صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مردم خواستار موضع گیری صریح و قاطع دولتمردان و دستگاه دیپلماسی نسبت به اهانت نشریه فرانسوی هستند

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه های دشمن، یادآور شد: دشمنان می خواهند افکار عمومی را از امور اصلی جهان اسلام غافل و توجه آنان را به مسائل فرعی معطوف کنند. حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی امروز، ۲۰ شهریورماه در اجتماع محکومیت […]

کد خبر : 40682 | 2:14 ب.ظ | ۲۰ شهریور , ۱۳۹۹

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه های دشمن، یادآور شد: دشمنان می خواهند افکار عمومی را از امور اصلی جهان اسلام غافل و توجه آنان را به مسائل فرعی معطوف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی امروز، ۲۰ شهریورماه در اجتماع محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی قرآن کریم و رسول اعظم(ع) که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، اظهار کرد: ۱۴۵۵ سال است که جهان کفر و شرک با همه توان و قوا و در همه عرصه ها به ویژه با دستان خائن و قلم های مزدور و دهان های آلوده و ثروت های کثیف درصدد از بین بردن اسلام و هتک حرمت به مقدسات اسلامی است و در راس این مقدسات، ساحت نورانی قرآن و شخصیت والا و بی مانند حضرت محمد(ص) قرار دارد.

وی پیامبر اسلام(ص) را رحمت للعالمین دانست و افزود: دشمنان در طول سال های متمادی با خط نورانی و هدایتگر اسلام مقابله کرده اند و اوج همه این دشمنی ها و تحریم ها و جنگ ها و اهانت ها در سال ۶۱ هجری در فاجعه جنایتکارانه کربلا اتفاق افتاد. دشمنان به رغم باطل خودشان با به شهادت رساندن حجت خدا و فرزند رسول الله(ص) به عنوان بهترین و برگزیده ترین انسان ها و به اسارت درآوردن خاندان عصمت و طهارت و گرداندن آنان در شهرها و کوچه ها می توانند این مسیر نورانی و روشن را از بشریت دور و اسلام را از عرصه گیتی و زندگی انسان ها محو کنند، اما اراده و مشیت الهی بر این است که جهان تحت حاکمیت اسلام قرار گیرد و در این راستا مسلمانان را مورد آزمون و امتحان قرار می دهد.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به اتفاقات کاخ یزید و سخنرانی مغرورانه و رذیلانه او علیه خاندان امام حسین(ع)، تصریح کرد: عقیله بنی هاشم که پرچمدار قیام عاشورا بعد از شهادت امام حسین(ع) است، در خطبه ای قرا و مجاهدانه خط بطلان بر اندیشه یزیدیان زمان در طول تاریخ کشید و مسیر نورانی اسلام و دین محمدی(ص) را خاموش نشدنی دانست.

حجت الاسلام شمس الدین، با بیان اینکه زینب کبری(ص) حرکت پیروزمندانه اسلام را از درون کاخ یزید آغاز کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر ادامه دهنده مفهوم پیروزی خون بر شمشیر است و این ملت خدایی، مجاهد و پیرو حقیقی اسلام ناب به رهبری امام خمینی(ره) توانستند وعده نصرت الهی را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

وی اراده خداوند را بر شکست دشمنان و فراگیر شدن نور اسلام و اهل بیت(ع) در عالم دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی نویدبخش در راستای قیام سراسر شور و حماسه و پیروزی کربلا را آغاز کرده تا انسان ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و آنان را به مسیر روشن اسلام بازگرداند. با گذشت ۴۱ سال از عمر انقلاب، این حرکت آزادی بخش، توفنده و برانداز جبهه شرک و نظام سلطه توانسته در جهان گسترش یابد و موجب هراس و وحشت دشمنان شود.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به شیوع بیماری منحوس کرونا و احتمال بسته شدن پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین شعار «حب الحسین یجمعنا» را به تمام جهان مخابره می کردیم، اما امسال شعار نیروهای عاشورایی به تاسی از سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» است؛ البته این شعار برای تقویت روحیه شهادت طلبی نیست، بلکه به جبهه استکبار و دشمنان اسلامی می گوییم پیروز میدان ما هستیم.

وی شهدا را سند گویای حقانیت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دشمنان می خواستند انقلاب اسلامی در مرزهای خودش محصور شود و بارها درصدد براندازی نظام ما بودند، اما ما پیروز این میدان بودیم، هستیم و خواهیم بود و آثار این پیروزی در جای جای دنیا مشهود است.

حجت الاسلام شمس الدین، حرکت مذبوحانه، رذل و نابخردانه ایادی استکباری در هتک حرمت به ساحت نورانی قرآنی و پیامبر اسلام(ص) و حمایت سردمداران منفور آنان از این رفتارهای زشت و قبیح را نشان دهنده تحقق پیروزی اسلام و امت اسلامی دانست و گفت: اگر پیروز نبودیم این دشمنی ها و خباثت ها معنا نداشت. شکل گیری گروه های تکفیری نیز برای محو اسلام و از بین بردن آرامش کشورهای اسلامی از سوی دشمنان تدارک دیده شده بود تا با درخشش فرهنگ عاشورا مقابله کنند، اما امروز شعار «مرگ بر آمریکا» از حلقوم شهروندان آمریکایی به گوش استکبار می رسد و در فرانسه حرکت های اعتراضی مردم دولت این کشور را زمین گیر کرده است.

وی عدالت خواهی، آزادی طلبی و مبارزه با ظلم را خواسته ملت های آزاده از دولتمردان خودشان دانست و تصریح کرد: همه این شعارها از عاشورای امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی نشات گرفته و پیروان حقیقی این آرمان های بلند در مسیر مبارزه با دشمنان انسانیت به میدان آمده اند. امروز در کشورهای مسلمان همچون عراق و سوریه و یمن و افغانستان و در کشورهای غیر اسلامی پرچم مقابله با استکبار و مبارزه با ظلم برافراشته و فرهنگ عاشورا فراگیر شده است.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه های دشمن، یادآور شد: دشمنان می خواهند افکار عمومی را از امور اصلی جهان اسلام غافل و توجه آنان را به مسائل فرعی معطوف کنند.

حجت الاسلام شمس الدین، حرکت مذبوحانه سازش با رژیم صهیونیستی و باز کردن پای دشمنان بشریت به منطقه را از جمله امور مهم جهان اسلام دانست و ادامه داد: در مقابل این اقدام شکست خورده، حرکتی عظیم و مقتدرانه و پیروزمندانه در جبهه مقاومت لبنان و فلسطین شکل گرفته که نویدبخش هم پیمان شدن نیروهای مقاومت و مبارزین فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونستی و خط سازش و آزادسازی قدس شریف است.

وی با اشاره به پیام خطرناک وحدت جبهه مقاومت برای صهیونیست ها، اضافه کرد: امروز نظام اسلامی در سوگ سردار سلیمانی است و هنوز انتقام خون پاک شهید مقاومت را از دشمنان نگرفته ایم. دشمنان خیال میکردند با شهادت سردار سلیمانی خط مقاومت در دنیا تعطیل می شود، اما نیروی قدس سپاه همان مسیر را سریع تر و توفنده تر ادامه می دهد.

امام جمعه بندرانزلی، مهمترین پیام اجتماع امروز را درخواست از دولتمردان و دستگاه دیپلماسی برای موضع گیری صریح و قاطع نسبت به اهانت به ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید غیرت دینی و ولایی مردم ظهور و بروز پیدا کند و محدودیت های ناشی از شیوع بیماری، نباید بهانه ای برای کوتاه آمدن در برابر اهانت ها و کمرنگ شدن اظهار عشق و محبت به ساحت نورانی و مقدس قرآن و پیامبر(ص) شود.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه همه مسئولان قوا باید انزجار خودشان نسبت به حرکت خبیثانه نشریه فرانسوی را اعلام و حرکت دولت فرانسه را محکوم کنند، یادآور شد: برای ما چیزی مهمتر و ارزشمندتر از اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) نیست و سیدالشهداء(ع) به ما آموخت که زندگی با ذلت ارزشی ندارد. همچنین از دولتمردان می خواهیم ورود و خروج کالا به فرانسه را محدود کنند و مومنان و انقلابیون کالاهای فرانسوی را نخرند./ ایکنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد