صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رونمایی از نخستین نقشه تحولات سیاسی انقلاب در گیلان

نخستین نقشه خط زمان تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی با ۶ محور و ۲۳ دوره جریان شناسی در رشت رونمایی شد. نخستین نقشه خط زمان تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی ایران پیش از ظهر امروز هم‌زمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در پژوهشکده گیلان‌شناسی رشت رونمایی شد. یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب […]

کد خبر : 39076 | 6:30 ب.ظ | ۱۳ بهمن , ۱۳۹۸

نخستین نقشه خط زمان تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی با ۶ محور و ۲۳ دوره جریان شناسی در رشت رونمایی شد.

نخستین نقشه خط زمان تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی ایران پیش از ظهر امروز هم‌زمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در پژوهشکده گیلان‌شناسی رشت رونمایی شد.

یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی و منویات پیش از آن توجه و تبیین تاریخ معاصر برای مردم ازجمله جوانان بود.

مدل‌سازی و تصویر خطی تاریخ تحولات انقلاب اسلامی به‌منظور انتقال سریع مطلب، مستند بودن و ایجاد جذابیت در مطالعه و انتقال دانش از مهم‌ترین دلایلی بود که جمعی از اساتید بسیجی را در گیلان وا داشت تا تاریخ خطی تحولات سیاسی انقلاب اسلامی را از سال ۴۲ تا صدور بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب از متن به نقشه مصور تبدیل کنند.

.

.

تهیه نقشه خط زمان انقلاب بر مبنای رخدادهای منجر به تحول

نقشه خط زمان تاریخی انقلاب اسلامی ایران آنچه که حسین بهمنش، از طراحان نقشه می‌گوید، روزشمار تاریخ انقلاب نیست بلکه این نقشه بر اساس ساماندهی مهم‌ترین رخدادهایی که منجر به تحول شده در نقشه گنجانده‌شده است.

به گفته وی مفهوم‌سازی در نقطه‌های عطف و منجر به نتیجه شدن آن در کنار جریان شناسی انقلاب اسلامی از دیگر موضوعاتی است که در نقشه خط زمان به آن پرداخته‌شده است.

.

.

نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب نسخه ارزشمند پژوهشی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین تسخیری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان تدوین و تهیه نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب اسلامی توسط پژوهشگران گیلانی را نسخه ارزشمندی به لحاظ علمی و پژوهشی برشمرد.

وی بر ضرورت تهیه و تدوین نسخ علمی و پژوهش سهل‌الوصول، قابل‌انتقال و درک سریع اطلاعات توسط پژوهشگران برای جوانان تأکید کرد و از زحماتی که در تهیه نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب کشیده شده، تقدیر کرد.

به گفته تسخیری، نقشه خط سیر تاریخ تحولات انقلاب گرچه دارای ضعف‌های هست اما روندی از قبل انقلاب تا ابتدای گام دوم انقلاب ابلاغ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به تصویر کشیده و با مرور آن می‌توان به خط سیری از تاریخ تحولات به صورت اجمالی دست‌یافت و برای مطالعات بیشتر می‌توان به منابع آن رجوع کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اشاره‌ای به تشکیل انقلاب اسلامی علیرغم فشارهای خارجی کرد و گفت که همان‌گونه که معاندین اجازه تشکیل حکومت به حضرت موسی علیه‌السلام را ندادند و انقلاب موسوی در دامان فرعون تشکیل شد، انقلاب اسلامی تشکیل و بالغ شد و اکنون با برشمردن دستاوردهای انقلاب عزت، اقتدار، استقلال، معنویت و اخلاق در آن موج می‌زند.

تسخیری معتقد است دنیا نیاز به تحول دارد و امروز بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها، انقلاب اسلامی را پشتیبان خود می‌دانند چون همه آن‌ها نیاز به حمایت انقلاب اسلامی برای پیروزی دارند.

بیانیه گام دوم انقلاب به قول مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس باید برای مردم و نخبگان تشریح و تبیین شود کاری که امروزه جوانان در تدوین نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب اسلامی داشتند حائز اهمیت است و باید کارهای بزرگ‌تر و پژوهشی بیشتر به این گروه پژوهشی واگذار شود.

.

.

از بین رفتن آرمان‌های انقلاب بااتصال خط تاریخی ایران با غرب

مظفر نامدار، پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر نیز در تشریح زوایای پنهان تاریخ و تحولات بیان کرد که بدون تاریخ هیچ ملتی نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد ازاین‌رو تاریخ حافظه ملت‌ها است و ملتی که خط تاریخی خود را نمی‌تواند درک کنند یقیناً حذف می‌شوند.

به گفته این عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گیلان، تاریخ سه ساحت خاطره، پیوستگی و شناخت دارد که هرکدام با مفهوم‌های واقعیت، حقیقت و هویت درگیر هستند و اگر این سه ساحت از خط تاریخی گرفته شود تاریخ و مرور آن تهی شده و عملاً چیزی از تاریخ باقی نمی‌ماند.

وی معتقد است خط زمان مطالعات تاریخ نباید مبتنی بر خط مطالعات غربی باشد چون خط تاریخی غرب متصل به شخص است نه به متن و خط سیر در آن‌ها با ایران اسلامی که متصل به مردم و متن جامعه است، در تناقض هستند و اگر خط تاریخی ایران به غرب متصل شود، نشانه‌ها و آرمان‌هایی را که ما تدوین کرده‌ایم از دست خواهد رفت.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ می‌گوید با ترسیم خط سیر تاریخی با شناخت از فراز و نشیب‌های درگذشته می‌توان در آینده با پیش گرفتن الگوی مناسب‌تر حرکت کرد و خطوط آرمانی را گم نکرد.

گفته می‌شود از ۹ ماه پیش توسط حسین بهمنش، سید محسن نعیمی و سجاد تقی پور طراحی و مدل‌سازی‌ها برای تدوین نقشه خطی تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی که حدود یک متر عرض و سه متر طول دارد انجام‌شده و تاکنون ۱۰ بار نیز ویرایش و اکنون رونمایی شده است.

.

نخستین نقشه تحولات سیاسی انقلاب در گیلان رونمایی شد

.

نقشه خط زمان تاریخ تحولات انقلاب توسعه پیدا می‌کند

قرار است نقشه خطی تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی که هم‌اکنون دوبعدی است خارج‌شده و با توسعه اطلاعاتی و گرافیکی در بستر فضای مجازی کشیده شود و موردمطالعه بیشتر پژوهشگران و اساتید قرار بگیرد.

تهیه نقشه خط انقلاب با ۶ محور و ۲۳ دوره جریان شناسی

نقشه خطی تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی ایران دارای ۶ محور بوده و ۲۳ دوره جریان شناختی را از آغاز انقلاب اسلامی در سال ۴۲ تا سال گذشته که صدور فرمان گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب بود را دربر می‌گیرد./ فارس






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد