشت‌ساله را ندیده‌اید، اما حمایت از انقلاب و آرمان‌های شهیدان را پیشه راه خود کرده‌اید تا به جهانیان ثابت کنید که در مسیر تمدن‌سازی اسلامی مورد نظر امام راحل که برای تحقق این مهم رهبری نهضت انقلاب را بر عهده گرفت، آماده هستید.

نماینده ولی فقیه در گیلان راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان را لبیک‌گویی به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و دانش‌آموزان شهید سال ۱۳۵۷ دانست و یادآور شد: این روزهای بزرگ و به‌یادماندنی در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط و چراغ راه آیندگان خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به منحصر بفرد بودن انقلاب اسلامی در تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان علیه سلطه سلطه‌جویان و قدرت‌های استکباری، عنوان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی معجزه عظیمی در تاریخ معاصر رقم زد و ایران را با تاریخ هفت هزار ساله چنان متعالی ساخت که در برابر همه قدرت‌های سلطه جهانی راست‌قامت ایستاد و با «نه» گفتن به ابرقدرت‌ها به ملت‌های مستضعف عالم نوید روزی روشن را داد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکای جهانخوار ۱۲۰ هزار سرباز در کشورهای اروپایی، ۱۵۰ پایگاه نظامی در ۱۵۰ کشور دنیا و زندان‌های مخوف دارد، گفت: ایران تنها کشور در دنیای معاصر است که در برابر این قدرت پوشالی به ظاهر شگفت‌آور ایستاده است. ملت ایران تربیت‌یافته مکتب اسلام و اهل بیت(ع) هستند و توانستند در این برهه از تاریخ همه معادلات قدرت‌های سلطه‌جوی جهان را بر هم بزنند و مستکبران عالم را وادار به خضوع در برابر خود کنند و آنان را به زانو درآوردند.

امام جمعه رشت آمریکا را محور شرارت در دنیا دانست و اضافه کرد: امروز به اذعان میلیون‌ها مقاله از سوی تحلیلگران سیاسی و اجتماعی که در سایت‌های خبری و شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شده، آمریکا دوران افول موریانه‌ای خود را سپری می‌کند. این تحلیل‌ها نشان می‌دهد آمریکا در طول ۷۰ سال گذشته با حمایت از رژیم صهیونیستی نابودی خود را حتمی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب شاهد دوران ذلت آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: جنبش وال‌استریت و تظاهرات فرانسه ادامه حرکت اعتقادی ملت ایران است. در واقع امام خمینی(ره) با تزریق اندیشه الهی «نه شرقی؛ نه غربی» به جامعه اسلامی مردم را بیدار کرد و ملت مسلمان و آزاده ایران این ارزش را دریافت کردند. جهانیان نیز از سوسیالیسم و کاپیتالیسم ناامید شده‌اند و مکتب سرمایه‌داری را مکتب ضد بشریت می‌دانند که نشان‌دهنده افول اندیشه حمایت از آمریکاست و این مهم در سایه استقامت ملت ایران محقق شده است.

وی با اشاره به نقشه جدید سیاسی و جغرافیایی آمریکا برای ملت‌های پیشرو همچون ایران، تصریح کرد: ایران از ویژگی‌های برجسته در جغرافیای سیاسی و منطقه‌ای جهان برخوردار است که این ویژگی‌ها به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود. نخستین ویژگی عمومی ایران این است که سرزمینی سرشار از امکانات دارد. برخورداری از جمعیت توانمند و نیروی انسانی خلاق و بانشاط دومین ویژگی عمومی ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران از یک ادراک صحیح نسبت به محیط سیاسی و امنیتی جهان برخوردار است، گفت: مردم توانایی نمایش قدرت انقلاب اسلامی را نه فقط در خاورمیانه دارند، بلکه می‌توانند بر جغرافیای سیاسی جهان اثر بگذارند و با کنترل بحران‌ها، معادلات دشمن در منطقه را بر هم بزنند.

وی جبهه تمدن فرهنگی را یکی دیگر از ویژگی‌های عمومی ایران دانست و ادامه داد: برجسته‌ترین ویژگی خصوصی ایران برخورداری ملت از ایمان، پایداری و شجاعت در برابر قدرت‌های زالوصفت است و لذا شاهد پیوند ایمانی و عاطفی ملت‌های آزاده دنیا با ایران هستیم که تحت ظلم ظالمان زندگی می‌کنند و ملت ایران را به عنوان اسوه مبارزه با قدرت‌های استکباری می‌شناسند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایران واجد هدایت دو رهبر صالح و مصلح همچون امام راحل و مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: سالیان سال هیچ کشوری از امتیاز چنین رهبران آگاه، حکیم و مصلح برخوردار نیست. ملت بی‌نظیر و مقاوم ایران نیز به ویژه نسل جوان، مومن و انقلابی به خوبی ارزش‌های انقلاب را درک می‌کنند و پیام‌های ارزشی ولایت را با جان می‌پذیرند.

وی قدرت فزاینده دیپلماسی عمومی ایران را در دنیا تعیین‌کننده دانست و اظهار کرد:‌ امروز دشمن دیگر در جبهه جنگ نظامی توان مقابله ندارد و ماهواره‌ها و موشک‌های قاره‌پیما تاثیری بر ملت‌ها نمی‌گذارد لذا آنچه که می‌تواند معادلات کشورهای اسلامی به ویژه ایران را در ساحات جهان بر هم بزند، عدم حفظ وحدت و انسجام ملی با دامن زدن به قومیت‌ها و مذهب‌ها و احزاب است. دشمن برای اینکه به مقاصد شوم خود در منطقه برسد، می‌خواهد هژمونی انقلاب در تمدن‌سازی و انسان‌سازی را از بین ببرد لذا انسان‌هایی را تحت عنوان «انقلابی» به عرصه حکومت می‌کشاند تا ادامه راه را به دست آنان بسپارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شاخصه‌های جریان غیر انقلابی مورد نظر دشمن، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات باید چهره‌های سیاسی ناکارآمد و بی‌ریشه را بشناسند تا سرنوشت کشور به دست چنین افرادی نیفتد.

آیت‌الله فلاحتی جریان غیر انقلابی را تسلیم اصول و مبانی غرب دانست و یادآور شد:‌ چنین افرادی همیشه در برابر استکبار جهانی کرنش می‌کنند و هیچگونه شجاعت و دلیرمردی از خود نشان نمی‌دهند، روحیه جهادی ندارند و برای بهبود زندگی مردم تلاش نمی‌کنند، خوی اشرافی‌گری دارند و به دنبال محو دشمن بودن آمریکا با ایران در اذهان مردم هستند و شعارهای برگرفته از شعور ملت را برنمی‌تابند. اگر شعار «مرگ بر آمریکا» نبود امروز از چنین عزت و اقتداری برخوردار نبودیم.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور، عنوان کرد:‌ طبق این بیانات، مسئولان باید اروپا را رها کنند و به جوانان تکیه داشته باشند، زیرا اروپا یدک‌کش آمریکاست و در شان ملت ایران نیست منتظر اروپا باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهدا به ما درس شجاعت و دلیرمردی و مقاومت در برابر قدرت‌های سلطه‌جوی جهان را آموختند، گفت: برخی می‌خواهند دوباره ایران را پای میز مذاکره با آمریکا بکشانند، اما هر کسی که با الفبای سیاست آشنا باشد به عجز آمریکا پی می‌برد. این در حالی است که براساس گزارش‌های جهانی ایران در فناوری‌های جدید نظامی و دفاعی و علمی و هسته‌ای توانمندی بالایی دارد و دستاوردهای ما مایه شگفتی جهانیان شده است، اما هنوز عده‌ای این اقتدار را نمی‌بینند.

آیت‌الله فلاحتی نفوذپذیری و بی‌توجهی به نفوذ دشمن را از دیگر ویژگی‌های جریان غیر انقلابی دانست و اضافه کرد: برخی به بهانه سامان دادن به مسائل اقتصادی قدرت دفاعی این را نادیده می‌گیرند، در حالی که قدرت هر ملت در قدرت دفاعی و نظامی آن ملت است. امروز آمریکا در یک موقعیت بسیار ضعیف قرار گرفته و نمی‌داند چگونه مانع از نقش‌آفرینی ایران در معادلات سیاسی جهان شود لذا تنها راه مبارزه علیه قدرت‌ها پیروی از نماد قدرت و استقامت یعنی ملت ایران است./ ایکنا

 

گزارش تصویری راهپیمایی

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد