صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در مساجد گیلان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در سطح متوسط در کانون های مساجد منتخب استان خبر داد و گفت: کتاب درسنامه نهج‌البلاغه یک و دو در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا […]

کد خبر : 40867 | 8:50 ق.ظ | ۲۳ مهر , ۱۳۹۹

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در سطح متوسط در کانون های مساجد منتخب استان خبر داد و گفت: کتاب درسنامه نهج‌البلاغه یک و دو در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد منتخب استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا کتاب درسنامه نهج‌البلاغه یک و دو در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود.

وی افزود: کانون‌های دارای خانه نور، مجریان طرح «تلاوت نور»، کانون‌های ثبت شده در سامانه «بچه‌های مسجد» و همچنین کانون‌هایی که سال گذشته طرح درسنامه فهم زبان قرآن را برگزار کرده‌اند در اولویت دریافت کتاب‌های مذکور هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان تصریح کرد: براساس این کتب و سرفصل‌های آن در ۳۲ درس، کلاس‌های تخصصی نهج‌البلاغه در کانون‌های متقاضی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۵۱ خانه نور در کانون‌های مساجد استان فعال است، گفت: طرح «تلاوت نور» به صورت تلاوت یک صفحه از قرآن مجید بعد از اقامه نماز جماعت در اکثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه گفتار دلنشین مولای متقیان است، عنوان کرد: نهج البلاغه میزانی است که حق و باطل را از هم جدا می کند و وزنه سنگین فضیلت را جلوه گر می‌شود.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به درسنامه نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: این درسنامه در دو جلد مجموعه آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در سطح متوسط است که منجر به آشنایی با اکثر موضوعات مطرح شده در نهج البلاغه به ویژه موضوعات به روز و مورد نیاز و پیام های مختلف عبارات نهج البلاغه می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد