صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشنواره فرهنگی هنری سردار جنگل در گیلان

آموزش و پرورش گیلان با هدف بزرگداشت آزادیخواه بزرگ گیلان میرزا کوچک جنگلی جشنواره سردار جنگل و پویش هم قسم برگزار می کند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان روز یکشنبه درباره برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: سیره سیاسی – اخلاقی میرزا، عکس سلفی از آرامگاه و تندیس میرزا “شهرداری” ومستند […]

کد خبر : 41134 | 1:20 ب.ظ | ۲ آذر , ۱۳۹۹

آموزش و پرورش گیلان با هدف بزرگداشت آزادیخواه بزرگ گیلان میرزا کوچک جنگلی جشنواره سردار جنگل و پویش هم قسم برگزار می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان روز یکشنبه درباره برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: سیره سیاسی – اخلاقی میرزا، عکس سلفی از آرامگاه و تندیس میرزا “شهرداری” ومستند تصویری از نمایش های ساخته شده از موضوعات این جشنواره است.

جمیل غریب افزود: دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در بخش نقاشی و دلنوشته، دوره متوسطه اول و دوم در بخش عکاسی، پوستر و نماهنگ و اولیاء و فرهنگیان نیز می توانند در بخش داستان کوتاه، عکاسی و نماهنگ شرکت کنند.

وی مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را تا سی ام ماه جاری “آذر” عنوان و اظهار کرد: نحوه ارسال در سامانه شاد با آدرس Sajjad۱۱AzizpuorMirzakochakrasht است.

وی درباره قالب ارسال آثار بیان داشت: نقاشی سایز A۴ با فرمت jpg، داستان کوتاه و دلنوشته، فرمت pdf حداکثر دو صفحه A۴، پوستر “دیجیتالی”: اصل اثر با فرمت jpg ، نماهنگ حداکثر سه دقیقه، پادکست از کتاب سردار جنگل “ابراهیم فخرایی” حداکثر یک دقیقه، عکس دیجیتالی: اصل فایل با فرمت jpg است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به آثار برگزیده جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد،افزود: شماره تماس با واتساپ و شاد از طریق شماره ۰۹۱۱۹۴۰۲۹۱۷ است

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

میرزا یونس  مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی ، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را با هدف کسب استقلال ، آزادی  و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد شاهنشاهی و ایادی بیگانه اش ، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران گرفتار و به شهادت رسید.

با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد