صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نفوذ انسان‌های فرصت‌طلب و دنیاطلب از علل شکست نهضت جنگل بود

حجت‌الاسلام شمس‌الدین امام جمعه بندرانزلی، مطالعه و تدبر در تاریخ را مهم دانست و گفت: اختلاص و دست‌درازی به بیت‌المال در کشور بیداد می‌کند. حجت‌الاسلام«سیدعبدالجواد شمس‌الدین» در این مراسم اظهار کرد: باید با ادامه راه نورانی اولیای خدا ضمن ادامه یک جامعه اسلامی برجسته و به تعبیر مقام معظم رهبری تمدن بزرگ نوین اسلامی، زمینه‌ساز […]

کد خبر : 38109 | 8:30 ق.ظ | ۱۲ آذر , ۱۳۹۸

حجت‌الاسلام شمس‌الدین امام جمعه بندرانزلی، مطالعه و تدبر در تاریخ را مهم دانست و گفت: اختلاص و دست‌درازی به بیت‌المال در کشور بیداد می‌کند.

حجت‌الاسلام«سیدعبدالجواد شمس‌الدین» در این مراسم اظهار کرد: باید با ادامه راه نورانی اولیای خدا ضمن ادامه یک جامعه اسلامی برجسته و به تعبیر مقام معظم رهبری تمدن بزرگ نوین اسلامی، زمینه‌ساز ظهور خورشید عظمای ولایت باشیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این اهداف بلند و بسیار ارزشمند دست یافتنی نیست الا از رهگذر تلاش و مجاهدت و فعالیت‌های آگاهانه و همراه با بصیرت، افزود: یکی از نکات مورد توجه و تاکید در روابط دینی توصیه به مطالعه و تدبر در تاریخ برای عبرت‌گیری و درس‌آموزی است.

وی با بیان اینکه تاریخ برای انسان بسیار مهم و درس‌آموز است، گفت: اگر ملتی از تاریخ و مطالعه تاریخ بی‌بهره باشد قطعا در رسیدن به اهداف بلندی که برای اعتلای انسان و جامعه اسلامی ترسیم شده، موفق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه در زمان ما عبرت‌گیری از تاریخ مهمتر و حساس‌تر است، تصریح کرد: در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری از توجه دادن به تاریخ و تاکید بر مطالعه تاریخ مکرر دیده می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: این بیانیه برای همه ما و به‌خصوص جوانان است که باید مورد مطالعه و عمل قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از نکاتی که مقام معظم رهبری مسرانه برای همه مردم و به‌خصوص جوانان تاکید بر آن دارند، مطالعه تاریخ کشور، تاریخ معاصر و انقلاب و تاریخ سلطنت‌طلبانه این کشور است زیرا اگر ملتی از تاریخ کشورش بی‌اطلاع باشد به موفقیت نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین افزود: مطالعه و بررسی تاریخ به ما این قدرت و توان را می‌دهد که خودمان را بهتر بشناسیم و انگیزه‌ها و اسراری که در تاریخ گذشتگان و رفتار آنها وجود داشته برای بهره‌بری و استفاده به آن دست پیدا کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه عبرت‌آموزی از گذشته برای اینکه انسان مسیر پیش‌روی خود را بتواند با آن درس‌ها و عبرت‌ها تنظیم کند از دیگر خصایص تدبر در تاریخ است گفت: مقام معظم رهبری در برخی از بیاناتشان با این تعبیر که «من نگران هستم» از این که در جامعه ما، خصوصا نسل جوان و بالنده که نسلی بسیار آگاه و بصیر و مومن و انقلابی هستند، نسبت به تاریخ بی اطلاع باشند.

وی با بیان اینکه اگر تاریخ یک ملتی مورد کهنگی و فراموشی قرار گیرد آثار خسارت باری را خواهد داشت، تصریح کرد: در طول تاریخ جبهه‌بندی حق و باطل تغییر ناپذیر است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه جبهه‌بندی اساسی در طیف مقابل نیروهای مومن و الهی، همه در یک مجموعه در جبهه باطل با یک شاخص‌های عمومی هستند، خاطرنشان کرد: تدبر در تاریخ این خاصیت را دارد که انسان شرایط را بهتر می‌تواند درک کند و بفهمد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در شرایط بسیار حساس امروز اگر انسان شرایط را توانست درک کند قطعا مسیر صحیح را می‌تواند انتخاب کند، اظهار کرد: کسی که نتوانست شرایط حاکم بر جهان و منطقه را درک کند او در راه و تصمیم‌گیری‌ها و عملکردش دچار اشتباه می‌شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های دیگر تدبر در تاریخ هموار کردن راه آینده است افزود: اگر تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را مرور کنیم بسیاری از درس‌هایی که از تاریخ‌های گذشته گرفته بودیم برای انقلاب اسلامی زمینه را فراهم کرد که از توطئه‌های دشمنان موفق عبور کنیم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه وجود افراد نفوذی در نهضت جنگل سبب شکست آن شد، گفت: نفوذ انسان‌های فرصت طلب و ریاست‌طلب، منفعت‌طلب و دنیا طلب از علل شکست نهضت بود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: امروز در جامعه ما هم دیده می‌شود که دشمنان از درون جامعه ما و توسط افراد همین کشور حتی از برخی مسئولان و کسانی که در سطوح مختلف جامعیت هستند، یارگیری کرده‌اند تا خواسته دشمن را خواسته و ناخواسته پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که قیام و انقلابش، انقلاب پابرهنگان است، به‌طور ناگهانی در سال‌های اخیر ثروت‌طلبی در بین برخی از افراد جامعه رایج شده که انسان متحیر از این رفتارها می‌ماند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه دست‌درازی به بیت‌المال در کشور بیداد می‌کند، اظهار کرد: این افراد برای انقلاب و کشور و محرومان کاری را متحمل نشده‌اند اما یکدفعه در سال‌های اخیر در صحنه حاضر می‌شوند و اقدام به این فعالیت‌ها می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه کار و نقشه دشمن است که افراد بی‌درد، مرفه و دنیاطلب اشرافی را در بستر برخی از کارهای جامعه قرار دهد تا دست به فسادهایی برای اینکه انقلاب را نابود کند، بزنند افزود: دشمن می‌داند با ترویج فساد و بی‌بندوباری و از درون خود کشور می‌تواند انقلاب را نابود کند.

وی گفت: اگر در جامعه امروز عده‌ای پیدا شده‌اند دست به ثروت‌اندوزی می‌زنند، مردم ما و به خصوص جوانان اگر روحیه انقلابی داشته و نسبت به تاریخ معاصر و سرگذشت کشور آگاه باشند در مقابل این مرفهین بی‌درد می‌ایستند و نمی‌گذارند کار به جایی برسد که قوه قضاییه به میدان بیاید.

حجت‌الاسلام شمس الدین با بیان اینکه دشمن درصدد است تا با این کارها مردم را نسبت به نظام بدبین کند و نقشه خود را پیش ببرد، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما را جامعه طبقاتی کند که عده قلیلی مرفه و عده کثیری گرفتار و نیازمند است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: وقتی دولت با افزایش قیمت بنزین اعلام می‌کند از ۸۰ میلیون ایرانی به ۶۰ میلیون نفر یارانه تعلق می‌گیرد، یعنی درصد کثیری از جامعه ما فقیر و نیازمندند، در صورتی که در ۶ سال گذشته جامعه ما اینگونه نبود./ شبستان






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد