صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راه رسیدن به کمال و رستگاری مسیر بندگی خداست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قرآن ریشه در ملکوت هستی دارد، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به کمال و رستگاری در قرآن و روایات همان مسیر بندگی خداوند متعال است. علی اسماعیل‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین اختتامیه محفل انس با قرآن و جزء خوانی قرآن کریم […]

کد خبر : 3990 | 10:06 ق.ظ | ۱۷ مرداد , ۱۳۹۲

اسماعیل پور11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قرآن ریشه در ملکوت هستی دارد، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به کمال و رستگاری در قرآن و روایات همان مسیر بندگی خداوند متعال است.

علی اسماعیل‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین اختتامیه محفل انس با قرآن و جزء خوانی قرآن کریم که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه رمضان در لغت به معنای سوختن و از بین رفتن است، گفت: همواره به واسطه روزه‌داری مردم مسلمان در ماه رمضان، گناهان اهل ایمان بخشیده و از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، تنها ماهی است که در قرآن آمده است، تصریح کرد: کتاب قرآن کریم امانتی بزرگ در دست بشریت است که باید با همه وجود از آن بهره‌مند شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه قرآن کریم دارای اسامی متعددی است که حقیقت‌های گسترده‌ای از آن را برای ما آشکار می‌کند، تاکید کرد: یکی از اسامی این کتاب آسمانی “قرآن” است که به معنی شی خواندنی است و به فلسفه نزول این کتاب اشاره دارد.

اسماعیل‌پور ادامه داد: این عنوان به انسان‌ها تذکر می‌دهد که نباید از این کتاب فقط به صورتی زینتی استفاده شود بلکه خواندن و راهنمایی گرفتن از کلام الله مجید باید مورد توجه همگان باشد.

وی یکی از اسامی دیگر قرآن را “فرقان” عنوان کرد و گفت: فرقان به معنی نیروی جدا کنند حق از باطل است که نشان‌دهنده حقیقت حق بودن این کتاب آسمانی است که تا پیش از نزول آن تشخصی حق و باطل مورد تردید بود.

لایه‌های دنیاپرستی ما را از حقیقت الهی دور نکند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در ادامه، “کتاب” را یکی دیگر از اسامی قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم از زمان نزول به عنوان یک امانت بزرگ موجب روشنی‌بخش کمال انسان‌ها شده است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه عبارت “ذکر”، از دیگر نام‌های قرآن کریم است، بیان کرد: این اسم به معنای یادآوری است و همواره انسان را به فطرت اولیه خداپرستی یادآوری می‌کند و تاکید آن بر این است که لایه‌های دنیاپرستی ما را از حقیقت الهی دور نکند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نام‌های کتاب آسمانی قرآن، “تنزیل” است، اظهار کرد: قرآن کریم به صورت تدریجی در مدت 23 سال در مکه و مدینه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

کلمات قرآن با هندسه خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به معجزات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تعداد کلمات موجود در این کتاب آسمانی با هندسه خاصی در کنار یکدیگر آمده است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه قران ریشه در ملکوت هستی دارد، تصریح کرد: راه رسیدن به کمال و رستگاری در قرآن و روایات همان مسیر بندگی خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه باید به ازای هر 50 هزار نفر یک موسسه قرآنی داشته باشیم، تاکید کرد: استان گیلان با داشتن جمعیتی معادل 2 میلیون و 500 هزار نفر، باید 50 موسسه قرآنی فعال داشته باشد.

 آمادگی ارشاد گیلان برای صدور مجوز موسسات قرآنی در بخش‌های شهرستان رشت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه تاکنون مجوز 30 موسسه قرآنی در سراسر استان اخذ شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت صدور 20 مجوز دیگر برای موسسات قرآنی وجود دارد که باید انجام شود.

اسماعیل‌پور، بیان کرد: انتظار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که بخش‌های شهرستان رشت برای دریافت مجوز موسسات قرآن اقدام کنند.

 اصحاب رسانه‌گیلان 24 مرداد تجلیل می‌شوند
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، گفت: اصحاب رسانه یکی از سرمایه‌های نظام اسلامی هستند که باید مورد توجه همه مردم و مسئولین قرار بگیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اذعان کرد: مراسم روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان، روز 24 مرداد در رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم به پاس بزرگداشت مقام شامخ این طلایه‌داران خبر و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل ویژه از خانواده مرحومه “مبارکه بلوکی”، مجری برنامه‌های قرآنی صدا و سیمای مرکز گیلان و حافظ 10 جزء قرآن که به علت ضایعه ریوی در این ماه مبارک دعوت حق را لبیک گفته بود، همچنین از 30 نفر از قاریان، قرآن‌آموزان و اصحاب قرآنی استان تقدیر شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد