صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضور نسل‌های سوم و چهارم در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی مایه افتخار و خرسندی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شجره صالحه انقلاب و درخت تنومند آن با خون‌های مقدس شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی رشد کرده است،‌ گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور شما مردم جایگاه خود را در پازل جهانی پیدا کرده است. آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان،‌ ۲۲ […]

کد خبر : 39362 | 7:08 ب.ظ | ۲۲ بهمن , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شجره صالحه انقلاب و درخت تنومند آن با خون‌های مقدس شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی رشد کرده است،‌ گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور شما مردم جایگاه خود را در پازل جهانی پیدا کرده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان،‌ ۲۲ بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد،‌ با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با وجود بارش برف سنگین،‌ اظهار کرد: قدردان مردم ولایتمدار و انقلابی گیلان هستیم و خداوند اجر وفاداری شما به اسلام و انقلاب را خواهد داد.

وی حضور نسل‌های سوم و چهارم در همه صحنه‌های انقلاب و نظام را مایه افتخار و خرسندی دانست و افزود:‌ امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانانی هستیم که دوران انقلاب و امام و جنگ تحمیلی را ندیده‌اند، اما عاشقانه مسیر نورانی انقلاب را طی و از دستاوردهای آن حفاظت و پاسداری می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شجره صالحه انقلاب و درخت تنومند آن با خون‌های مقدس شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی رشد کرده است،‌ گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور شما مردم جایگاه خود را در پازل جهانی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تقارن یوم‌الله ۲۲ بهمن با اربعین شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی،‌ متذکر شد: مردم در این شرایط جوی فوج فوج به صف راهپیمایان افزوده می‌شوند تا نشان دهند ادامه‌دهنده راه شهدای اسلام و انقلاب هستند و از آرمان سردار سلیمانی حراست می‌کنند.

وی انقلاب بهمن ۱۳۵۷ ملت ایران را دست رد به سینه طاغوتیان زمان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) طومار حکومت چندین هزار ساله شاهنشاهی را در این سرزمین پاک و اسلامی محو کرد.

آیت‌الله فلاحتی به تبیین تفاوت‌های روشن و نورانی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های تاریخ معاصر پرداخت و گفت: انقلاب کبیر فرانسه بعد از ۱۵ سال دچار استبداد حاکمان شد و امروز فرانسوی‌ها معتقدند سرمایه‌داران مستبد و به دور از مردم بر سرنوشت آنان حاکم شده‌اند.

وی انقلاب اکتبر را موجب شکل‌گیری اتحادیه جماهیر شوروی دانست و بیان کرد: شرق سوسیالیست نیز بعد از گذشت چند سال دچار استبداد استالینی شد و انقلاب‌های برخی از کشورهای منطقه، خاور دور و آمریکای لاتین نیز که متاثر از انقلاب سوسیالیستی روس‌ها بود به واسطه عدم برخورداری از ویژگی‌های حقیقی انسانی به زباله‌دان تاریخ فرستاده شدند و همه متفکران سیاسی و اجتماعی دنیا چیزی جز ننگ و سیاه‌روزی از آنها یاد نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را دارای سه ضلع نورانی دانست و متذکر شد:‌ انقلاب بر مبنای این سه ضلع توانسته چهل ویکمین سالگرد پیروزی خود را جشن بگیرد و شاهد رویش‌های جدید داخلی و خارج از مرزهای جغرافیایی باشد و همه قدرت‌های سلطه جهانی را متوجه خود سازد و آنان را خاضع کند.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در معادلات بین‌المللی برای خودش قدرت ایجاد کرد،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران با دست توانای شما مردم و در سایه درایت و هوشمندی مقام عظمی ولایت توانست همه قدرت‌های پوشالی اروپا و آمریکا را بشکند؛ حتی محاصره‌های شدید سیاسی و اقتصادی و توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان علیه جمهوری اسلامی نتوانست مانع از رشد و شکوفایی نظام ما شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مواجه شدن انقلاب با ریزش‌ها و رویش‌ها، تصریح کرد:‌ با وجود اینکه همواره برخی از زالوصفتان می‌خواهند با گفتمان‌های داخلی از طریق شبکه‌های رسانه‌ای غرب این ملت را از طی مسیر نورانی انقلاب سست کنند، اما رویش‌های انقلاب تا به امروز سبب اعتلای نظام شده‌اند.

امام جمعه رشت اسلام را ضلع اول ماندگاری انقلاب دانست و اضافه کرد:‌ پیروان امام راحل از سال ۱۳۴۲ همه غم‌ها و رنج‌ها و محنت ها را متحمل شدند و از نهضت اسلامی حمایت کردند، زیرا اسلام برای مردم مسلمان ایران یک آرمان الهی قلمداد می‌شود و در راه این آرمان هزاران شهید تقدیم راه خدا کردند و خم به ابرو نیاوردند.

وی ادامه داد:‌ ملت ایران از روز نخست با امام خمینی(ره) پیمان بستند که به خاطر اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) در صراط مستقیم انقلاب بمانند و در مسیر خدا قرار گیرند. در واقع این اسلام است که توانسته تا به امروز جامعه ایرانی و اسلامی ما را مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مردم را دومین ضلع انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم در صحنه حکومتی که حاکمان آن به لحاظ گرایش به ثروت و قدرت مردم را مدیریت می‌کنند، حضور نخواهند یافت لذا مردم ایران با بصیرت آگاهانه و الهی خویش در همه صحنه‌های انقلاب حضور پیدا می‌کنند و به همه قلدرهای جهانی پاسخ منفی می‌دهند.

آیت‌الله فلاحتی رهبری را سومین ضلع نورانی انقلاب دانست و تاکید کرد:‌ براساس آیه «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ» خداوند ماندگاری و پیروزی انقلاب اسلامی ما را تضمین کرده است و لذا حضور شما مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن در چنین شرایط جوی به معنی اعلام وفاداری و یاری دین خداست.

وی رهبری انقلاب را دلداده امت و جانشین امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب‌های موجود در کشورهای عربی از جمله مصر و لیبی و تونس همه دستخوش حوادث شدند و یکی از رموز افول آنان فقدان رهبری با درایت و هوشمند و عارف بود، اما انقلاب اسلامی ایران دو رهبر دارد که هر کدام برای خدا و نجات مردم از ظلم طاغوت قیام کردند و امروز مقام معظم رهبری مایه شگفتنی جهانیان در عرصه مدیریت داخلی و خارجی است./ ایکنا

 

گزارش تصویری راهپیمایی






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد