صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فراخوان تولیدات مردمی در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گیلان

کرم بجاری با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی اربعین از فراخوان «روایت راوی» و پویش «هر خانه یک حسینیه» خبر داد و گفت: امسال در فضای مجازی نشان می دهیم که حسینی هستیم و وظیفه ما زینبی عمل کردن است. «مینا کرم بجاری» در گفت وگو با شبستان با بیان اینکه اربعین امسال با […]

کد خبر : 40691 | 9:25 ق.ظ | ۲۳ شهریور , ۱۳۹۹

کرم بجاری با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی اربعین از فراخوان «روایت راوی» و پویش «هر خانه یک حسینیه» خبر داد و گفت: امسال در فضای مجازی نشان می دهیم که حسینی هستیم و وظیفه ما زینبی عمل کردن است.

«مینا کرم بجاری» در گفت وگو با شبستان با بیان اینکه اربعین امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای دیگر برگزار می شود گفت: امسال باید در فضای مجازی نشان دهیم که حسینی هستیم و می مانیم و وظیفه امروز ما زینبی عمل کردن است.

مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان با تاکید بر اینکه امسال در اربعین می توانیم قدرت رسانه‌های مجازی را نشان دهیم، افزود: از نگاه علم ارتباطات جهان امروز به شکلی در آمده است که در آن هر فردی رسانه است.

وی از فراخوان تولیدات مردمی در پویش هر خانه یک حسینیه خبر داد و گفت: علاقه مندان و دلدادگان حسینی می توانند با مراجعه به تارنمای رادیو اربعین آثار خود را در قالب موضوعات و ساختارهای اعلام شده در بخش پویش مردمی «هر خانه یک حسینیه» معاونت صدای جمهوری اسلامی بارگذاری کنند.

کرم بجاری همچنین از فراخوان سراسری «روایت راوی» خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی اربعین با همت مجمع راویان سیره اهل بیت(ع) و بنیاد بین المللی اربعین حسینی فراخوان روایت های مستند وکوتاه را به صورت ویدیوئی، صوتی و متنی برگزار می کند که علاقه مندان گیلانی نیز می توانند تا زمان باقی مانده در این فراخوان شرکت کنند.

وی شناسایی و هدایت استعدادهای تبلیغی، تبیین جامع و نشر معارف و سیره اهل بیت(ع)، تعمیق نگاه علمی در روایت تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و ارتقاء مهارت های تخصصی عرصه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) را اهداف این روایت عنوان کرد.

کرم بجاری در خصوص موضوعات و محورهای این فراخوان افزود: شرکت کنندگان می بایست در آثار خود روایت کاروان سیدالشهداء(ازمدینه تا کربلا – از کربلا تا شام – از شام تا کربلا)، روایت یاران سید الشهداء(ع)، روایت حضور اهل بیت سیدالشهداء(ع) در اربعین، روایت سیره و زندگی بانوان عاشورائی، روایت خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و همچنین مقاومت اسلامی امتداد نهضت حسینی به ویژه سرداران مقاومت را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: برای بخش ویژه نیز ایده ها و ابتکارات در حوزه های آموزش، روایت گری شیوه ها و روش ها، قالب های روایت گری و نوآوری های نرم افزاری و چند رسانه ای در نظر گرفته شده است.

کرم بجاری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ویدئویی، صوتی و متنی تا ۲۴ شهریور ماه جاری مصادف با ۲۵ محرم الحرام اعلام شده است، گفت: در صورت تمدید شرایط از طریق سایت alarbaeen.irاعلام می شود.

وی با اشاره به برخی از مولفه های اصلی روایت که ملاک ارزیابی قرار می گیرد گفت: رعایت قالب روایت داستانی و توصیفی توجه به منبع نقل، نقل کننده و… پردازش مناسب و تصویرسازی مستند تعیین زاویه دید روایت هماهنگی لحن و محتوا ارائه پیام ونکته های آموزنده وضوح صوت و تصویر در فایل های ارسالی ضروری است.

کرم بجاری تصریح کرد: آثار ارسالی پس از دریافت توسط دبیرخانه جشنواره داوری و ارزیابی شده و به برندگان گواهی رتبه و جایزه اهداء می شود.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق سایت www.alarbaeen.ir/home/ravi شبکه های اجتماعی ایتا، سروش، واتساپ (۰۹۰۳۷۳۴۰۶۶۲) ارسال کرده و یا جهت ارتباط با دبیرخانه از طریق تلف۰۲۵۳۷۱۸۶۷۱۱  ایمیل: moursa313@gmail.com و پیام از طریق شماره تلفن همراه۰۹۰۳۷۳۴۰۶۶۲ به صورت پیامکی، پیام در ایتا، سروش و واتساپ تماس بگیرند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد