صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مهمترین راه برای رسیدن به سعادت، ولایت امیرالمومنین(ع) است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: مهمترین راه برای رسیدن به سعادت و عزت و آسان‌ترین راه برای به‌دست آوردن آن، ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، زیرا علی(ع) معیار و میزان حق است و باید خدا را شاکر باشیم که ما را به ولایت علی(ع) هدایت کرد. حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام […]

کد خبر : 39835 | 2:06 ب.ظ | ۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: مهمترین راه برای رسیدن به سعادت و عزت و آسان‌ترین راه برای به‌دست آوردن آن، ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، زیرا علی(ع) معیار و میزان حق است و باید خدا را شاکر باشیم که ما را به ولایت علی(ع) هدایت کرد.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) حقیقت شب قدر و یکی از دو میراث گران‌بهای پیامبراکرم(ص) است.

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: در روایت آمده که پیامبر اکرم(ص) فرمود: آمِنوا بلیله القدر انّها تکون لعلی ابن ابیطالب وَوُلدِه، اگر شب قدر شب نزول قرآن است پس شب نزول ولایت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه معصومین هم است.

وی با بیان اینکه این دو میراث گرانقدر، پیامبر اکرم(ص) و عِدل هم هستند گفت: امام هشتم(ع) در فضیلت شخصیت علی(ع) می‌فرماید: ولایه علیّ علیه السلام مکتوبه فی جمیع صحف الانبیاء و لن یبعث الله رسولا الاّ بنبوه محمد و ولایه علی ابن ابیطالب، زیرا “عُنوانُ صحیفه المومن ،حب علی ابن ابیطالب”  درقیامت که پرونده‌ها را بیرون می‌آورند، درصورتی پذیرفته است که مُهر و امضاء علی(ع) را داشته باشد، زیرا عمل بدون ولایت علی(ع) قالب بدون روح است و در شب‌های قدر با توسل به صاحب ولایت یعنی علی(ع) انسان مؤمن، قدر و درجه پیدا می‌کند و بالا می‌رود.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: ابن عباس از رسول خدا(ص) نقل می‌کند: اگر مردم دنیا در محور ولایت علی(ع) جمع می‌شدند، خداوند دوزخ را خلق نمی‌کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه باید بدانیم که پیروی و التزام به ولایت علی(ع) هم آثار و برکات فراوان دارد و گاهی هم ضرر مالی و جانی دارد خاطرنشان کرد: به هر صورت نابرده رنج گنج میسّر نمی‌شود، گنج ولایت علی(ع) را اگر کسی می‌خواهد، باید سختی‌ها و زخم زبان‌ها و آزار و اذیت‌ها را تحمل کند، و از طرفی نمی‌شود هم ولایت علی(ع) را داشت و هم با دشمنان او سر و سرّی داشت.

وی اظهار کرد: مهمترین راه برای رسیدن به سعادت و عزت و آسان‌ترین راه برای بدست آوردن آن، ولایت امیرالمؤمنین(ع) است،  زیرا علی(ع) معیار و میزان حق است و باید خدا را شاکر باشیم که ما را به ولایت علی(ع) هدایت کرد.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه  مهم شناخت و معرفت حضرت علی(ع) است، هر چند که برای امثال ما مشکل، بلکه غیرممکن است افزود: زیرا این کلام امام مجتبی(ع) پس از شهادت و دفن پدر بزرگوارش است که فرمود: امشب کسی از دنیا رفت که نه گذشتگان و نه آیندگان او را درک نکردند و یکی از اصحاب آن حضرت به نام قعقاع ابن زراره می‌گوید: رضوان خدا بر تو باد ای امیرالمؤمنین، فوالله لقد کانت حیاتک مفتاح خیر، به خدا قسم حیات و زندگی تو کلید هر خیری است و اگر مردم دنیا تو را می‌پذیرفتند، برکات از آسمان و زمین بر مردم نازل می‌شد،  ولی مردم ناسپاسی کردند و دنیا را بر آخرت ترجیح دادند و قدر تو را نشناختند.

امام جمعه صومعه‌سرا امام علی(ع) را یک شخصیت بی‌همتا دانست که ویژگی‌های منحصر به‌فرد داشت گفت: این امام همام زاهد شب و مرد کارزار در میدان‌های جنگ، کارگر قوی پنجه در نخلستان‌ها و مهربان و دلسوز به حال یتیمان و بی سرپرستان بود.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به جناب عمار فرمود: اگر همه مردم عالم در یک وادی بودند و علی(ع) در وادی دیگر، همان راهی را برو که علی(ع) رفت و بقیه را رها کن.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: در زیارتنامه حضرت آمده است: السلام علی میزان الاعمال، معیار سنجش اعمال در قیامت امیرالمؤمنین است، درباره خودش می‌فرماید: والذی بعثه بالحق و اصطفاه علی الخلق ما اَنطِقُ الاصادقا، جز حق سخنی نگفتم، زیرا دروغ مال آدم‌های پست و ضعیف است.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: امام علی(ع) که قهرمان همه عرصه‌ها و صحنه‌هاست، او صدق محض است، هرگز دروغ و حیله در او راه ندارد، حتی حاضر نشد برای رسیدن به حق مسلَّمش دروغ بگوید.

وی خاطرنشان ساخت: حالا این مرد با این همه عظمت و فضیلت وقتی تیغ کین بر فرق مبارکش اصابت کرد و مثل دیشبی به آرزوی دیرینه‌اش رسید، شبانه و غریبانه، همچون پیکر بی جان همسر مظلومه‌اش فاطمه زهرا(س)، در نیمه‌های شب ۲۱ رمضان، پنهانی و غریبانه در بیابان کوفه یعنی نجف اشرف حمل و به خاک سپرده شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد