صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






باید از سردار سلیمانی چگونه زیستن و چگونه مردن را درس گرفت

نماینده ولی فقیه در گیلان شهادت سردار سلیمانی را از ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: همه مردم در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید از این انسان بزرگوار چگونه زیستن و چگونه مردن را درس بگیرند. آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۱۶ دی ماه در مراسم بزرگداشت «سردار سلیمانی» […]

کد خبر : 38582 | 2:51 ب.ظ | ۱۶ دی , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان شهادت سردار سلیمانی را از ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: همه مردم در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید از این انسان بزرگوار چگونه زیستن و چگونه مردن را درس بگیرند.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۱۶ دی ماه در مراسم بزرگداشت «سردار سلیمانی» که در مصلی رشت برگزار شد، شهادت را یک جایگاه رفیع معنوی و الهی دانست و اظهار کرد: سردار سلیمانی با شهادتش دل‌های مردمان ایران و جهان را متوجه خودش کرد.

وی حضور باشکوه جمعیت‌های گوناگون از اقشار جامعه ایرانی در سراسر کشور در تشییع سردار سلیمانی را مایه اعجاب و شگفتی همه اهل نظر و اهل معرفت دانست و افزود: سردار سلیمانی با حضور در مخاطرات گوناگون ایام چهل ساله انقلاب یک چهره بین‌المللی ماندگار از خود به جا گذاشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند در آیات ۴۵ و ۴۶ سوره «ص» یکی از رموز عمده نیل انسان به اوج انسانیت را بیان کرده است، گفت:‌ این رمز و اطلاع از این رمز و بیان این رمز برای مردمان باید شایسته و درخور بیان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آیه «وَاذْکُرْ عِبَادَنَا إِبْرَاهِیمَ وَإِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ أُولِی الْأَیْدِی وَالْأَبْصَارِ»، تصریح کرد: اخلاص یک موهبت الهی است و انسان‌های خالص به جهان آخرت توجه دارند و دارای قوت و قدرت در بندگی و کار خیر هستند. چنین انسان‌هایی در اعتقاد و عمل نیز از بصیرت و عمق توجه برخوردارند.

وی با بیان اینکه تمام اندیشه انسان‌های خالص جهان آخرت است و به دنیا نمی‌اندیشند، گفت: چنین انسان‌هایی تمام رفتار و اعمال خود را منطبق بر خواسته‌های خدا برای جهان آخرت می‌کنند و تمام وجودشان معرفت ربوبی و شناخت خدا می‌شود و هرگز به مادیات توجه ندارند و تمام زندگی‌شان بر محور معرفت الهی سیر می‌کند و هیچ قدرت و ثروت و مکنتی آنان را نمی‌فریبد و فقط برای خدا و رضای خدا کار می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مصونیت انسان‌های خالص از دستبرد شیطان در تمام شئون زندگی، عنوان کرد: شیطان سوگند یاد کرده بر گرد انسان‌های خالص که توجه تام و تمام به جهان آخرت دارند و اعمالشان را منطبق بر موازین الهی کرده‌اند و به معرفت ربوبی نائل شده‌اند و از شر مادیات دنیا مصون هستند، نمی‌چرخد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند نام خوش و زیبا از انسان‌های خالص در میان مردم به یادگار می‌گذارد، اضافه کرد: نام بلند و خوش‌آوازه سردار سلیمانی امروز دنیا را فراگرفته و نه تنها دل‌های جامعه ایرانی، بلکه دل‌های ملت‌های دنیا را متوجه خود کرده است؛ چراکه سراپای وجودش متوجه جهان آخرت و رضای خدا بود و به مدال‌ها و درجات دنیایی اعتنایی نداشت و خدا او را بالا برد.

وی شهادت سردار سلیمانی را از ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: همه مردم در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید از این انسان بزرگوار چگونه زیستن و چگونه مردن را درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه سردار سلیمانی اصرار بر گمنامی و پنهانی داشت، تصریح کرد: خداوند این سردار رشید اسلام را نامدار و آشکار ساخت و نامش را پرآوازه کرد. این قهرمان زمان روی بسیاری از شخصیت‌های بزرگ تاریخ چندین هزار ساله ایران را سفید کرد و جمعیتی میلیونی برای تشییع او به میدان آمدند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به قدمت بیش از ۱۰ هزار ساله تاریخ ایران، گفت: آنچه که مورخان و تحلیلگران تاریخ معاصر در تواریخ به رشته تحریر درآورده‌اند گویای این است که ایران سه هزار سال تاریخ مکتوب و هفت هزار سال تاریخ غیر مکتوب دارد. اگر به بررسی این تاریخ چندین هزار ساله بپردازیم درخواهیم یافت ملت ایران در دوران‌های گوناگون تاریخی توانسته‌اند از بحران‌ها به نفع خود و کشور استفاده کنند.

وی مرحله اول تاریخ ایران را قرار گرفتن این سرزمین در چهارراه تمدن جهانی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی در طول تاریخ از همه تهدیدها برای خودش فرصت ایجاد کرده و از فرصت‌های گوناگون اجتماعی بهره برده است، اما با ظهور پیامبر اسلام(ص) و با بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب با محوریت قرآن و سنت و آمدن معارف دینی به جامعه ایرانی، مرحله دوم تاریخ ایران آغاز شد و مردمان این سرزمین افکار و اندیشه‌های گذشته قبل از اسلام را توسط معارف اسلامی پالایش کردند و این دین الهی به ویژه مذهب تشیع را با عمق جان و دل پذیرفتند و امروز ایران در کره خاکی نماد تشیع در دنیا معرفی شده است.

امام جمعه رشت انقلاب اسلامی را مرحله سوم تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: این دوره تمام دوره‌های تاریخ چندین هزار ساله ایران را تحت‌الشعاع قرار داد و معادلات گوناگون عرصه‌های نوین بشری را بر هم ریخت. در واقع انقلاب اسلامی معادله‌گردان تمام معادلات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی ملت‌هاست؛ به گونه‌ای که به اذعان همه تحلیل‌گران، ایران امروز در دنیا حرف اول را می‌زند و به سمت امپراطوری عظیم قدرت و تمدن‌سازی اسلامی حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حیات چهل ساله خود با دو دوره مواجه شده است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته با مردم و مسئولانش و در راس آنها امام راحل و رهبر فرزانه از تمام بحران‌ها و جریان‌های تلخ و سخت عبور و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است؛ به گونه‌ای که هم از این فرصت‌ها برای خودش در داخل بهره برد و هم ملت‌های آزاده جهان را بهره‌مند ساخت و امروز حرکت‌های جهانی در منطقه معلول فرصت‌یابی‌های جامعه ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به همراهی بی‌بدیل مردم با امام و رهبری در همه مراحل انقلاب، تصریح کرد: باید به بازخوانی حوادث انقلاب برای نسل معاصر بپردازیم. با مدیریت الهی امام خمینی(ره) فتنه‌های تجزیه‌طلبان و لیبرال‌ها، تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار و‌ حمله صدام به کشور با همراهی بیش از ۳۰ کشور خنثی شد و هشت سال مقاومت بی‌امان ملت جنگ خانمان‌سوز تحمیلی را تبدیل به عزت و اقتدار کرد. هر یک از توطئه‌ها و تهدیدات بعد از انقلاب اگر متوجه هر کدام از کشورهای اروپایی می‌شد، آنان را نابود می‌کرد.

وی با اشاره به آغاز زعامت مقام معظم رهبری در دوره دوم انقلاب، یادآور شد: سخنرانی‌های راهبردی رهبر انقلاب در همه دوران‌ها و فتنه‌ها راهگشای انقلاب بوده و حضور مردم و نیروهای حافظ منافع نظام دشمنان را ناکام گذاشته، اما برخی از ناپختگان سیاسی در کسوت‌های مختلف همواره سازش با آمریکا را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ و مشارکت ۸۵ درصدی مردم، عنوان کرد:‌ فتنه‌گران با حمایت برخی از خواص هشت ماه جامعه ایرانی را دچار مشکل کردند، اما با درایت رهبری و حضور با بصیرت مردم این حرکت شوم نیز تبدیل به فرصت شد.

آیت‌الله فلاحتی توافق برجام و مذاکرات ۱+۵ را یک تهدید نرم علیه نظام دانست و متذکر شد: با گذشت زمان مردم بیشتر با چهره پلید آمریکا و اذنابش در منطقه آشنا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خنثی شدن فتنه ۹۶ و فتنه اقتصادی ۹۷ را نتیجه درایت رهبری و بصیرت مردم دانست و اضافه کرد: دشمن می‌خواست با فشارهای اقتصادی مردم را فلج کند، اما سرافرازانه از این مرحله عبور کردیم. قائله آبان ۹۸ نیز که متاسفانه در سایه سوءمدیریت افزایش قیمت بنزین رخ داد، با هوشمندی مقام معظم رهبری مدیریت شد.

وی با اشاره به حضور داعش در منطقه و نابود کردن میلیون‌ها انسان در عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با فرمان رهبری در میدان مبارزه با داعش حضور یافت. امروز صدها و هزاران قاسم سلیمانی در کشور داریم و این جمعیت امروز در دل دشمن رعب ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کریدور مقاومت بین ملت ایران و ملت های عراق و سوریه و لبنان در کنار رزمایش بزرگ مشترک دریایی دنیای سلطه را به کنج عزلت برده و دشمن را زمین‌گیر کرده است، گفت: امروز آمریکای قداره‌کش و صهیونیسم بین‌الملل از ترس اینکه ایران چه وقت و کجا و چگونه میادین و ساحات آنان را نابود خواهد کرد در حال مرگ هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هیچکدام از مقامات آمریکایی در شان و اندازه سردار سلیمانی نیستند، گفت: تصویب اخراج آمریکا از عراق نیمی از مطالبه نظام اسلامی را پاسخ داده است. این در حالی است که هیچیک از کشورهای منطقه و آسیایی جرات حرف زدن درباره اخراج نظامیان و مستشاران آمریکایی از کشورشان را ندارند.

وی شهادت سردار سلیمانی را عامل ناامن شدن دنیا برای نظامیان و سربازان آمریکایی دانست و تصریح کرد:‌ سردمداران آمریکایی بدانند امروز قدرت‌های معادله‌گردان دنیای بشری در عرصه‌های گوناگون با جمهوری اسلامی همراه هستند و قدرت‌های جهانی دریافته‌اند که ایران باید در ساحات بین‌المللی نقش‌آفرینی داشته باشد و ملت‌های مسلمان باورشان شده که اعتماد به آمریکا چیزی جز پوچی و خودفروشی و ذلت ندارد و مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی عزت و عظمت و اقتدار می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان برخورد جمهوری اسلامی با آمریکا را سخت دانست و یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی تمام تلاش‌های دو دهه اخیر دشمنان در فضای مجازی برای جنگ شناختی و روایتی را از بین برد و در سایه این خون مطهر ملت ایران یکصدا شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند./ ایکنا

 

 

گزارش تصویری مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد