صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روز خبرنگار؛ سرایش نغمه افتخار خون و قلم

تقویم را که ورق می زنی؛ روز خبرنگار در همه مناسبت های تاریخ حکایتی دیگر است از شجاعت و هفدهم مردادماه باردیگر نغمه افتخار خون و قلم می سراید …  زندگی قصه ای سرشار از انسان هایی است که در روزمرگی غرق اند و گاهی بی خبر از رنج دیگران می گذرند تا با سپردن […]

کد خبر : 3983 | 12:11 ب.ظ | ۱۶ مرداد , ۱۳۹۲

خبرنگار14

تقویم را که ورق می زنی؛ روز خبرنگار در همه مناسبت های تاریخ حکایتی دیگر است از شجاعت و هفدهم مردادماه باردیگر نغمه افتخار خون و قلم می سراید …

 زندگی قصه ای سرشار از انسان هایی است که در روزمرگی غرق اند و گاهی بی خبر از رنج دیگران می گذرند تا با سپردن ثانیه ای به ثانیه دیگر اوقاتشان بگذرد و روشنایی روزی دیگر به تاریکی شب تحویل شود .
انسان هایی که گاهی با چشمان باز توان دیدن ندارند و گوش شنوایشان را بر درددل های دیگران می بندند و باز هم روزمرگی را دوره می کنند.
انسان هایی لبریز از ثانیه های فانی که اگر برای اندوختن داشته های پرقدر تلاش کردند و در پیچ و تاب روزها لحظه های ناب را جستجو کردند، برگ برنده دارند و غیر از آن بازنده ای بیش نیستند .
در همین روزهای زندگی در جستجوی لحظه های ناب، انسان هایی می یابی مجهز به سلاح قلم که در ستیز با بی خبری آنقدر پیش رفتند که از مادیات گذشتند و پای قداست قلمشان به مصداق آیه ˈن والقلم و مایسطرون ˈ تا گذشتن از جان ایستادند .
دقیق تر که می شوی؛ انسانی پاک را می یابی سرشار از خصلت های زمینی اما روحی آسمانی که رسالت خبری اش بر همه داشته های مادی اش سنگینی کرد و خالق ثانیه هایی پرافتخار در تاریخ شد … ثانیه هایی که همچنان می گذشت و در این گذر بی تکرار در 17 مرداد 1377 افتخار شهادت ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را به جهان مخابره کرد .
تازه با خود خلوت می کنی تا در فهم مرز ترس و شجاعت ، قصیده افتخار خون و قلم را بارها دوره کنی … به ذهنت فشار می آوری تا شاید از گنجینه ذهنت واژه ای ناب بیابی که ایمان به وظیفه را در کنار ترس های مادیت معنا کند و بفهماند که چگونه می توان تا آخرین لحظه بر قداست رسالت استوار ماند و چشم ترس بر همه چیز بست ، اما خیال باطل که نمی توانی به راحتی درّی به این عظمت را در صدف واژه ها بغلتانی .
آری این خصلت انسان های نجات یافته ای است که سرحد تکلیفشان را خون تعیین می کند و لحظه های آخر حیات را به قرمزی شهامت رنگ می کنند .
انسان هایی این چنین آزاده که شهادتشان بر سنگینی تکلیف همه آنهایی که بی مدعا قدم در راه قلم نهادند، می افزاید و بر ادامه راهی پرافتخار تاکید دارد .
17 مرداد روز پاسداشت خبرنگارانی است که قلم ابزاری مقدس برای ثبت ثانیه های پرشتاب و افتخار توشه راه شان است .
این قصه زندگی انسان هاست ، قصه ای که پایان جزء انکار ناپذیر آن است که گاهی بدون تفاوت با هر پایانی، ختم می شود و گاهی با سرایش نغمه افتخار تاهمیشه تاریخ ماندگار می شود .
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در مزارشریف افغانستان قداست قلم را به قرمزی خون زینت بخشید و روز خبرنگار بر همه قلم به دستان عاشق گرامی …






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد