صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آغاز اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر ۳۸ در گیلان

انتظار یک ساله اهالی هنر به ویژه علاقه مندان به سینما در استان گیلان بالاخره با اکران دو فیلم از بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فجر امشب به پایان رسید. انتظاری که در چند سال اخیر بعد از سال‌ها رفت و آمد هنرمندان و هنر دوستان گیلانی در زمان برگزاری جشنواره فجر به […]

کد خبر : 39158 | 1:01 ب.ظ | ۱۷ بهمن , ۱۳۹۸

انتظار یک ساله اهالی هنر به ویژه علاقه مندان به سینما در استان گیلان بالاخره با اکران دو فیلم از بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فجر امشب به پایان رسید. انتظاری که در چند سال اخیر بعد از سال‌ها رفت و آمد هنرمندان و هنر دوستان گیلانی در زمان برگزاری جشنواره فجر به تهران برای دیدن فیلم‌ها با تلاش مدیران ارشاد گیلان به سرانجامی خوش و اکران همزمانی فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر ختم شد.

سینما میرزا کوچک رشت از ساعت ۱۶ سه شنبه به مدت هفت روز قطعاً روزهای پر جنب و جوشی را همانند سال‌های گذشته سپری خواهد کرد، چیزی که در همین نخستین روز با حضور علاقه مندان گیلانی به حوزه هنر هفتم قابل پیش بینی است.

روز نخست با اکران «پدران» و «سینما شهر قصه» در رشت

امسال قرار است ۱۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم برای هنردوستان گیلانی اکران شود که با بررسی آثار نام کارگردانان و بازیگران برجسته ای به چشم می‌خورد که در این میان می‌توان به فیلم «خروج» «ابراهیم حاتمی کیا» و «درخت گردو» «محمد حسین مهدویان» اشاره کرد که از هم اکنون می‌توان سانس اختصاص یافته به این دو اثر را شلوغ توصیف کرد به گونه‌ای که شاید میزان استقبال از این دو اثر به حدی باشد که همانند گذشته به ویژه در جشنواره سی و هفتم و اکران فیلم «شبی که ماه کامل شد» «نرگس آبیار» کار به سانس‌های فوق العاده بکشد.

همچنین با نگاه به جدول اکران آثار، فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی به چشم می‌خورد که آثار این کارگران ایرانی علاقه مندان خاص خود را دارد. شاید «خون شد» نیز یکی دیگر کاندیدای اختصاص سانس‌های فوق العاده در رشت باشد.

در روز نخست اکران فیلم‌های جشنواره بر اساس جدول اعلام شده، دو فیلم «پدران» اثر «سالم صلواتی» با بازی متفاوت «گلاره عباسی» به عنوان بازیگر نقش اصلی زن و «علیرضا ثانی‌فر» نقش اصلی مرد و «هدایت هاشمی» است که در شهر همدان و حوالی آن فیلمبرداری شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است «رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند در «پدران» حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.» تهیه کننده این فیلم «شهرام مسلخی» و «محمدرضا گوهری» نیز نویسنده این فیلم است.

و اما فیلم دومی که در سانس ساعت ۱۸ برای شهروندان گیلانی اکران شد «سینما شهر قصه» ساخته «کیوان علی محمدی» و «علی اکبر حیدری» و با بازی «حامد کمیلی»، «آناهیتا درگاهی، «هدیه تهرانی» و مرحوم «جمشید مشایخی» است که در خلاصه این داستان آمده «سینما اونجوری نیست که شما فکر می‌کنید». باید دید در روزهای آینده و با نمایش آثار کارگردانان شناخته شده تر فجر ۳۸ برای گیلانیان چگونه رقم می‌خورد.

.

جدول اکران همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان

.

اکران ۱۴ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در گیلان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه روز نخست اکران فیلم‌های جشنواره فجر ۳۸ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال شاهد اکران ۱۴ فیلم سودای سیمرغ در استان خواهیم بود، اظهار کرد: فیلم‌ها در سه سانس و در سینما میرزا کوچک رشت برای علاقه مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

سید امیر مصباح با اشاره به اکران دو فیلم در روز نخست این جشنواره در رشت، افزود: فیلم «پدران» اثر «سالم صلواتی» و «سینما شهر قصه» اثر «کیوان علی محمدی» در سانس‌های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ به نمایش درآمد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه استقبال هنردوستان گیلانی از همین روز نخست خوب بوده است، گفت: امسال تلاش شده نواقص دوره‌های گذشته در برخی بخش‌ها رفع شود و هنردوستان، هنرمندان و شهروندان گیلانی شاهد برگزاری یک همزمانی خوب و قابل قبول باشند.

مصباح با اشاره به اینکه به واسطه فرهنگ غنی گیلان در حوزه هنر و فعالیت هنرمندان برجسته این استان در سطح ملی هیچگاه همانند سایر استان‌ها در جذب تماشاگر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خود دچار مشکل نبوده است، تأکید کرد: این موضوع رسالت ما برای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های باکیفیت را سنگین‌تر کرده است.

وی اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر را یکی از مهم‌ترین مطالبات اهل هنر استان گیلان عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر اکران همزمانی جشنواره فجر سبب رونق دوباره حوزه هنر استان گیلان شده است.

.

.

برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های منتخب جشنواره سی و هشتم

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از خواسته‌های اهالی هنر در سال‌های گذشته برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در کنار اکران فیلم‌های جشنواره بود که امسال با تلاش حوزه سینمایی استان این مطالبه نیز محقق شد، افزود: با حضور منتقدان برجسته گیلانی اعم از پیشکسوتان و جوانان و علاقه مندان نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های منتخب نیز برگزار می‌شود.

مصباح ادامه داد: این نشست‌ها در تالار گفتگوی عمارت ساعت شهرداری رشت و بعد از پایان اکران فیلم‌ها در ساعت ۲۲ هر شب برگزار می‌شود.

وی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» از مجید برزگر، «بی صدا حلزون» از بهرنگ دزفولی زاده، «تعارض» از محمدرضا لطفی، «پدران» از سالم صلواتی، «پوست کاری» از بهمن ارگ و بهرام ارگ، «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» از پیمان قاسم خانی، «خون شد» از مسعود کیمیایی، «درخت گردو» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «سینما شهر قصه» از کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری، «شنای پروانه» از محمد کارت، «عامه پسند» کاری از سهیل بیرقی»، مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی را ۱۴ فیلم سودای سیمرغ جشنواره ۳۸ اعلام کرد که از ۱۵ الی ۲۱ بهمن ماه در رشت اکران می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد