صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مدیریت جهادی، رمز پیشرفت در دوران سخت اقتصادی است

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال اعتبارات هزینه‌ای کم شده است و مدیریت جهادی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مشکلات اقتصادی نباید کمترین تاثیری روی کار مدیران و مسئولان داشته باشد. ارسلان زارع عصر در مراسم تکریم فرماندار سابق شهرستان رشت و معارفه فرماندار جدید در رشت اظهار داشت: شهرستان رشت علاوه بر ظرفیت‌های […]

کد خبر : 40102 | 9:54 ق.ظ | ۳ تیر , ۱۳۹۹

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال اعتبارات هزینه‌ای کم شده است و مدیریت جهادی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مشکلات اقتصادی نباید کمترین تاثیری روی کار مدیران و مسئولان داشته باشد.

ارسلان زارع عصر در مراسم تکریم فرماندار سابق شهرستان رشت و معارفه فرماندار جدید در رشت اظهار داشت: شهرستان رشت علاوه بر ظرفیت‌های کم‌نظیر در بخش‌های مختلف اقتصادی، جزو مناطقی است که پتانسیل‌های فرهنگی والایی دارد و از این منظر نیز شهره است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رشت در حوزه اجتماعی از دیرباز شاهد فعالیت‌های اثرگذاری بوده که به‌نوعی وجه ممتاز گیلان به‌شمار می‌رود بیان کرد: هر پیشرفتی در جامعه حاصل تلاش گروهی و خرد جمعی با همکاری و مشارکت آحاد مردم است و گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله مولفه‌های موثر بر پیشرفت هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت به‌لحاظ نیروی انسانی از جمله مناطق غنی استان و کشور است تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و گروه‌های اجتماعی زمینه‌ساز تقویت همدلی، وفاق و انسجام در جامعه است زیرا در غیر این‌صورت و با نگاه گزینشی و سیاسی پیشرفت ممکن نیست.

زارع با اشاره به اینکه پیرو عمل به منویات مقام معظم رهبری با وفاق و همدلی کار کنیم ابراز داشت: دولت در شرایط تحریم، بیکاری و کرونا در حال نبرد است و پیروزی بر همه این جبهه‌های سخت جز با همدلی و اتحاد ممکن نیست و در ۴ ماه اخیر در تجربه مدیریت کرونا به این موضوع پی بردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با کمک سپاه و گروه‌های جهادی نتوانست موفقیت‌های خوبی را در عرصه مقابله با کرونا به‌دست آورد عنوان کرد: در برابر تحریم‌های ظالمانه استکبار و با پیروی از منویات عالمانه رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف پروژه‌های اولویت‌دار را باید سامان بخشیم.

زارع با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی و با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان از مردم کشور تلفات می‌گیرد خاطرنشان کرد: دولت در حوزه اقتصادی برنامه‌های مختلفی برای تحقق جهش تولید دارد و در گیلان و به‌ویژه شهرستان رشت برنامه‌های زیادی را تدارک دیدیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه فرماندار جدید شهرستان رشت باید شاخص‌های توسعه را ارتقاء دهد گفت: با حرکت معمولی و لاک‌پشت وار جهش تولید و رشد تصاعدی محقق نمی‌شود بلکه باید بیشتر فعالیت کنیم زیرا شهرستان رشت در عرصه کشاورزی، خدمات، کشاورزی، بازرگانی و صنعتی ظرفیت‌های مختلف دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه از ظرفیت‌های اسمی حوزه‌های مختلف شهرستان رشت به‌خوبی و کامل استفاده نمی‌شود خاطرنشان کرد: ابتدا باید موانع را شناسایی کرده و نواقص را احصاء کنیم و سپس راهبردهای مشخص ارائه دهیم و پروژه‌های مختلف را اجرایی کنیم.

زارع با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک یکی از فرصت‌هایی بود که در ایام کرونا معنا پیدا کرد افزود: گیلان از لحاظ زیرساخت‌های الکترونیکی از استان‌های برخوردار کشور است و در انتخابات گذشته نیز توانستیم در مکان‌های مختلف مانند کوه و نقاط دور نیز انتخابات آنلاین برگزار کنیم.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: عامل مهم توسعه‌یافتگی کشورها از قرن ۲۰ به بعد مشارکت مردم، بخش خصوصی و کارآفرینان در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است لذا تاکید می‌کنم که تیم مدیریتی جدید شهرستان رشت از کارآفرینان و استارتاپ‌ها بیشتر بهره ببرند.

استاندار گیلان دارا بودن انگیزه و خلوص نیت و وقف زندگی برای خدمت به مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه خدمت به مردم به‌جهت افزایش مشکلات و انتظارات به‌حق مردم سخت‌تر شده لذا بردباری و حسن خلق لازمه هر مدیر به‌ویژه فرمانداران است.

نماینده عالی دولت در گیلان به استفاده از ظرفیت امام جمعه رشت توسط مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: تعامل با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک ظرفیت باید مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات هزینه‌ای کم شده است و مدیریت جهادی باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: مشکلات اقتصادی نباید کمترین تاثیری روی کار مدیران و مسئولان داشته باشد و انتظار دارم با نظم و انظباط، تلاش و پشتکار و با همکاری مردم این دوره گذار را طی کنیم‌.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بیان کرد: مسئولیت فرصتی برای خدمت به مردم است و اگر به مردم خدمت کنیم خداوند، شهدا و مردم از ما راضی خواهند بود و کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند باید با تمام توان در خدمت مردم باشد.

محمدرضا احمدی سنگر با اشاره به اینکه خیلی کارها مانده که باید انجام دهیم خاطرنشان کرد: نمایندگان رشت با تمام توان در خدمت سایر مسئولان هستند و با وجود آنکه همه در حال زحمت کشیدن هستند اما کارهای زیادی در استان گیلان مانده که باید انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که شهدا از ما راضی باشند و برای ما دعا کنند عنوان داشت: با وجود همه مشکلات و سختی‌هایی که وجود داشت به مومنی‌زاده خداقوت می‌گویم و برای فتح‌اللهی فرماندار جدید نیز آرزوی توفیق می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه خوش‌ به‌حال مسئولی که به میز خود عزت و شرف دهد گفت: به فرماندار جدید عرض می‌کنم که باید آفت موجود در ادارات را جمع کنیم و آن آفت این است که نگرش ما تنها معطوف به سازمان خودمان است در حالیکه برای حل مشکلات باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کنیم.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به اینکه مردم اتحاد و کار کردن از مسئولان می‌خواهند خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان احترام می‌خواهند و اگر جایی مانع قانونی برای رفع مشکلات مردم وجود داشت باید با رفتار محترمانه با آنها برخورد کنیم.

فرماندار جدید شهرستان رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: اصالت فرهنگی مردم رشت پس از سال‌ها حفظ شده است و اسامی محله‌های این شهر مانند ساغریسازان و چهاربراداران از هزاران سال قبل وجود داشته و همچنان برای این مردم باعث افتخار است و نشان می‌دهد مردم رشت به تاریخ و فرهنگ خود اهمیت می‌دهند.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه اگر نتوانیم از فرصت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به‌خوبی استفاده کنیم به یک تهدید تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به شهرستان رشت مانند دیگر شهرستان‌ها باشد دچار ضرر می‌شویم زیرا ظرفیت‌های موجود در این شهر مانند دانشگاه‌ها و بسیاری از مراکز خدماتی با سایر شهرها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه فرماندار باید نگاه همه‌جانبه و حمایتی به تمام حوزه‌ها داشته باشد و درب فرمانداری بر روی تمام اقشار، احزاب و مردم باز باشد گفت: مسئولان تنها مسئولیت اداری شهرستان رشت را ندارند و خدمات شما به تمام آحاد جامعه برمی‌گردد و در کنار افزایش فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به فعالیت‌هایی که به ارتقاء رشت منجر می‌شود توجه کنیم.

فرماندار سابق شهرستان رشت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری همه مسئولان و به‌ویژه نمایندگان مجلس با وی اظهار داشت: شهر رشت از پرتراکم‌ترین شهرهای کشور است و نرخ با سوادی در این شهر از متوسط استانی نیز بالاتر است.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه هزار و ۲۵ فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد کردیم تصریح کرد: در حوزه راه روستایی با جذب منابع ملی ۸۵ کیلومتر آسفالت را سال گذشته انجام دادیم و کار تعریض آسفالت راه خشکبیجار و لشت نشاء شروع شده و در دست اقدام است./ تسنیم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد