صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ضرورت نظارت بر رعایت دقیق احکام شرعی در رابطه با تدفین فوت‌شدگان کرونا

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان اینکه حتی اگر میت را دفن هم کرده باشند، باید بالای قبرش نماز میت خوانده شود، تاکید کرد: این موارد جزء شرع مقدس است و باید رعایت شود. جلسه کارگروه بررسی وضعیت فوت شدگان مبتلا به بیماری کرونا و چگونگی تدفین، غسل و نماز میت خواندن بر آنان در […]

کد خبر : 39516 | 6:17 ب.ظ | ۱۳ اسفند , ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان اینکه حتی اگر میت را دفن هم کرده باشند، باید بالای قبرش نماز میت خوانده شود، تاکید کرد: این موارد جزء شرع مقدس است و باید رعایت شود.

جلسه کارگروه بررسی وضعیت فوت شدگان مبتلا به بیماری کرونا و چگونگی تدفین، غسل و نماز میت خواندن بر آنان در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ریاست آیت الله رسول فلاحتی برگزار شد.
امام جمعه رشت در این نشست ضمن توصیه به مردم در زیاد دعا کردن و طلب عافیت از خداوند متعال اظهار کرد: مراجع عظام تقلید فرمودند در این روزها زیارت پرفیض عاشورا و حدیث شریف کساء زیاد بخوانید.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در بیمارستانها با کمبود امکانات پزشکی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: انتقال ویروس پس از حیات انسان زودتر از دوران حیات صورت می گیرد؛ لذا باید در غسل و تدفین دقت های لازم به عمل آید.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه اگر شخص مسلمانی از دنیا برود غسل، کفن، نماز و دفن او واجب است، ابراز نمود: اگر پزشک متخصص مومن و متعهدی بگوید آن میت مبتلا به بیماری کرونا بوده است و نمیتوان غسلش داد، آن‌ وقت باید میت را تیمم بدل ازغسل یعنی به جای ۳ بار غسل، ۳ بار تیمم داد.
وی با بیان اینکه حتی اگر میت را دفن هم کرده باشند، باید بالای قبرش نماز میت خوانده شود، تاکید کرد: این موارد جزء شرع مقدس است و باید رعایت شود.
امام جمعه رشت همچنین افزود: علوم پزشکی موظف است مدیران بیمارستانها را فراخوان کرده و بگوید در تمامی آن مراکز به اولیاء اموات تاکید گردد که باید میت را غسل و یا تیمم داده و حتما نماز میت بخوانند. اگر خانواده به هر دلیلی این کار را قبول نکرد، افرادی باشند که این امور را پیگیری نمایند تا احکام خدا اجرا شود.
آیت الله فلاحتی در جمع بندی این جلسه اظهار داشت: گروهی از طلبه ها و روحانیون پای کار به صورت داوطلب بیایند در بیمارستانها مسقر شوند تا ضمن نظارت بر رعایت دقیق احکام شرعی در رابطه با فوت شدگان، با حفظ اصول بهداشتی و ایمنی اقدام به تیمم و اقامه نماز میت بر پیکر آنان نمایند.
وی در پایان پیرامون وضعیت اموات در سایر شهرستانهای گیلان تصریح کرد: در شهرستانها نیز با مسئولیت و هدایت ائمه جمعه و با حضور دستگاه های ذیربط، کارگروه‌هایی تخصصی تشکیل و همانجا موضوع تدفین و غسل اموات مبتلا به ویروس کرونا بررسی و پیگیری شود.

.

.

.

.

.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد