صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری «جشنواره مدرسه انقلاب» با محوریت «بیانیه گام دوم» در گیلان

هشتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با محور بیانیه گام دوم انقلاب در استان گیلان برگزار می‌شود. با توجه به آنکه بهمن امسال نخستین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری است و به‌دلیل اهمیت تبیین این بیانیه برای دانش‌آموزان، هشتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با محور بیانیه گام دوم در استان گیلان […]

کد خبر : 39049 | 8:54 ق.ظ | ۱۲ بهمن , ۱۳۹۸

هشتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با محور بیانیه گام دوم انقلاب در استان گیلان برگزار می‌شود.

با توجه به آنکه بهمن امسال نخستین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری است و به‌دلیل اهمیت تبیین این بیانیه برای دانش‌آموزان، هشتمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با محور بیانیه گام دوم در استان گیلان برگزار می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت نسل جدید است لذا برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش‌آموزان هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در استان گیلان برگزار می‌شود.

محمد لطیفی برگزاری این دوره از نمایشگاه مدرسه انقلاب را با تکیه بر عنصر روایت دانست و گفت: دانش‌آموزان برای شرکت در این نمایشگاه ابتدا یکی از موضوعات جشنواره را انتخاب می‌کنند و سپس درباره آن موضوع به تحقیق و مطالعه می‌پردازند و این کار منجر به خلاقیت آنها در تولید محصولات نمایشگاهی می‌شود و در نهایت با افتتاح نمایشگاه‌ها به روایت‌گری درباره موضوع غرفه خواهند پرداخت.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: تقویت روحیه انقلابی دانش‌آموزان، تقویت ایمان و اعتقاد دانش‌آموزان به مبانی انقلاب و دین اسلام و تقویت بینش دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی، بستر سازی جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، جمع‌آوری ایده‌های اقدامی نسل پنجم انقلاب و هم‌افزایی صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان عناوین جشنواره مدرسه انقلاب را شامل «گام اول» «گام دوم» «جوانان شانه زیر بار مسئولیت بدهند» و «نسل آفتاب» معرفی کرد و بیان داشت: بخش «دختران تمدن‌ساز و پسران حماسه‌ساز» با هدف تبیین نقش دانش‌آموزان در تمدن‌سازی نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های مدنظر برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه در این نمایشگاه به مباحثی مانند تأثیر انقلاب اسلامی بر جریان گفتمان جهانی و بین‌المللی، تقابل اسلام و استکبار، برکات بزرگ انقلاب اسلامی و مقایسه آن با حکومت پهلوی پرداخته می‌شود تاکید کرد: بیان دستاوردهای معنوی انقلاب برای ملت ایران، جایگاه استقلال و آزادی در گفتمان انقلاب و نوع سبک زندگی از موضوعات و محورهای جشنواره مدرسه انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه‌ای درباره چهلمین سال تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نمایشگاه مدرسه انقلاب درنظر گرفته شده است عنوان کرد: در این بخش به بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام(ره) و معرفی شهدای دانش‌آموز و زن و دستاوردهای این تشکل می‌پردازیم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد