صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی و اجرایی در روند حفظ و احیای عفاف و حجاب نقش آفرین باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مدیران و دستگاه های آموزشی، فرهنگی و اجرایی باید بیش از آحاد جامعه در روند حفظ و احیای عفاف و حجاب نقش آفرین باشند. آیت الله رسول فلاحتی در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با ابراز خرسندی از فعالیت این ستاد اظهار کرد: […]

کد خبر : 38107 | 1:24 ب.ظ | ۱۱ آذر , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مدیران و دستگاه های آموزشی، فرهنگی و اجرایی باید بیش از آحاد جامعه در روند حفظ و احیای عفاف و حجاب نقش آفرین باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با ابراز خرسندی از فعالیت این ستاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی براساس تحول در فرهنگ دینی جامعه به وقوع پیوسته است.
وی به دغدغه ها نسبت به فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: اگر در گذشته به فرهنگ جامعه توجه می شد اکنون وضعیت جامعه اینگونه نبود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، با بیان اینکه توجه به زیربناها در فرهنگ اثرگذار است، تصریح کرد: مقوله فرهنگ باید از مهدهای کودک و پیش دبستانی آغاز و نهادینه شود.
آیت الله فلاحتی به فرافکنی خانواده ها نسبت به امور فرهنگی در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده ها تمام مسئولیت تربیت فرزندان را به عهده مسئولان گذاشتند.
وی با اشاره به فعالیت انجام شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، بیان کرد: برنامه های خوبی تاکنون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اجرایی شده اما قانع به این فعالیت ها نیستیم و روند روبه رشد باید تداوم داشته باشد.
امام جمعه رشت به رها کردن زیربناهای فرهنگی جامعه پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون با سرعت و دقت باید وارد مسائل فرهنگی جامعه شویم و عقب افتادگی ها در این زمینه جبران شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قوانین و مسیر فرهنگی جامعه در طول عمر انقلاب اسلامی پی ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اما عده ای در مسیر تبیین شده، قرار نگرفتند.
وی به هم آوایی خوب دستگاه های مختلف گیلان در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد بعضی ها به دنبال فرافکنی هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بهانه جویی برخی نسبت به گرانی چادر، اظهار کرد: اکثر خانواده های مرفه جامعه بی حجاب هستند و گرانی را بهانه می کنند.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: برخی جامعه را دچار چالش کردند تا نتوان قانون خدا را در آن عملیاتی کرد.
وی با تاکید بر توجه به امر عفاف و حجاب توسط دستگاه ها و اداره های گیلان، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر راهکارهای عفاف و حجاب را به دستگاه های استان ارائه کند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، تبلیغات میدانی نصب بنر و تراکت در روند ترویج عفاف و حجاب در جامعه را موثر دانست و تصریح کرد: بهره گیری از سخنان اثرگذار و اشاعه آن در فضای شهری تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی، بهترین روش پیشگیری از پدیده بدحجابی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را اجرای قوانین این بخش توسط مدیران و آشنایی دانشجویان با آیین نامه های انضباطی مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان از وظایف خود درباره نحوه پوشش و رعایت شئونات لازم آگاه نیستند و باید مطلع شوند.
وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قابل توجه و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: مجموعه متولیان فرهنگی و تربیتی در راستای ساخت برنامه ها و تهیه پیام‌های کوتاه تبلیغی و اثرگذار با صداوسیما تعامل کنند.
امام جمعه رشت، اراده مسئولان در اجرای عفاف و حجاب در جامعه را مهم ذکر کرد و یادآور شد: برنامه های سیمای عفاف و حجاب در صدا و سیمای مرکز گیلان و دانشگاه های استان اجرایی شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار اجرای طرح های عفاف و حجاب به صورت پایلوت در مناطقی از شهر رشت شد و اظهار کرد: واکنش ها و تاثیر اجرای برنامه های عفاف و حجاب در جامعه را رصد کنید.
وی با تاکید بر اذان سه وقت در مساجد گیلان، بیان کرد: مساجد بین راهی و ورودی شهرها برای اقامه نماز صبح باید باز باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود معلمان خوب و انقلابی در مدارس استان اشاره کرد و افزود: معلمان عفاف و حجاب را به دانش آموزان آموزش دهند.
آیت الله فلاحتی، خواستار ترویج امر عفاف و حجاب بین دانشجویان شد و تصریح کرد: آیین نامه انضباطی عفاف و حجاب دانشگاه ها به دانشجویان گیلان ارائه شود.
مقررات عفاف و حجاب در دانشگاه های گیلان اجرایی شود
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز بر پاسخگویی مدیران اجرایی به ویژه روسای دانشگاه ها در اجرای امر عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: مقررات عفاف و حجاب در دانشگاه های استان باید اجرایی شود.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه تذکر زبانی باید اثربخش باشد، تصریح کرد: قانون باید در دانشگاه ها رعایت شود و روسای مراکز آموزشی پاسخگو باشند.
راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی پیام مهربانی توسط ستاد امر به معروف گیلان
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در جلسه مذکور از تشکیل اتاق اندیشه ورز در این ستاد خبر داد و اظهار کرد: اتاق اندیشه ورز با بهره گیری از دیدگاه های علمی و سازنده صاحب نظرات زمینه را برای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب مهیا می کند.
حسن کربلایی، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی با عنوان پیام مهربانی را از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان عنوان کرد و افزود: اخبار و اطلاعات ستاد و ۸۳ دستگاه اجرایی استان در پایگاه پیام مهربانی در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

.

.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد