صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به‌صورت مجازی در گیلان

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی به‌صورت مجازی در استان گیلان برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) به‌صورت مجازی […]

کد خبر : 39535 | 6:28 ب.ظ | ۲۰ اسفند , ۱۳۹۸

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی به‌صورت مجازی در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) به‌صورت مجازی در استان گیلان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران از آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره در واقع ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) است.

پریسا کرمی با اشاره به افزوده شدن منابع مرتبط با سیره امام هادی(ع) به‌عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و بسیاری از دانشگاه‌های کشور از ظرفیت فضای مجازی برای مشارکت بیشتر مردم در این امر استفاده می‌شود.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در این ایام بهترین فرصت برای‌ استفاده بهینه از اوقات فراغت، ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره امام رضا(ع)، امام هادی(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است و خانواده‌ها و گروه‌های مختلف سنی می‌توانند با شرکت در این جشنواره از اوقات فراغت خود استفاده بهینه داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان به محض بازگشایی پذیرای مراجعان و آماده فراهم کردن شرایط لازم برای حضور افراد در جشنواره کتابخوانی رضوی خواهند بود تصریح کرد: دهمین دوره این جشنواره شامل سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی است و در دو بستر مکتوب و الکترونیک اجرا می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به‌صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به دو شیوه مکتوب یا الکترونیکی در جشنواره رضوی شرکت کنند و برای حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی برای عموم علاقه‌مندان در گروه‌های مختلف سنی امکان‌پذیر است و کاربران برای شرکت در مسابقه باید یکی از قالب‌های فردی، گروهی و خانوادگی را انتخاب کنند تصریح کرد: لازم به ذکر است که شرکت همزمان در بخش الکترونیک و مکتوب از یک کتاب امکانپذیر نیست.

به گزارش تسنیم، در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری، کتاب «زندگی حضرت معصومه(س)» نوشته محمد مهاجرانی و کتاب «ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی از جمله کتاب‌های معرفی شده برای رده سنی کودک هستند.

همچنین در رده سنی «نوجوان» یعنی ۱۳ تا ۱۷ سال نیز آثاری با عناوین «ستاره من»، کتاب «نشانه‌ها شامل قصه‌هایی از زندگی امام رضا(ع)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و کتاب «مژده گل شامل داستان‌هایی از زندگی امام هادی(ع)» نوشته محمود پوروهاب از انتشارات کتاب جمکران به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در رده سنی «جوان و بزرگسال» یعنی از ۱۸ سال به بالا نیز شش کتاب «امام رضا(ع)» نوشته محمد باقر پورامینی، کتاب «امام رضا(ع) و ایران» نوشته سیدحسین حر، کتاب «برمدار آفتاب» نوشته محمدحسین پورامینی، کتاب «شاهچراغ(ع)» نوشته جلیل عرفان‌منش، کتاب «حکمت‌های نقوی شامل ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی(ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به‌نشر معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و همچنین با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir می‌توانند برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا جهت دریافت امانت کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان گیلان مراجعه کنند.

در پایان برگزیدگان دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح و جوایز نقدی از آنان تقدیر به‌عمل می‌آید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد