صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یادمان شهدای بندر انزلی رونمایی شد

یادمان 408 شهید شهرستان بندر انزلی با رمز «بسم‌الله» رونمایی شد. شهردار انزلی در مراسم رونمایی از یادمان شهدای بندر انزلی اظهار داشت: روزها برای اجرای امری بزرگ امروز و فردا می‌کردیم. سید تقی موسویان ساخت یادمان شهدا را دارای حساسیت‌های ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: ساخت یادمان شهدای بندر انزلی به ظاهر ساده به […]

کد خبر : 4018 | 1:04 ب.ظ | ۲۶ مرداد , ۱۳۹۲

شهدا52

یادمان 408 شهید شهرستان بندر انزلی با رمز «بسم‌الله» رونمایی شد.

شهردار انزلی در مراسم رونمایی از یادمان شهدای بندر انزلی اظهار داشت: روزها برای اجرای امری بزرگ امروز و فردا می‌کردیم.

سید تقی موسویان ساخت یادمان شهدا را دارای حساسیت‌های ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: ساخت یادمان شهدای بندر انزلی به ظاهر ساده به نظر می‌رسید، اما این امر نیازمند گذر زمان بود زیرا اعتقاد قلبی داریم مقام شهدا و جایگاه آنها به صراحت قرآن کریم والا است.

وی شهدا را ستارگانی روشن و همسایگان خورشید توصیف کرد و گفت: باورمان این بود وقتی شهدا بار سفر بستند راه آنها جاده‌ای در حوالی آسمان است.

شهردار بندر انزلی مردم این شهر را به فرموده رهبر معظم انقلاب قهرمان خواند و بیان کرد: زنان، مردان و جوانان بندر انزلی سند افتخار این شهرستان هستند.

این مسئول با بیان اینکه نفس‌های پاک شهدای بندر انزلی در گوشه ای از خاک این شهر جاری است، تصریح کرد: تصاویر شهدای والامقام بندر انزلی را در فضای معنوی و در کنار همدیگر جمع کردیم.

موسویان، شهدای بندر انزلی را شقایق‌های سوزان برازنده این دیار دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان بندر انزلی هدف روشنی از ساخت یادمان شهدای این شهر داشتند و به این دلیل گام‌ها با سرعت برای ساخت یادمان برداشته شد.

شهردار بندر انزلی با اشاره به اینکه پروژه نورانی یادمان شهدای این شهرستان به همت کارکنان پر تلاش شهرداری و اعضای سومین دوره شورای اسلامی بندر انزلی ساخته شده است، یادآور شد: طرح برگزیده شده در منطقه یک ابتکار و نوآوری محسوب می‌شود.

وی هدف از ساخت یادمان شهدای بندر انزلی را یادآوری و تازه‌تر نگهداشتن خاطرات دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس در گذر فصل‌ها و فراموشی‌ها ذکر کرد و افزود: تلاش کردیم یاد روزهای پر شور جبهه و جنگ در سرزمین دل‌های مردم این سرزمین آفتابی باقی بماند.

موسویان شهدا را بی‌نیازترین سفر کرد‌ه‌های کهکشان دانست و اضافه کرد: شرمنده‌ایم از اینکه نتوانستیم زیباترین را در شأن شهدا به یادگار بگذاریم.

شهردار بندر انزلی با اشاره به ویژگی‌های فاز نخست یادمان شهدای بندر انزلی، تصریح کرد: دیواری به طول 48 متر و ارتفاع چهار متر با نماد هشت به نشانه هشت سال دفاع مقدس با 440 قاب عکس از سنگ گرانیت ساخته شده است.

این مسئول دو کتیبه مزین به زیارتنامه شهدا و فرازی از زیارت عاشورا را از ویژگی‌های یادمان مذکور عنوان کرد و گفت: بخشی از فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری در یادمان شهدای بندر انزلی حک شده است.

موسویان نصب تمثال مبارک امام (ره) و مقام معظم رهبری را از جمله ویژگی‌های شهدای بندر انزلی خواند و بیان داشت: نشان جمهوری اسلامی ایران در یادمان مذکور حک شده است.

به گفته شهرداری بندر انزلی، 14 ماه برای ساخت یادمان شهدای شهرستان بندر انزلی وقت صرف شده است.

به گزارش فارس، یادمان شهدای بندر انزلی با رمز «بسم‌الله» با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم این شهر رونمایی شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد