صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






انسان با بینش سیاسی و اجتماعی، در شرایط سخت فریب نمی‌خورد

. نماینده ولی فقیه در گیلان بر حضور دانشجو در عرصه سیاست تاکید کرد و گفت: اگر انسان دارای بینش سیاسی و اجتماعی باشد در شرایط سخت فریب نمی خورد. آیت الله رسول فلاحتی در دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار […]

کد خبر : 38128 | 7:28 ب.ظ | ۱۷ آذر , ۱۳۹۸

.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حضور دانشجو در عرصه سیاست تاکید کرد و گفت: اگر انسان دارای بینش سیاسی و اجتماعی باشد در شرایط سخت فریب نمی خورد.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دانشجویان مطالب خوب و سودمندی با گفتار مودبانه ارائه کردند.
وی به حدود ۳۵ موضوع ارائه شده توسط دانشجویان در این جلسه اشاره کرد و افزود: بسیاری از موضوع های بیان شده، دغدغه بنده نیز هست البته بخشی مربوط به مسائل صنفی دانشجویان می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، شهری، پسماند و نمایندگانی که به جای تقنین و نظارت، عزل و نصب مدیران را انجام می دهند از دغدغه های بنده است، تصریح کرد: بنده سمت اجرایی به عهده ندارم و موارد را به صورت اخلاقی و نصیحت بیان می کنم البته اگر انسان زیاد ملامت کند موجب لجاجت طرف مقابل می شود.
آیت الله فلاحتی به سفر رئیس جمهور در سال جاری به گیلان اشاره کرد و گفت: در سفر مذکور به رئیس جمهور گفتم بنده جزو منتقدان شما هستم و نقد می کنم اما در کنار آن راهکارها را نیز ارائه کرده و به دنبال تخریب نیستم.
وی با تاکید براینکه در کنار دانشجو بودن سعه صدر می خواهد، بیان کرد: کسی که مسئولیت و اداره بخش فرهنگی جامعه را به عهده دارد باید سعه صدر و گوش شنوا داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، دانشجویان را فرزندان این ملت دانست و اظهار کرد: نمی دانم چرا بعضی ها از دانشجو می ترسند در صورتی که دانشجویان عاقل هستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فضای دانشگاه ها نباید امنیتی شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان دارای بینش سیاسی و اجتماعی باشد در شرایط سخت فریب نمی خورد.
وی بر حضور دانشجو در عرصه سیاست تاکید کرد و یادآور شد: اختلاف سلیقه و اندیشه و بینش سیاسی نباید منجر به اختلاف شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دو مرکز حوزه و دانشگاه می توانند سعادت و شقاوت جامعه را در پی داشته باشند، بیان کرد: بنا و تقدم ما برای اداره استان و شهر استفاده از نیروهای بومی است بنابراین در تلاش هستیم نیروهای کارآمد و دلداده این مرز و بوم در دانشگاه ها رصد شده و به کارگیری کنیم اما اگر نبود غیر بومی ها را طرد نمی کنیم.
آیت الله فلاحتی، جوانی را بهترین دوران زندگی انسان ذکر کرد و یادآور شد: در دوران جوانی و سلامتی حرکت در مسیر خودسازی نشان دهنده وجود معنویت در فرد و جامعه است.
در دیدار مذکور دانیال گلشنی نماینده هیات های دانشجویی دانشگاه های استان، مهران فتاحی نماینده دیگر هیات های دانشجویان دانشگاه های گیلان، مریم حبیب پور تهمتن نماینده انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه های استان، سعید فرهادی نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه های گیلان، کوثر صفرپور نماینده حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان، سیدجواد احمدپور نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رودبار، علی پورحبیبی نماینده نشریات دانشجویان دانشگاه های گیلان، حسین جوادی دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان، نسرین شاکری نماینده دانشجویان پیرو خط امام و رهبری دانشگاه های گیلان، زهرا تقی زاده نماینده کانون های دانشجویان دانشگاه های استان و میثم اکبری نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویان دانشگاه های گیلان دیدگاه و نظر خود درباره مسائل مختلف جامعه را بیان کردند که در ذیل آمده است؛
-هیات های دانشجویی قابلیت های بسیاری در تحقق پیام گام دوم انقلاب به ویژه در زمینه خودسازی و روشنگری مسائل روز دارند.
-اعتراض مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه گیلان صنفی است و از دخالت نابه جای نیروهای امنیتی به دانشگاه باید جلوگیری شود
-علم فروشی در بازار علمی ایران نشان دهنده ضعف در سیاست کشور است بنابراین سیاستگزاری علمی کشور نیاز به توجه ویژه دارد.
-در شرایط جنگ اقتصادی، آرایش جنگی از طرف دولتمردان مشاهده نمی شود.
-نظام آموزشی دانشگاه ها تنها توجه صرف به بستر آموزشی دارد و نتوانسته دانشجویانی اثرگذار و شایسته در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.
-منکر و مشکل اصلی در جامعه وجود فساد، رشوه و بی عدالتی مسئولانی است که از نظام ارتزاق می کنند.
-اگر حافظه تاریخی مردم تقویت شود دیگر ناکارآمدها روی کار نمی آیند ضمن اینکه در گام دوم انقلاب سطح فکری جامعه بالا رفته و مردم مطالبه گر هستند.
-تضارب آرا از اهداف کرسی های آزاداندیشی است اما به این عرصه توجه نمی شود.
-بسیاری از مشکلات کشور ریشه در نقص مهارتی دارد.

-دانشگاه های گیلان در مسائل سیاسی و اجتماعی در وضعیت زرد و بلاتکلیف قرار دارند.
-شفاف سازی امور در اعتمادسازی بسیار موثر است.

.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد