صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هوشیاری و بصیرت مردم گیلان زمینه‌ساز حماسه ۹ دی در کشور شد و عزت و اقتدار آفرید

عضو شورای نگهبان هنوز خسارات مادی و معنوی فتنه ۸۸ را قابل احصا ندانست و گفت: هدف از طراحی فتنه ۸۸ بدبین کردن ملت نسبت به نظام و قرار دادن بخشی از مردم در برابر بخش دیگر بود. محمد دهقان، عضو حقوقدان شورای نگهبان، ۹ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی که در میدان […]

کد خبر : 38392 | 3:39 ب.ظ | ۹ دی , ۱۳۹۸

عضو شورای نگهبان هنوز خسارات مادی و معنوی فتنه ۸۸ را قابل احصا ندانست و گفت: هدف از طراحی فتنه ۸۸ بدبین کردن ملت نسبت به نظام و قرار دادن بخشی از مردم در برابر بخش دیگر بود.

محمد دهقان، عضو حقوقدان شورای نگهبان، ۹ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، مردم گیلان را پیشگامان بصیرت دانست و اظهار کرد: هوشیاری و بصیرت مردم گیلان زمینه‌ساز حماسه یوم‌الله ۹ دی در کشور شد و عزت و اقتدار آفرید.

وی با بیان اینکه امروز مردم انقلابی ایران در سراسر کشور در اجتماعات پرشور بزرگداشت حماسه بزرگ ۹ دی شرکت کردند، گفت: شناخت این حماسه بی‌بدیل بدون بررسی ابعاد فتنه ۸۸ میسر نیست و لازم است لایه‌های توطئه پیچیده فتنه ۸۸ را که بزرگترین توطئه علیه انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته است، بیان کنیم.

عضو شورای نگهبان با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تاکنون، تصریح کرد:‌ جنگ هشت ساله، کودتاهای نظامی، قائله‌های تجزیه‌طلبانه، تحریم‌های اقتصادی، توطئه‌های بین‌المللی، فشارهای سیاسی، ترورهای منافقین و جنگ‌های منطقه‌ای در قالب داعش و طالبان و النصره و… مجموعه‌ای از دشمنی‌های آمریکا و هم پیمانانش علیه جمهوری اسلامی است.

دهقان با بیان اینکه آمریکا در همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه ایران شکست خورده است، افزود:‌ ایمان، اتحاد و انسجام ملت ایران در سایه زعامت رهبری فرزانه اصلی‌ترین عامل شکست آمریکا بوده است لذا دشمن در فتنه ۸۸ سال‌ها برنامه‌ریزی کرده بود تا این ایمان و اتحاد و انسجام را مخدوش کند.

وی هدف از طراحی فتنه ۸۸ را بدبین کردن ملت نسبت به نظام و قرار دادن بخشی از مردم در برابر بخش دیگر دانست و عنوان کرد:‌ حماسه نهم دی فتنه ۸۸ را با آن حجم گسترده و برنامه‌ریزی پیچیده از بین برد؛ فتنه‌ای که توسط حداقل ۶۰ بنیاد و موسسه آمریکایی تجهیز شده بود تا کودتای مخملی را در ایران رقم بزند. دشمن قبل از انتخابات سال ۸۸ گروه‌های نفوذی خود را وارد ستادهای انتخاباتی کرده بود تا دستورالعمل‌هایی که توسط این بنیادها و موسسات منتشر شده بود را اجرایی کنند. این دستورالعمل‌ها نشان می‌داد چگونه می‌توان از فرصت انتخابات بستر براندازی نظام را فراهم کرد.

عضو شورای نگهبان تشکیل کمیته صیانت از انتخابات، القای تقلب در انتخابات،‌ اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اعلام نتایج و… را از جمله اقدامات نفوذی‌ها در ستادهای انتخاباتی جهت بسترسازی فتنه دانست و تصریح کرد: همه دشمنان داخلی و خارجی و منافقین و ضد انقلاب و فریب‌خوردگان جدا شده از نظام با هم متحد شده بودند تا فتنه ۸۸ را ایجاد و آن خسارت بزرگ را بر کشور تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ صلابت جمهوری اسلامی را در آن برهه تاریخی خدشه‌دار کرد، متذکر شد: در آن زمان در اوج قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم و آمریکا از مقابله با نظام ناامید شده بود لذا اوباما طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری به اهمیت نقش‌آفرینی ایران در مسائل خاورمیانه و جهان اذعان کرده و خواستار مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی بود. همچنین مذاکرات هسته‌ای در حال انجام بود و کشور رشد اقتصادی مثبت را تجربه می‌کرد، اما فتنه ۸۸ این جایگاه را تقلیل داد.

دهقان با اشاره به پیامدهای فتنه ۸۸ در داخل و خارج کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران و در راس آنان آمریکا امیدوار شده بودند که می‌توانند زمینه فروپاشی جمهوری اسلامی را فراهم کنند لذا مذاکرات را قطع، تحریم‌های شدید اقتصادی را اعمال و رسما از فتنه‌گران و معترضین خیابانی حمایت کردند. رئیس جمهور و وزیر وقت امور خارجه ایالات متحده اعلام کردند آماده پشتیبانی از اعتراضات مردم ایران هستند و در این راستا با تحریک احساسات به اعتراضات دامن زدند و تنها راه نجات کشور از تحریم‌های اقتصادی را پیوستن به صف مخالفان نظام دانستند.

وی هنوز خسارات مادی و معنوی فتنه ۸۸ را قابل احصا ندانست و گفت: به دنبال افزایش فشارهای دشمنان خارجی و جریان جدا شده از انقلاب و قدرت‌طلبان متوهم، رهبر انقلاب به تبیین فتنه دشمن پرداختند و با دعوت از سران فتنه، خواستار قانون‌گرایی و پایبندی به قانون شدند، زیرا انتخابات یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و اگر قرار باشد جابجایی قدرت با اردوکشی‌های خیابانی انجام شود، دیگر انتخابات معنا ندارد.

عضو شورای نگهبان حضور ۴۰ میلیونی ملت در انتخابات سال ۸۸ را نماد دموکراسی دانست و عنوان کرد: مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات رای به نظام بود، اما دشمنان این پیروزی تا در کام ملت تلخ کردند.

وی ۹ دی را نماد شکست حرکت دشمن برای بر هم زدن اتحاد و انسجام ملت دانست و متذکر شد: فتنه ۸۸ مردم را در برابر مردم قرار داد تا اتحاد و انسجام آنان را از بین ببرد، اما با روشنگری های مقام معظم رهبری و روحانیت آگاه و بصیر حماسه نهم دی رقم خورد و این اتحاد و انسجام به ملت بازگشت.

دهقان با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام اسلامی موجب شد از توطئه پیچیده فتنه ۸۸ با سربلندی عبور کنیم، یادآور شد: فتنه ۸۸ از همه فتنه‌ها و توطئه‌های چهل سال گذشته و حتی آشوب‌های اخیر که به واسطه تغییر قیمت بنزین اتفاق افتاد، بزرگتر بود و زمینه سوءاستفاده دشمنان از اعتراضات مردمی را فراهم آورد. شعارهای ساختارشکنانه فتنه‌گران علیه اصل نظام و ولایت فقیه و عدم موضع‌گیری سران فتنه نسبت به این شعارها موجب شد مردم این آگاهی را پیدا کنند که جریان فتنه جریان دشمنی با انقلاب و نظام و ملت است و لذا حماسه ۱۰ ها میلیونی ۹ دی را در سراسر کشور ایجاد کردند و تبعیت خود از ولایت را نشان دادند.

عضو شورای نگهبان با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری درباره فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد:‌ رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هدف آمریکا از دشمنی با ایران را براندازی نظام اسلامی دانستند. به تعبیر ایشان، دشمن بعد از ناکامی در براندازی به سمت استحاله نظام از درون می‌رود. تربیت نسل مطیع، منفعل و ضعیف‌النفس در مقابل آمریکا سومین هدف دشمن در مقابله با نظام در کلام رهبری است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و آغاز عملیات راهبردی ایران در منطقه، اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر همه مواضع آمریکا و هم‌پیماناش در منطقه مورد هدف قرار گرفته و اسرائیل و عربستان متحمل ضربه سختی شدند.

دهقان هدف قرار دادن پهپاد آمریکا در خلیج فارس و انفعال مقامات آمریکایی از این اقدام را جلوه‌ای از عملیات راهبردی جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: مانور مشترک دریایی ایران، روسیه و چین نیز اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت کرد و امروز آمریکا مایوس‌تر از همیشه است، زیرا نه تنها در جنگ سخت علیه ایران شکست خورده، بلکه تحریم‌های اقتصادی نیز بی‌اثر شده است. اکنون دشمن دل به نفوذی‌های خود در داخل کشور بسته و باید با هوشیاری و بصیرت ملت مانع از فتنه‌های بعدی شویم./ ایکنا

 

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد