صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






علما و روحانیت همواره در صف اول مبارزه با استبداد و استکبار بوده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست هم اندیشی با طلاب جوان و انقلابی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که سوم آبان در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به هم‌زمانی مبارک یوم‌الله ۱۳ آبان با ولادت با سعادت نبی مکرم خداوند […]

کد خبر : 40932 | 3:11 ب.ظ | ۳ آبان , ۱۳۹۹

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست هم اندیشی با طلاب جوان و انقلابی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که سوم آبان در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به هم‌زمانی مبارک یوم‌الله ۱۳ آبان با ولادت با سعادت نبی مکرم خداوند حضرت محمد مصطفی(ص)، گفت: اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی سه ویژگی مهم انقلاب اسلامی است؛ مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی پررنگ داشته و علت موجده آن بودند و نیز علت مبقیه انقلاب اسلامی می‌باشند و اکنون برای تداوم و استمرار آن تلاش می کنند؛ انقلاب اسلامی ایران بدون نقش‌آفرینی مردم قابل تصور نیست.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمنان برای جداکردن مردم از انقلاب اسلامی و آرمان های انقلابی، اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهای مهمی وجود دارد که برخی از آنها تلخ و برخی دیگر شیرین است و همانگونه که خداوند در قرآن امر فرموده است «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ»؛ اجازه فراموشی روزهای برجسته و مناسبت های سرنوشت ساز انقلاب اسلامی را نخواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه دو خطر فراموشی و تحریف همواره مناسبت های انقلاب اسلامی را تهدید می کند، تصریح کرد: نسل حاضر برخی از مناسبت های انقلاب اسلامی را به خوبی به یاد ندارند و این فراموشی مناسبت‌ها زمینه تحریف را ایجاد می کند. در این راستا نقش طلاب حوزه های علمیه و روحانیون و علما و خطبا پررنگ و بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، علما و روحانیت را در صف اول مبارزه با استبداد و استعمار و استکبار دانست و عنوان کرد: روحانیون همواره از طلایه‌داران تنویر افکار عمومی بودند و بسیاری از افشاگری ها و روشنگری ها از تریبون مساجد و منابر و بقاع و حسینیه ها و از زبان همین علما و خطبا و گویندگان به مردم رسانده شده است. در روزهایی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود نداشت و حتی روزنامه ها به انعکاس سخنان روحانیت نمی پرداختند، علمای دین با کمال شجاعت و صراحت لهجه نسبت به اقدامات حکومت طاغوت افشاگری و روشنگری می کردند.

وی، توطئه جدید دشمنان را حذف روحانیت اصیل و انقلابی از صحنه انقلاب و نظام دانست و یادآور شد: امروز استکبار جهانی و ایادی آنان با دروغ و تزویر، مکر و خدعه درصدد ناکارآمد جلوه‌دادن انقلاب اسلامی هستند و می خواهند روحانیت اصیل و انقلابی دیگر مدافع این نظام نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه دشمنان به دنبال خدشه دار کردن هویت روحانیت هستند، گفت: دشمن می خواهد اثرگذاری قشر روحانیت را که عامل شکل گیری انقلاب اسلامی بودند، بی‌فایده نشان دهد و سکوت برخی از آنان را نارضایتی از وضع موجود معنا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مردم را صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم همه سختی ها را به جان می خرند و نمی گذارند این انقلاب که امروز به درختی تنومند تبدیل شده و همگان در برابر عظمت آن سر تعظیم فرود آورده اند، تضعیف شود.

وی با بیان اینکه بحث و مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا با موضوع ایران نشان دهنده درخشش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امیدواریم یوم‌الله ۱۳ آبان سال‌جاری شکستی دوباره را برای آمریکا رقم بزند و شاهد فرو ریختن هیمنه سراب گونه شیطان بزرگ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری در پایان از برگزاری اجتماع باشکوه یوم الله ۱۳ آبان در صبح روز سه شنبه، ۱۳ آبان سال‌جاری در مرکز استان گیلان و دیگر شهرستان ها خبر داد و متذکر شد: این مراسم در فضای باز و همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود و انتظار می‌رود علما، روحانیون، طلاب و خطبا با توجه به هم‌زمانی یوم‌الله ۱۳ آبان با ولادت باسعات حضرت محمد (ص) از ظرفیت مساجد و حسینیه ها و بقاع متبرکه در هفته وحدت به‌منظور تبیین استکبارستیزی استفاده کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد