صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری مسابقه کتابخوانی «سیره سردار سلیمانی» در رشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره سردار سلیمانی به صورت مجازی برگزار می‌شود. حمیدرضا محمدی ضمن گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی اظهار داشت: حماسه آفرینی‌های ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی و ایثار، فدارکاری و پشتیبانی آنان در […]

کد خبر : 40714 | 10:14 ق.ظ | ۲۹ شهریور , ۱۳۹۹

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره سردار سلیمانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حمیدرضا محمدی ضمن گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی اظهار داشت: حماسه آفرینی‌های ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی و ایثار، فدارکاری و پشتیبانی آنان در پشت جبهه‌ها، کاری عظیم بوده که در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اینکه چهل سال از حماسه ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل گذشته‌ است گفت: انتقال مفاهیم دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر باید با ظرافت و کیفیت مناسب انجام شود.

محمدی برنامه‌های متعدد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در هفته دفاع مقدس را برشمرد و تصریح کرد: اجرای ایستگاه فرهنگی پاتوقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شامل گالری، نقاشی و رنگ‌آمیزی با محوریت آثار دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه‌های این ایستگاه فرهنگی است.

وی توزیع اقلام فرهنگی شامل سربند، جانماز و فلش کارت اطلاعات عملیات دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این ایستگاه فرهنگی اعلام کرد و بیان داشت: در بخش پایانی، آتلیه عکس کودکان با لباس‌های مناسب هفته دفاع مقدس به جهت یادگاری و ثبت خاطره این رویداد مهم برای کودکان شهر باران‌های نقره‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از مشارکت این سازمان با سپاه قدس گیلان در راستای اجرای نمایشگاه میدانی هفته دفاع مقدس خبرداد و ابراز داشت: مشارکت در شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت از دیگر برنامه‌هایی است که این سازمان برای پاسداشت ایام هفته دفاع مقدس برای آن زمینه‌سازی کرده است.

محمدی پخش آوای روایتگری شهید آوینی در جنب مزار شهدای گمنام واقع در بوستان‌ها به جهت فضاسازی محیطی این ایام را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری رشت خواند و گفت: خوانش کتاب دفاع مقدس با حضور بازیگران و هنرمندان بومی در محل ایستگاه رادیویی ترنم مقاومت، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تأکید بر اینکه این سازمان در راستای عمل به رسالت خود در حوزه دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای دارد افزود: نگار گذر عاشقی و چاپ آثار عکاسان و طراحان حوزه روایتگری دفاع مقدس در ابعاد بزرگ در پیاده راه فرهنگی و بوستان‌های سطح شهر رشت در همین راستا اجرایی می‌شود.

 محمدی با بیان اینکه پیگیری و اجرای طرح اطلاعات کیو آر کد شهیدان در کنار نام آن بزرگواران برای تابلوهای هدایت مسیر کوچه‌ها و المان‌های شهری در دستور کار سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری رشت قرار گرفته است افزود: در هفته دفاع مقدس امسال از پیشکسوتان جهاد و شهادت شاغل در شهرداری رشت تجلیل می‌شود.

وی از طراحی و باز پیرایی عکس‌های شهدای دفاع مقدس در تابلوها و استندهای ثابت شهری خبر داد و تصریح کرد: اهدای تندیس و هدایا متبرک به نام اهل بیت(ع) برای خانواده شهیدان با محوریت روز تولد شهید و چند شهید در ایام هفته دفاع مقدس، بدون حضور مسئولان به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برپایی ایستگاهی با نام شهدای دفاع مقدس با محوریت توزیع اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی و ماسک با مشارکت گروهای جهادی فعال در سطح مناطق شهری کم برخوردار رشت را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال از تنوع زیادی برخوردار است.

محمدی ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جوان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: برپایی شب خاطره توسط یادگاران دفاع مقدس در نشست صمیمی با رعایت کامل موازین بهداشتی در محل حسینیه هنر با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مشخص شده‌ در هفته دفاع مقدس است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزاری همایش دوچرخه‌سواری با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری سازمان تربیت‌بدنی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده اعلام کرد و گفت: پیگیری و اجرای طرح جمع‌آوری وصیت‌نامه و آثار شهدای جنگ تحمیلی منتسب به شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی از اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مجازی ویژه پرسنل شهرداری رشت خبر داد و افزود: مسابقه “عروسک محجبه‌ من ” نیز به شکل مجازی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت ترویج حجاب و تصویر‌نگاری ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه این سازمان برای بانوان هم برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است ابراز داشت: برگزاری مسابقه دو ویژه بانوان در پارک بانوان واقع در منظریه رشت از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برای بانوان محسوب می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد