صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ضرورت وجود روحیه جهادی در مردم، تولیدکنندگان و مسئولان برای تحقق جهش تولید

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون شعار سال گفت: نخستین لازم از لوازم جهش تولید عبارت از روحیه جهادی است که در ذیل ایستادگی و مقاومت، صداقت و راستگویی و ایمان و باور به خدا و رسول(ص) به دست می‌آید. آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان ضمن تبریک مبعث پیامبر […]

کد خبر : 39583 | 1:22 ب.ظ | ۵ فروردین , ۱۳۹۹

نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون شعار سال گفت: نخستین لازم از لوازم جهش تولید عبارت از روحیه جهادی است که در ذیل ایستادگی و مقاومت، صداقت و راستگویی و ایمان و باور به خدا و رسول(ص) به دست می‌آید.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان ضمن تبریک مبعث پیامبر عظیم شان اسلام به همه مسلمانان، ایرانی‌ها به‌ویژه اهالی ولایتمدار گیلان اسلامی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ را رهبر معظم انقلاب، سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.
وی به نامگذاری «رونق تولید» در سال ۱۳۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۹ به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و مطالبی را در دو محور به دلیل نامگذاری سال جهش تولید و لوازم تحقق آن عرض می‌کنم.
امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت موجود، فضای شکل گرفته جهانی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت مسلمان ایران، بیان کرد: شرایط جوری رقم زده شده که فضای جهش تولید را طلب می‌کند و ملت ایران به این باور رسیده‌ که می‌تواند تحریم‌های ظالمانه را دور بزند و به قله‌های رفیع دست پیدا کنند.
آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ملت ایران فهمیده‌ که در برابر قدرت ظالمانه آمریکا باید ایستاد و این تحریم‌ها و ایستادگی‌ها مایه شکوفایی و رشد همه‌جانبه ملت ایران می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم ایران به این باور رسیدند نباید دست به طرف قدرت‌های سلطه‌گر جهانی دراز کرد، گفت: عوامل مختلف شرایط را طوری رقم زده که امسال جهش تولید نامگذاری شود ضمن اینکه جهش تولید خواسته ملت هم هست.
نماینده ولی فقیه در گیلان، جهش تولید را نیازمند لوازمی دانست و تصریح کرد: نخستین لازم از لوازم جهش تولید این است که مردم، تولیدکنندگان و مسئولان باید دارای روحیه جهادی باشند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی به این باور رسیدیم اگر هر جا روحیه جهادی وجود داشته شاهد رشد و شکوفایی بودیم، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی به این است که تمام مردم، مسئولان و تولیدکنندگان به خدا و پیامبر(ص) در زندگی ایمان و باور داشته باشند.
وی، صداقت در گفتار و رفتار با مردم به‌ویژه توسط مسئولان را دومین لازمه جهش تولید ذکر کرد و یادآور شد: ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان سومین لازمه جهش تولید است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال در قرآن می‌فرماید با دشمنان من و دشمنان خودتان طرح دوستی نبندید، اظهار کرد: این روحیه مستکبران است که هرگز برای ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان کار نکرده و نمی‌کنند و خوی استکباری قدرت‌های سلطه‌گر به غیر از این نیست.
آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: امروز تمام مردم آزاده دنیا فهمیده‌اند که سازمان‌های جهانی به‌ویژه سازمان ملل متحد و حتی قدرت‌هایی مانند آمریکا هیچ زمانی دل‌شان برای ملت‌ها نسوخته است زیرا قدرت‌های جهانی خنجر خود را در سینه ملت‌ها فرو می‌برند تا تمام قطره‌های خون ملت‌ها بریزد و آن را به همراه خود ببرند.
وی با تاکید براینکه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی گفتمان را نمی‌فهمند، بیان کرد: اصلا گفتمان در عرصه زندگی و اندیشه قدرت‌های سلطه‌گر معنا ندارد و آنچه که باور کرده‌اند، زور و قانون جنگل است.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مردم به این باور رسیده‌‌اند که دشمنان مردم مسلمان و انقلابی ایران هیچ زمانی خواسته‌های مشروع ملت را تمکین نمی‌کنند بنابراین نخستین لازم از لوازم جهش تولید عبارت از روحیه جهادی است که در ذیل ایستادگی و مقاومت، صداقت و راستگویی و ایمان و باور به خدا و رسول(ص) به دست می‌آید.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه کاهش واردات دومین امر در جهش تولید است، خاطرنشان کرد: کاهش واردات اقلام و وسایلی که در داخل تولید آنها را داریم در جهش تولید اثر می‌گذارد زیرا تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی بسیاری از نیازمندی‌های جامعه هستند.
وی ادامه داد: عده‌ای که علاقه‌ای به مردم ندارند و تنها به خود می‌اندیشند، کالایی را از خارج وارد می‌کنند که تولیدکننده داخلی آن را تولید می‌کند بنابراین کاهش واردات کالایی که در داخل مشابه آن تولید می‌شود باید مد نظر کسانی که در عرصه اقتصادی تلاش می‌کنند به‌ویژه دولتمردان باشد.
امام جمعه رشت، حمایت از تولید داخلی را سومین لازمه جهش تولید برشمرد و گفت: تولیدکنندگان داخلی به حمایت مسئولان، متولیان امر، دولتمردان و حتی مردم و مصرف‌کنندگان باید دلگرم باشند.
آیت‌الله فلاحتی، ایجاد بازارهای مناسب در داخل و خارج برای عرضه تولید داخلی را چهارمین لازمه جهش تولید ذکر کرد و یادآور شد: زمانی که تولید رونق بگیرد و فزآینده و گسترده شود، باید بازار نیز برای تولید داخلی وجود داشته باشد تا اینکه تولیدکننده بتواند کالای خود را عرضه کند.
وی، بهبود فضای تولید و کار را پنجمین لازم از لوازم جهش تولید دانست و اظهار کرد: امیدواریم با توجه به این حجم فارغ‌التحصیلان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها که نیازمند به فضای کار هستند، دولتمردان فکری اساسی در سال جدید در راستای جهش تولید داشته باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد