صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای ۱۱۰ برنامه محوری توسط سپاه قدس گیلان در دهه فجر

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان با تشریح برنامه‌های سپاه قدس گیلان در ایام دهه فجر گفت: ۱۱۰ برنامه محوری در این ایام در استان برگزار می شود. کامیار مهدی پور در گفت وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشته […]

کد خبر : 39051 | 8:58 ق.ظ | ۱۲ بهمن , ۱۳۹۸

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان با تشریح برنامه‌های سپاه قدس گیلان در ایام دهه فجر گفت: ۱۱۰ برنامه محوری در این ایام در استان برگزار می شود.

کامیار مهدی پور در گفت وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشته و قدم به دهه پنجم و حیات خود نهاده که دشمنان مستکبرش گمان های باطلی را در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان امیدوارانه آن را در گذران چالش ها و دستیابی به پیشرفت های خیره کننده همواره سربلند دیده اند.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان و دبیر ستاد دهه فجر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پشت سر گذاشتن یک چله پر افتخار از عمر انقلاب اسلامی، افزود: در چنین نقطه عطفی رهبری انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و این نکته که انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده، تاکید کرده‌اند و بیان این واقعیت تاریخی و استثنایی در طول زندگی بشر بر روی کره خاکی اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه با نگاه اجمالی به تاریخ بشر و مطالعات انقلاب های بزرگ این نکته خودنمایی می‌کند که همه انقلاب ها با فاصله اندکی پس از پدید آمدن دچار انحراف شده و بعضی به ضد خود تبدیل شده‌اند، گفت: در این میان انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که با وجود توطئه ها، فتنه ها و عوامل گوناگون مخرب و تحریف کننده به دلایل متعدد از مسیر اصلی خود منحرف نشده و اکنون وارد چله دوم خود نیز شده است.

مهدی پور با بیان اینکه مطالعات کاملاً علمی و مستند نشان می دهد انقلاب اسلامی از هر جهت با تمامی انقلاب های متفاوت بوده و همین تفاوت از نظر پدیدآیی انقلاب اسلامی عامل ماندگاری آن نیز شده است، افزود: حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این انقلاب در زمان پیروزی به عنوان معجزه قرن و انفجار نور یاد کرده و آن را از هر جهت متفاوت از دیگر انقلاب ها معرفی کرده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه حقانیت و درستی کلام امام راحل در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی بهتر از هر زمان بیان، قابل درک و فهم است، تصریح کرد: به درستی می‌توان گفت اگر انقلاب اسلامی در شکل گیری و پیروزی یک معجزه نبود، ۴۰ سالگی شدن آن با وجود توطئه ها و فتنه های فراوان معجزه دیگر است.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه قدس گیلان افزود: مقایسه موقعیت انقلاب اسلامی در ۴۱ سالگی با سرنوشت دیگر انقلاب‌ها در چهل سالگی آنان این معجزه و استثنایی بودن انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

مهدی پور همچنین اشاره‌ای به معامله قرن داشت و با بیان اینکه این معامله آغاز فروپاشی و نابودی صهیونیست‌ها است، گفت: دنیا خواهند دید چگونه مشتی آواره بدنام نخواهند توانست با سرزمین دیگران کشور جعلی برای خود بسازند و بر منطقه سلطه داشته باشند.

وی با تاکید براین نکته که آمریکا همچون در تمامی معاهدات و معاملات در معامله قرن نیز شکست می‌خورد، تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد که هر قراردادی که یک طرفه آن ایالات متحده آمریکا باشد و با سراب برد برد مطرح شود نتیجه‌ای جز تحقیر ابدی در پی نخواهد داشت.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان شعار محوری دهه فجر امسال را «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت» اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ برنامه محوری و قریب به سه هزار برنامه در سراسر استان در طول ایام مبارک دهه فجر برگزار می‌شود.

مهدی پور شعار روز نخست را «ولایت‌مداری، انقلابی گری پیوند ناگسستنی امت و امام» برشمرد و افزود: مراسم استقبال نمادین از لحظه ورود امام خمینی در فرودگاه رشت، افتتاح همزمان هفت واحد مسکن محرومین، اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های روز نخست در استان گیلان است.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه قدس گیلان پیام روز دوم دهه فجر امسال را «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی» برشمرد و گفت: آیین رونمایی از نخستین نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب اسلامی، یادواره شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی انقلاب و نشست فرهیختگان با موضوع تبیین اندیشه حضرت امام و دستاوردهای انقلاب از محوری‌ترین برنامه‌هایی که در روز دوم در سطح استان برگزار می‌شود.

مهدی پور همچنین «جوان انقلابی جهاد علمی و امید افزایی» را از عناوین روز سوم دهه فجر امسال برشمرد و بیان کرد: در این روز می‌توان اعزام تیم‌های طرح شهید دکتر رهنمون به ۲۳ نقطه استان جهت ویزیت رایگان و همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی انقلاب در هر پایگاه یک مسابقه ورزشی با محوریت مسجد را از مهمترین برنامه‌ها در روز سوم دانست.

وی همچنین پیام روز چهارم دهه فجر امسال را «مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید» اعلام کرد و گفت: برگزاری مسابقه شهر به شهر در رادیو گیلان و همچنین اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله برنامه‌هایی است که در این روز برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روز پنجم دهه فجر امسال به «سبک زندگی ایرانی اسلامی اعتلای منزلت زن تحکیم خانواده» نامگذاری شده، تصریح کرد: برگزاری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در استان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در مدارس متوسطه اول و دوم تحت عنوان لاله‌های روشن و همچنین اجرای طرح ایران یار از مهمترین برنامه‌ها در این روز است.

مهدی‌پور همچنین «معنویت، ایثار و شهادت» را از عناوین روز ششم دهه فجر در گیلان اعلام کرد و گفت: در این روز که مصادف با ۱۷ بهمن ماه است برنامه‌های همچون غبارروبی مزار مطهر شهدا و دیدار با جانبازان خانواده‌های معظم شهدای انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.

وی عناوین روز هفتم دهه فجر امسال را «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت» نام برد و گفت: برگزاری مسابقه دو صحرانوردی، اجرای میقات صالحین با محوریت دهه فجر، برپایی میز خدمت جهادی، ویزیت رایگان پزشکی و همچنین افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین از جمله برنامه‌هایی است که در روز جمعه در گیلان برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه قدس گیلان «امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی» را از عناوین روز هشتم دهه فجر امسال در گیلان اعلام کرد و گفت: در این روز از دهه مبارک فجر ۳۰ واحد مسکن سیل زدگان در استان گلستان و ۱۲ واحد مسکن محرومین افتتاح خواهد شد و علاوه بر آن رزمایش روشنگری سیاسی در کنار جشنواره استانی نمایشنامه خوانی دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آغاز به کار خواهند کرد.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان «مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد» را از عنوان روز نهم دهه فجر امسال گیلان برشمرد و افزود: افتتاح متمرکز ۱۱۶ واحد مسکن محرومین، چهار پروژه اقتصاد مقاومتی و یک پل در طول دهه فجر از مهم‌ترین برنامه‌های روز نهم دهه فجر گیلان است.

مهدی پور عنوان روز دهم دهه فجر امسال در گیلان را «جهاد، مقاومت، استکبار ستیزی» نام برد و گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره استانی نمایشنامه خوانی دهه فجر، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات و همچنین برگزاری همایش یاران انقلاب با رویکرد شهدای مدافع حرم و گرامیداشت چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این روز است.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان همچنین عناوین آخرین روز دهه فجر امسال را «حماسه حضور، عظمت ملت ایران، سردار دلها» نام برد و گفت: در این روز علاوه بر حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یادواره دو شهید گمنام و ۴۰۰ شهید والامقام منطقه یک رشت و اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد